«Фестиваль релігій»: інноваційні освітні технології у вищій школі на прикладі навчального досвіду Київського національного університету культури і мистецтв
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188795Ключові слова:
освітні інноваційні технології, сучасна культурно-мистецька освіта, видовища, навчальний процес, самостійна робота студентаАнотація
Мета статті – розглянути та проаналізувати творчі проекти студентів Київського національного університету культури і мистецтв, показані на «Фестивалі релігій», розкрити їхню роль та сутність інноваційних освітніх технологій, конкретизувати педагогічні умови застосування творчих проектів з урахуванням змісту й особливостей фахової підготовки спеціалістів у закладах вищої освіти культурно-мистецького спрямування. Методологію дослідження становлять методи аналізу і порівняння, застосовані для розкриття сутності видовищних форм, їх можливостей в організації навчального процесу; вивчення сформованості знань, інтересів і здібностей студентів та виявлення загального і специфічного в педагогічних ідеях навчального проекту «Фестиваль релігій»; розкриття критеріїв пізнавальної активності, самостійності та креативності студентів у засвоєнні навчального матеріалу та можливості його практичного використання. Крім того, застосовано принципи науково-педагогічного дослідження та педагогічного спостереження для визначення рівнів сприйняття інформації в умовах навчального використання таких постановок синтетично- видовищних жанрів, як перформанс, костюмована вистава, спектакль-інсталяція, вербатім та ін. Висновки. Було встановлено, що у результаті застосування видовищних форм організації навчального процесу зазнали змін навчальна і соціальна мотивація студентів, зросли їх пізнавальна активність, самостійність та креативність. Доведено, що завдяки проекту «Фестиваль релігій» інноваційний освітній простір Київського національного університету культури і мистецтв став ще більш насиченим, різноманітним та відкритим до актуалізації інноваційного потенціалу творчої молоді та може бути впроваджений у навчальну практику будь-якого вищого навчального закладу.
Посилання
Babushka, L.D. (2017). Festyvatsiina – dozvillieva – sportyvna praktyky u hlobalizatsiinykh tendentsiiakh kultury [Festival – leisure – sports practices in globalization trends of culture]. Journal of the P.Tchaikovsky National Music Academy, 3(36), 125-132 [in Ukrainian].
Babushka, L.D. (2016). Vid sviata do festyvatsii: kulturna drama v dyskursi? [From Holiday to Festival: Cultural Drama in Discourse?]. Kyivske muzykoznavstvo, 53, 16-24 [in Ukrainian].
Clarin, M. (1995). Innovatcii v mirovoi pedagogike: obuchenie na osnove issledovaniia, igry i diskussii [Innovations in World Pedagogy: Learning Based on Research, Games and Discussions]. Riga: NPTc "Eksperiment" [in Russian].
Jaspers, K. (1991). Smysl i naznachenie istorii [The meaning and purpose of history]. Moscow: Politizdat [in Russian].
Panina, T.S., & Vavilova, L.N. (2008). Sovremennye sposoby aktivizatcii obucheniia [Modern ways to enhance learning] (4th ed.). Moscow: Akademiia [in Russian].
Poplavskyi, M.M. (2016). Formula uspikhu [Formula for success]. Kyiv: PP " R.K. Maister-prynt" [in Ukrainian].
Rancière, J. (2018). Emansipirovannyi zritel [Emancipated viewer]. Nizhnii Novgorod: Krasnaia lastochka [in Russian].
Schmitt, B.H., Rogers, D.L., & Vrotsos, K.L. (2005). Biznes v stile shou. Marketing v kulture vpechatlenii [There’s No Business That’s Not Show Business: Marketing in an Experience Culture]. Moscow: Viliams [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Тетяна Костянтинівна Гуменюк, Катерина Михайлівна Кириленко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.