ВІДЕОІГРИ В УКРАЇНІ: ҐЕНЕЗА ТА ІСТОРИЧНА ЕВОЛЮЦІЯ У 80–90-х РОКАХ ХХ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Yevhen Maliuk Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155722

Ключові слова:

відеогра, ігрова платформа, радіолюбительство, медіакультура

Анотація

Мета роботи. Аналіз умов появи та розвитку відеоігор в Україні у 80–90х рр. ХХ ст. у контексті ігрових платформ[1] – комп’ютерів, ігрових приставок та ігрових автоматів. Методологією дослідження є поєднання аналітичного методу щодо інформації з приводу створених ігрових платформ і порівняльного методу стосовно отриманих відомостей про відеоігри в Україні й тогочасних трендів у відеоіграх на Заході. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в науковій літературі зібрані й проаналізовані факти щодо ґенези та еволюції відеоігор в Україні в 80–90 рр. ХХ ст. Висновки.Головною рушійною силою створення та поширення ігор стали ентузіасти-радіолюбителі. Більшість з ранніх українських ігрових проектів – «клони» вже існуючих ігор. Великою проблемою для розвитку індустрії було явище «піратства», але саме навколо «піратської» продукції сформувалися перші спільноти українських геймерів.

[1] Ігровою платформою називають комп’ютерну систему, що зроблена для гри у відеоігри; ігрову консоль. Ігровою ж консоллю називають електронний пристрій для гри у відеоігри, який потребує підключення до телевізора.

Біографія автора

Yevhen Maliuk, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірант

Посилання

Analytical Club (2010). Average wages in Russia and the USSR between 1897 and 2010. Available at: http://analysisclub.ru/index.php?page=schiller&art=2757 [Accessed on 10 April, 2017].

Vetushunskii, A. (2015). To Play Game Studies Press the START Button. [Logos], no. 1(1), pp.41–60.

Danilov, O. (2012). Made in Ukraine: the brief history of Ukrainian games. Available at: [Acessed on 10 April, 2017].

Donovan, T. (2014). Play! The history of videogames. Moscow: Beloje jabloko.

Dubogrei, V. (2015). Do you know what «Elektronika» in the USSR copied its electronic devices from? Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Game consoles: from Magnavox Odyssey to PlayStation (2013). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Program catalog for «Radіo-86RK» (2016). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Kostin, S. (2017). The Dendi epoch. The emergence of consoles in Russia. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Malinovskii, B. and Revich, Y. (2014). Information technology of the USSR. The creators of Soviet computing machinery. St. Petersburg: BHV-Peterburg.

The unknown Sinkler. The year 1982 (2010). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

The adventures of Ksenia the pioneer. Documentation (2012). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Realization of a dream or Radio 86RK – 25 years later (2013). Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Sedov, E. and Matveev, A. (1993). Floppy disc controller for «Radio-86RK». Radio, no 1, p.13.

Sychev, I. (2013). Soviet personal computers. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Timonin, М. (2011). ZX Spectrum in Russia: The big journey of a small computer. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Fan-site of the gane «The adventures of Ksenіa the pіoneer». Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

Ekstrema Ukraine. History. Available at: [Accessed on 10 April, 2017].

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-16

Як цитувати

Maliuk, Y. (2016). ВІДЕОІГРИ В УКРАЇНІ: ҐЕНЕЗА ТА ІСТОРИЧНА ЕВОЛЮЦІЯ У 80–90-х РОКАХ ХХ СТОЛІТТЯ. Питання культурології, (32), 111–127. https://doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155722

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ