ВІДЕОІГРИ В УКРАЇНІ: ҐЕНЕЗА ТА ІСТОРИЧНА ЕВОЛЮЦІЯ У 80–90-х РОКАХ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155722Ключові слова:
відеогра, ігрова платформа, радіолюбительство, медіакультураАнотація
Мета роботи. Аналіз умов появи та розвитку відеоігор в Україні у 80–90х рр. ХХ ст. у контексті ігрових платформ[1] – комп’ютерів, ігрових приставок та ігрових автоматів. Методологією дослідження є поєднання аналітичного методу щодо інформації з приводу створених ігрових платформ і порівняльного методу стосовно отриманих відомостей про відеоігри в Україні й тогочасних трендів у відеоіграх на Заході. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в науковій літературі зібрані й проаналізовані факти щодо ґенези та еволюції відеоігор в Україні в 80–90 рр. ХХ ст. Висновки.Головною рушійною силою створення та поширення ігор стали ентузіасти-радіолюбителі. Більшість з ранніх українських ігрових проектів – «клони» вже існуючих ігор. Великою проблемою для розвитку індустрії було явище «піратства», але саме навколо «піратської» продукції сформувалися перші спільноти українських геймерів.[1] Ігровою платформою називають комп’ютерну систему, що зроблена для гри у відеоігри; ігрову консоль. Ігровою ж консоллю називають електронний пристрій для гри у відеоігри, який потребує підключення до телевізора.
Посилання
Analytical Club (2010). Average wages in Russia and the USSR between 1897 and 2010. Available at: http://analysisclub.ru/index.php?page=schiller&art=2757 [Accessed on 10 April, 2017].
Vetushunskii, A. (2015). To Play Game Studies Press the START Button. [Logos], no. 1(1), pp.41–60.
Danilov, O. (2012). Made in Ukraine: the brief history of Ukrainian games. Available at: [Acessed on 10 April, 2017].
Donovan, T. (2014). Play! The history of videogames. Moscow: Beloje jabloko.
Dubogrei, V. (2015). Do you know what «Elektronika» in the USSR copied its electronic devices from? Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Game consoles: from Magnavox Odyssey to PlayStation (2013). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Program catalog for «Radіo-86RK» (2016). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Kostin, S. (2017). The Dendi epoch. The emergence of consoles in Russia. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Malinovskii, B. and Revich, Y. (2014). Information technology of the USSR. The creators of Soviet computing machinery. St. Petersburg: BHV-Peterburg.
The unknown Sinkler. The year 1982 (2010). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
The adventures of Ksenia the pioneer. Documentation (2012). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Realization of a dream or Radio 86RK – 25 years later (2013). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Sedov, E. and Matveev, A. (1993). Floppy disc controller for «Radio-86RK». Radio, no 1, p.13.
Sychev, I. (2013). Soviet personal computers. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Timonin, М. (2011). ZX Spectrum in Russia: The big journey of a small computer. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Fan-site of the gane «The adventures of Ksenіa the pіoneer». Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
Ekstrema Ukraine. History. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Євген Олександрович Малюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.