Альтернативний музей міста в умовах інформаційного суспільства: Івано-Франківський досвід

Автор(и)

  • Надія Петрівна Бабій Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна https://orcid.org/0000-0002-9572-791X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188794

Ключові слова:

Івано-Франківськ, постіндустріальне суспільство, відкритий музей, динамічна експозиція, цільова аудиторія

Анотація

Мета статті – з’ясувати специфіку успішних музейних культурно-комунікативних проектів на прикладі Івано-Франківська. Методологія дослідження. Головною емпіричною базою дослідження стала діяльність державних музеїв: Музею мистецтв Прикарпаття, Івано- Франківського обласного краєзнавчого музею та кількох приватних і громадських утворень – «Музею родинних професій», «МІФ – Музею Івано-Франківська» – у 1989–2019 рр. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній уперше описані методи маркетингових стратегій у музейній діяльності Івано-Франківська. З огляду на реалії сучасного «мережевого» суспільства, в якому відсутні усталені норми сприйняття класичних інституцій – музеїв, меморіальних комплексів, виставкових залів, – пропонується новий погляд на поняття «музей міста», осередок якого може бути сформований у середовищі класичного музею за умов його «просторової» інтеграції. Висновки. Розкрито роль актуальних практик у створенні успішних музейних проектів. Доведено, що на початку XXI століття музейна інституція значно модернізувалась, розширюючи сферу соціокультурних інтересів і впливу. Регіональні класичні музеї в умовах «мережевого» суспільства змушені змінити пріоритетність напрямів своєї роботи, здійснюючи як власні, так і спільні інтеграційні соціокультурні проекти у виставковій діяльності, проведенні масових культурно-мистецьких заходів, національно- культурних програм, освітніх та інтеграційних проектів із соціальними інститутами культури, освіти, науки, державної влади, громадянського суспільства. Доведено, що приватні та громадські аналоги гнучкіші до інновацій, натомість, захоплюючись інтерактивними формами діяльності, мало звертають увагу на якість експозиції та її наукове вивчення, каталогізацію.

Біографія автора

Надія Петрівна Бабій, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Babii, N. (2010) Vidobrazhennia filosofii baroko v mistobudivelnykh pryntsypakh Stanislavova [Reflection of Baroque philosophy in Stanislaviv’s urban planning principles]. The Ethnology Notebooks, 5-6, 652-658 [in Ukrainian].

Babii, N. (2015) Stanislaviv – misto-muzei i misto muzeiv. Novi pidkhody v poshukovi aktualnykh ekspozytsii [Stanislaviv is a city-museum and a city of museums. New approaches in the search for expositions of current interest]. In Rol muzeiu u zberezhenni, restavratsii ta populiaryzatsii kulturnoho nadbannia [The role of the museum in the preservation, restoration and promotion of cultural heritage], Proceedings of the Conference Title (pp. 158-162). Ivano-Frankivsk: Simyk [in Ukrainian].

Chas riatuvaty skarby (video). (n.d.). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=2J-KQg5BIZE [in Ukrainian].

Doskaliuk, V. (2018). Dosvid restavratsii v muzei mystetstv Prykarpattia [Experience of restoration in the Art Museum of Prykarpattia]. In Suchasni aktsenty muzeinytstva. Istoriia, zdobutky, perspektyvy [Modern accents of museum study. History, achievements, perspectives], Proceedings of the Conference Title (pp. 126-133). Retrieved from https://www.ifkm.if.ua/K%D0%BD%D0%B8%D0%B6%D0%BA%D0%B0.pdf [in Ukrainian].

Hubal, B.I., & Babii, N.P. (2016). Dveri i bramy Stanislavova [Doors and gates of Stanislaviv]. Ivano-Frankivsk: Misto NV [in Ukrainian].

Melnyk, V. (2007). Sakralne mystetstvo Halychyny XV–XX stolit v ekspozytsii Ivano- Frankivskoho khudozhnoho muzeiu: Putivnyk-kataloh [Sacred art of Halychyna region in the 15th-20th centuries in the exposition of the Ivano-Frankivsk Art Museum: A guide-catalogue]. Ivano-Frankivsk: Lileia-NV [in Ukrainian].

Memoria’94. Fotovystavka Pavla Drobiaka [Memoria’94. Photo Exhibition by Pavel Drobiak]. (1994). Ivano-Frankivsk: Halytska raionna drukarnia [in Ukrainian].

Nikishin, N.A. (2001). Partnerstvo i drugie tekhnologii muzeinogo menedzhmenta [Partnership and other museum management technologies]. Ekologiia kultury, 2, 43-44 [in Russian].

Solodko, P. (2012). Suchasni tendentsii v yevropeiskykh muzeiakh. Lektsiia Mikhaila Gniedovskoho [Current trends in European museums. Lecture by Mikhail Gniedovskyi]. Istorychna pravda. 25.12.2012. Retrieved from http://www.istpravda.com.ua/articles/2012/12/25/105482/view_print [in Ukrainian].

Tverdokhlib, V., & Mysiuha, B. (2018). Vriatuimo skarby razom. Istoriia odnoho proektu [Save the treasures together. History of one project]. Kyiv: Maister knyh [in Ukrainian].

Yakovets, I.O. (2011). Do pytannia pro suchasnyi muzeinyi menedzhment: zahalni poniattia ta metody upravlinnia [On the subject of modern museum management: general concepts and methods of management]. Bulletin of Kharkiv state academy of design and arts, 4, 174-177 [in Ukrainian].

Zola, L. (2019). Shchaslyvyi chas Sofii Andrukhovych abo Try romany v odnomu [Happy Days of Sofiia Andrukhovych or Three Novels in One]. Reporter. 5.10.2019. Retrieved from http://report.if.ua/kultura/shchaslyvyj-chas-sofiyi-andruhovych-abo-try-romany-v-odnomu/?fbclid=IwAR3_sibK8f6-KnolWvKO2et2oFyhyMHBllooY1yJRBJe-s792AgCS3Q0Uss [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Бабій, Н. П. (2019). Альтернативний музей міста в умовах інформаційного суспільства: Івано-Франківський досвід. Питання культурології, (35), 109–123. https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188794

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНІ ПРАКТИКИ