ТЕАТР ЛЕСЯ КУРБАСА: НОВІ ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ АКТОРСЬКОЇ ГРИ

Автор(и)

  • Olena Khlystun Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155726

Ключові слова:

культура, театр, театральна культура, Курбас, актор, образ, акторська гра, акторське переживання, акторське перевтілення, акторська майстерність

Анотація

Мета роботи – розкрити особливості акторської майстерності, використовуючи нові засоби виразності акторської гри в контексті розбудови нового театру Леся Курбаса. Методологія дослідження ґрунтується на принципі культурно-історичного підходу, який дозволяє висвітлювати культурний процес у часовий період 1920–30-х рр. Використовуються методи: еволюційний, порівняльно-історичний, функціональний. Наукову новизну становить розкриття особливостей ідеї Л. Курбаса про перевтілення в сценічний образ і пов’язаних з ним нових засобів майстерності акторської гри. Висновки. Нові засоби виразності акторської гри в контексті формування нового театру Лесь Курбас примножили сучасний світовий досвід театральної культури, зміцнили і продовжили спадкоємний зв’язок творчих пошуків шляхів акторського перевтілення. Для сучасного покоління акторів є дуже важливим досвід театральної майстерності знаменитих українських і зарубіжних діячів театральної культури: Бертольда Брехта, Миколи Євреїнова, Гордона Крега, Леся Курбаса, Всеволода Мейєрхольда, Констянтина Станіславського, Гната Юри та ін., який дозволяє виявити реформаторські ідеї акторського мистецтва, диференціювати їх сутність та визначити свою школу з відповідними принципами та методами акторської майстерності.

Біографія автора

Olena Khlystun, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Kurbas, L. (2001). Philosophy of the theater. Kyiv: Osnovy.

Kurbas, O. (1988). Berezil: From the creative heritage. Kyiv: Dnipro.

Palamarenko, O. (2011). Reformist activity of Les Kurbas in the Ukrainian stage directing. Mystetstvoznavchi zapysky [Notes on Art Criticism], issue 20, pр. 160–169.

Pugacheva, I. (1999). «Neomythology» and the circularity of the early lyric poetry by A. Blok in the aspect of the symbolic worldview. Theoretical and Applied Problems of Russian Philology [Theoretical and Applied Problems of Russian Philology], issue 6, p. 57–60.

Solovianenko, A. (2013). Kurbas: principles of actor training and modern problems of the opera and vocal art. Kultura Ukrainy [Culture of Ukraine], issue 40, pp. 198–204.

Theater Theory: a collection of articles (2000). Moscow: Mezhdunarodnoe agenstvo «А.Д.&.Т.».

Turkeltaub, I. (1924). In defense of the domestic Ukrainian theater, Literatura, nauka, mystetstvo [Literature, science, art], October 19th, no. 41.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-11-16

Як цитувати

Khlystun, O. (2016). ТЕАТР ЛЕСЯ КУРБАСА: НОВІ ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ АКТОРСЬКОЇ ГРИ. Питання культурології, (32), 187–204. https://doi.org/10.31866/2410-1311.32.2016.155726

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ