ТЕОРІЯ ЗВОРОТНІХ ІННОВАЦІЙ ЯК СВІДЧЕННЯ ЗАЦІКАВЛЕНОСТІ В ЗДОБУТКАХ НАЦІОНАЛЬНИХ КУЛЬТУР У ГЛОБАЛІЗОВАНОМУ СВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.34.2018.153841Ключові слова:
інновація, зворотна інновація, глобалізація, глокалізація, національні культурні здобуткиАнотація
Мета роботи. Уведення в культурологічний науковий дискурс однієї з теорій інноватики та інноваційного менеджменту, а саме теорії «зворотних інновацій». Наукова новизна. Теорія, що активно використовується в сучасному бізнесі, може бути взята за основу при обґрунтуванні запиту на здобутки національних культур в умовах глобалізованого світу. У дослідженні висвітлюється теорія зворотних інновацій в контексті культурологічної проблематики та в аспекті діалогічної єдності загальнолюдського й національного. Така постановка питання дає змогу автору не лише обґрунтувати запит на національні культурні здобутки в сучасному світі, але й уточнити такі поняття як глобалізація та глокалізація в культурному середовищі. Терміном «зворотна інновація» позначається така бізнес-модель, за якої інновації продукуються в країнах, що розвиваються, а потім отримують своє поширення в середовищі економічно розвинених країн, які закріпили за собою право першості на інноваційні зрушення в глобалізованому світі. Дана модель долає стереотипність глокалізаційного підходу, який передбачає локальну адаптацію загальнопоширених явищ та не використовує ресурсний потенціал регіонів. Методи дослідження. Автор використовує такі загально-наукові методи як порівняння, аналіз та синтез, систематизації знань, а також елементи компаративістських студій. Висновки. Автором встановлені нові взаємозв’язки між теорією зворотних інновацій та виявом національного в культурі, наведені приклади продуктивності такого підходу. Вивчення форм та явищ національних культур шляхом застосування економічних теорій відкриває шлях до впровадження здобутків цих культур в умовах застосування економічних критеріїв як переважно домінуючих. Такий підхід також долає відірваність національно визначеного культурного середовища від економічних реалій життя; руйнує стереотип про економічну неспроможність у сучасному глобалізованому світі національно визначеного культурного продукту та створює новий простір компаративістських студій, є реалізацією «біфуркаційного принципу» – одного із базових принципів синергетики як науки, що формує ключові засади сучасної картини світу. Вивчення окремих культурних здобутків як успішних інновацій, здійснених за моделлю зворотної інновації, – може і має стати предметом вивчення наступних наукових розвідок.Посилання
Dubov, D., Hnatiuk, S. and Ozhevan, O. (2010). Informatsiine suspilstvo v Ukraini: hlobalni vyklyky ta natsionalni mozhlyvosti: analitychna dopovid [Information Society in Ukraine: Global Challenges and National Opportunities: An Analytical Report]. Kyiv: National Institute for Strategic Studies.
Frankenberger, K., Gassman, O. and Shik, M. (2018). Biznes-modeli: 55 luchshikh shablonov [Business models: 55 best templates]. Moscow: Al’pina Biznes Buks.
Govindarajan, V., Trimble, C., and Indra K. Nooyi (2012). Reverse Innovation : Create Far From Home, Win Everywhere. Boston: Harvard Business Review Press.
Hlobalnyi indeks innovatsii [Global innovation index], [online] Available at: <https://www.globalinnovationindex.org/gii-2018-report> [Accessed 10 November 2018].
Hurkovskyi, V. (2010). Sutnist i fenomenolohiia hlobalizatsii v konteksti formuvannia hlobalnoho informatsiinoho suspilstva [The essence and phenomenology of globalization in the context of the formation of a global information society]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok, [online] issue 3. Available at:<http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=108> [Accessed 20 November 2018].
Karasevych, A. and Shachkovska, L. eds. (2016). Political Science Encyclopedia. Uman: FOP Zhovtyi O. O.
Kovchuha, L. (2017). Do formuvannia poniatiinoho aparatu teorii innovatsii [To the formation of the conceptual apparatus of the theory of innovation]. Ekonomichnyi Visnyk Donbasu, no. 2 (48), pp. 55–65.
Oliinyk, O. (2009). Kontseptualizatsiia hlokalizatsii: metodolohichni aspekty [Conceptualization of glocalization: methodological aspects]. Humanitarnyi Visnyk Zaporizkoi Derzhavnoi Inzhenernoi Akademii, no. 38, pp. 41–51.
Pro innovatsii. 10 naikrashchykh statei z Harvard Business Review [About innovation. Top 10 articles from the Harvard Business Review]. (2018). Translated from English by H. Rovenskikh. Kyiv: KM-BUKS.
Robertson, R. (1992). Globalization: Social Theory and Global Culture. London : Sage Publications Ltd.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Катерина Михайлівна Кириленко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.