СИМВОЛІЧНИЙ ЗМІСТ ПЕРЕВТІЛЕННЯ АКТОРІВ У ТВОРАХ КІНОМИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.34.2018.154058

Ключові слова:

українські культурологічні студії, перевтілення акторів, екранні твори, аудіовізуальне мистецтво, театр, культурологія

Анотація

Мета статті. Проаналізувати сучасний стан напрацювань за темою дослідження перевтілення акторів, зокрема у творах кіномистецтва, в працях українських і закордонних науковців і митців-практиків – представників різних галузей мистецтва (аудіовізуального і видовищного), які формують сучасні уявлення про цей важливий аспект творчої діяльності людини в культурологічному просторі. Методологія дослідження базується на методі теоретичного узагальнення, культурознавчому, емпіричному та філософському аналізі. Наукова новизна полягає у виявленні спроб і технік, які застосовуються акторами для «перевтілення» в персонажів екранного твору. Висновки. Охарактеризовано основні досягнення та проблемні місця в цьому надзвичайно важливому для сучасного мистецтвознавства та культурології питанні. Все це визначає важливість подальших досліджень перевтілення акторів у творах екранних мистецтв у межах українських культурологічних студій.

Біографія автора

Olena Khlystun, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Barnych, M. (2012). Aktorska tekhnika vyklykannia perezhyvannia v roli [Acting technique of inducing experience in the role]. Kultura i mystetstvo u suchasnomu sviti, issue 13. pp. 213–217.

Barnych, M. (2016). Maisternist aktora: tekhnika “obmanu” [Actor’s skill: technique of “deception”]. Kyiv : Lira-K.

Barnych, M. (2018). Psykhotekhnika aktora. Maister-klas: monohrafiia [Psychotherapy of the actor. Master class: monograph]. Kyiv: Pinzel.

Bezruchko, O. (2017). Tvorcha i mystetsko-nastavnytska diialnist v Ukraini diiachiv teatru i kino: monohrafiia. V 2 t. T.1. [Creative-artistic and mentoring activities in Ukraine of theater and cinema workers: monograph. In vols 2. Vol.1.]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM.

Bezruchko, O. (2017). Tvorcha i mystetsko-nastavnytska diialnist v Ukraini diiachiv teatru i kino: monohrafiia. V 2 t. T.2. [Creative-artistic and mentoring activities in Ukraine of theater and cinema workers: monograph. In vols 2. Vol.2.]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr KNUKiM.

Beilyn, A. (1964). Akter v fylme [Actor in the film]. Moscow: Iskusstvo.

Vyhotskyi, L. (1998). Psykholohyia iskusstva [Psychology of art]. Rostov-on-Don: Feniks.

Hracheva, L. (2003). Akterskyi trenynh: teoryia y praktyka [Actors Training: Theory and Practice]. St. Petersburg: Rech.

Dmytriev, L. (1996). Yskusstvo dramy [The art of drama]. Moscow: IPK.

Zakhava, B. (2008). Masterstvo aktera y rezhyssera [Mastery of actor and director]. Moscow: Prosveshchenye.

Yershov, P. (2010). Rezhissura kak prakticheskaya psikhologiya: vzaimodeistvie lyudei v zhizni i na stsene : rezhissura kak postroenie zrelishcha [Direction as practical psychology: interaction of people in life and on stage: directing as the construction of a spectacle]. Dubna: Feniks.

Mytta, A. (2002). Mezhdu adom i raem: kino po Eizenshteinu, Chekhovu, Shekspiru, Kurosave, Fellini, Khichkoku, Takrokovskomu [Between hell and paradise: cinema by Eisenstein, Chekhov, Shakespeare, Kurosawa, Fellini, Hitchcock, Takrokovsky]. Moscow: AST.

Raian, P. (2010). Akterskyi trenynh yskusstva byt smeshnym y masterstva ymprovyzatsyy [Acting art training to be funny and improvisation mastery]. Moscow: Praim-EVROZNAK.

Sarabian, E. (2010). Akterskyi trenyng po systeme Stanyslavskogo. Rech. Slova. Holos. [Actor training according to the Stanislavsky system. Speech. Words. Voice.]. Moscow: LitRes.

Skurativskyi, V. (1997). Ekranni mystetstva u sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia: Heneza. Struktura. Funktsiia. Ch. 1. [Screen arts in the socio-cultural processes of the twentieth century: Genesis. Structure. Function. Part 1.]. Kyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I.Karpenko-Karyi.

Skurativskyi, V. (1997). Ekranni mystetstva u sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia: Heneza. Struktura. Funktsiia [Screen arts in the socio-cultural processes of the twentieth century: Genesis. Structure. Function. Part 2.]. Kyiv: Kyiv State Institute of Theatrical Art named after I.Karpenko-Karyi.

Stanislavsky, K. (2010). Akterskyi trenyng: uchebnyk akterskogo masterstva [Actor training: a textbook of acting skills]. Moscow: AST.

Stanislavsky, K. (2008). Rabota aktera nad soboi v tvorcheskom protsesse perezhyvanyia. Dnevnyk uchenyka [Actor’s work on himself in the creative process of experiencing: the student’s diary]. St. Petersburg: Prime EUROZNAK.

Stanislavsky, K. (1954). Rabota aktera nad soboi. Rabota aktera nad roliu [Actor’s work on himself. The work of the actor on the role]. Moscow: AST.

Chabbak, Y. (2013). Masterstvo aktera: Tekhnyka Chabbak [Actor’s skill: Chabbak technique]. Moscow: Eksmo.

Chekhov, M. (2011). Tainy akterskoho masterstva [Acting secrets]. Moscow: AST.

Chmil, H. (2003). Ekranna kultura: pliuralnist proiaviv [Screen culture: plurality of manifestations]. Kharkiv: Kruk.

Shyrman, R. (2008). Alkhymyia rezhyssury: master-klass [Alchemy of direction: master class]. Kyiv: Teleradyokurer.

Shykhmatov, L. (1971). Stsenycheskye etiudy [Stage Etudes] Moscow: Prosveshchenye.

Yakobson, P. (1936). Psykholohyia stsenycheskykh chuvstv aktera [Psychology of the actor’s scenic feelings]. Moscow: Khudozhestvennaia lyteratura.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-07

Як цитувати

Khlystun, O. (2018). СИМВОЛІЧНИЙ ЗМІСТ ПЕРЕВТІЛЕННЯ АКТОРІВ У ТВОРАХ КІНОМИСТЕЦТВА. Питання культурології, (34), 124–132. https://doi.org/10.31866/2410-1311.34.2018.154058

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ ПРОСТОРОВО-ЧАСОВИХ ФОРМ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ