ТЕХНОЛОГІЯ МУЗЕЙНИЦЬКОГО МИСТЕЦТВА АНДРЕ МАЛЬРО

Автор(и)

  • Сергій Борисович Руденко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-2319-1845

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.33.2017.141596

Ключові слова:

Мальро, уявний музей, музей без стін, музейництво, музейницькі технології, музейницьке мистецтво

Анотація

Мета дослідження. З’ясувати актуальність музейницької технології А. Мальро (поза віртуальними музеями). Методи дослідження. Основними методами дослідження є аналіз тексту твору А. Мальро «Голоси мовчання», а також синтез отриманих даних. Висновки. Значущість «Уявного музею» полягає в тому, що він намічає новий напрям досліджень – музейництво. Мальро надзвичайно ґрунтовно розглянув технологію музейної репрезентації в художніх музеях. Проте, основним знаряддям цих репрезентацій є, власне, твір образотворчого мистецтва. Набагато складнішим є відображення інших історичних явищ – наприклад, війни, або ж історії цілої держави. Перспективним напрямом досліджень є подальша розробка теорії музейництва, що передбачає ґрунтовне дослідження музейного досвіду, а також зовнішніх впливів на побудову музейної репрезентації.

Біографія автора

Сергій Борисович Руденко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології

Посилання

‘The Voices of André Malrauxʼs Imaginary Museumʼ. (2016). Gosudarstvennyi muzei izobrazitelʼnykh iskusstv im. A. S. Pushkina. [The Pushkin State Museum of Fine Arts], [online] Available at: [Accessed 22 February 2017].

Balash, A. (2017). Andre Malrauxʼs ʼVoices of Silenceʼ and the problem of authenticity of a work of art. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Kulʼturologiya i iskusstvovedenie [Tomsk State University Journal on Cultural Studies and Art History], no. 26, рр. 19–32.

Barranha, H., Martins, S.S. (Eds) (2015). Uncertain Spaces: Virtual Configurations in Contemporary Art and Museums, Lisbon, 252 p.

Battro, A.M. (2010). ʼFrom Malrauxʼs Imaginary Museum to the Virtual Museumʼ, Museums in a Digital Age, pp.136–147.

Bazin, G. (1967). The museum age. New York: Universe Books.

Bazin, G. (1994). The History of history of Art: from Vasari to nowadays. Moscow: Kulʼtura: Progress.

Bezuglov, D (2017). ‘Imaginary Malrauxʼ. Gorky. Available at: [Accessed 22 February 2017].

Biryukova, M. (2016). ʼImaginary Museum vs Real Museum: Concepts of Hypothetical Museums in the Second Half of the 20th Centuryʼ. Mezhdunarodnyj zhurnal issledovanij kulʼtury [International Journal of Cultural Research], no. 3 (24). pp. 85–95.

Henning, M. (2006). Museums, media and cultural theory. Glasgow: Open University Press.

Kalugina, T.P. (2001). Art museum as a cultural phenomenon. St. Petersburg: Petropolis.

Kozlova, P (2016). ‘The Voices of André Malrauxʼs Imaginary Museum: how to understand the important exhibition of winterʼ. Buro 24/7. Available at: [Accessed 22 February 2017].

Krauss, R.E. (1990). ‘The Cultural Logic of the Late Capitalist Museumʼ. October. Vol. 54, pp. 3–17.

Krauss, R.E. (1996). ‘Postmodernismʼs museum without wallsʼ. Thinking about exhibitions, pp. 241–245.

Krauss, R.E. (2003). The Originality of the Avant-Garde and Other Modernist Myths. Мoscow: Hudozhestvennyi zhurnal.

Kuklinova, I. (2014). ‘The interpretation of the phenomenon of art gallery by French-speaking thinkers of the 20th centuryʼ. Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i juridicheskie nauki, kulʼturologija i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki [Historical, Philosophical, Political and Law Sciences, Culturology and Art Criticism. Issues of Theory and Practice], no. 4 (42), part 2, pp. 115–119.

Kuklinova, I. (2015). ‘Malraux and B. Deloche: viewpoint on the genesis of art museumʼ. The works of St. Petersburg State University of Culture and Arts, Vol. 212, pp. 56–66.

Kuklinova, I. (2017). ‘The concept of museum without walls in the research of Rosalind Kraussʼ, Tomsk State University Journal on Cultural Studies and Art Critisism, no. 25. pp. 156–163.

Kurdiukova, D. (2016). ‘My imaginary friend. The return of Andre Malraux to the Pushkin museumʼ, Lenta.ru. Available at: [Accessed 22 February 2017].

Malraux, A. (1974). Voices of Silence. New York: Paladin.

Malraux, A. (2012). Voices of Silence. St. Petersburg, Nauka.

Shubert, K. (2016). The curatorʼs Destiny. The concept of the museum from the Great French Revolution to the present day. Moscow: Ad Marginem.

Waidacher, F. (2005). Common museology. Lviv: Litopys.

Zakharchenko, I. (2008). ‘Malrauxʼs imaginary museum in the space of modern cultureʼ, World of Museum, no. 4. pp. 32–35.

Zakharchenko, I. (2008). ‘Imaginary museum: A. Malraux on destiny of art in modern cultureʼ, Issues of cultural studies, no.10. pp. 59–62.

Zhilyaev, A. (Ed) (2015). Avant-Garde Museology. Moscow: V-A-C press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-08-10

Як цитувати

Руденко, С. Б. (2017). ТЕХНОЛОГІЯ МУЗЕЙНИЦЬКОГО МИСТЕЦТВА АНДРЕ МАЛЬРО. Питання культурології, (33), 149–162. https://doi.org/10.31866/2410-1311.33.2017.141596

Номер

Розділ

МУЗЕЄЗНАВСТВО. ПАМ’ЯТКОЗНАВСТВО