Вплив світових субкультур на формування інноваційних видів туризму

Автор(и)

  • Леся Миколаївна Устименко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-2631-1459

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188804

Ключові слова:

субкультура, інноваційні види туризму, духовно-езотеричний туризм, креативно-розвиваючий туризм

Анотація

Мета дослідження. У статті проаналізовано вплив світових сучасних субкультур на формування інноваційних форм, видів та підвидів туризму. Методологічну основу дослідження становить критичний аналіз основних дефініцій культурологічних та релігієзнавчих джерел для дослідження світових субкультур, конкретно-історичний аналіз і міждисциплінарний синтез основних принципів формування інноваційних форм, видів і підвидів туризму. Застосовано методи індукції та дедукції, а також контент-аналіз. Наукова новизна полягає в тому, що визначено нові види та підвиди туризму, які можуть формуватися на основі освоєння світових субкультур, зокрема, духовно-езотеричний (новий підвид релігійного туризму), креативно- розвиваючий туризм. Обґрунтовано та введено до наукового обігу теорії туризмознавства поняття «духовно-езотеричний туризм» та «креативно-розвиваючий туризм». Висновки. Проаналізовано найбільш відомі субкультурні об’єднання та їх світоглядні принципи щодо взаємовідносин із суспільством та його традиційною культурою. Визначено пріоритетні субкультури, що створюють базу для формування інноваційних форм, видів та підвидів туризму. Введено до наукового обігу теорії туризмознавства поняття «духовно-езотеричний туризм» та «креативно-розвиваючий туризм». Обґрунтовано доцільність використання досвіду вивчення різних субкультур у пошуку інноваційних форм організації туристичних подорожей, орієнтованих на всебічний розвиток особистості.

Біографія автора

Леся Миколаївна Устименко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук

Посилання

Aldoshyna, M.V., & Brusіltseva, H.M. (2014). Kros-kulturnі komunіkatsіi v haluzі turyzmu v umovakh hlobalіzatsіi. [Cross-cultural communications in the field of tourism in a globalizing environment]. Ekonomіka torhіvlі ta posluh, 3, 197-202 [in Ukrainian].

Jedrzejewski, M. (1999). Mlodziezna subkultury [Youth subculture]. Warszawa [in Polish].

Koveshnіkov, V.S. (2016). Innovatsіinі vydy turyzmu [Innovative types of tourism]. Investytsіi: praktyka ta dosvіd, 4, 38-44 [in Ukrainian].

Levykova, S.Y. (2004). Molodezhna subkultura [Youth subculture]. Moscow: FAYR-PRESS [in Russian].

Omelchenko, E. (2000). Molodezhnye kultury i subkultury [Youth cultures and subcultures] [Monograph]. Moscow: Institute of Sociology of the Russian Academy of Sciences [in Russian].

Ustymenko, L. (2018). Involving UNESCO intangible cultural heritage in tourist and recreational activities. World science: multidisciplinary scientific edition, 4 (32), 16-19 [in English].

Vyshnevska, O. (2009). Fenomen turyzmu u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [The phenomenon of tourism in the modern socio-cultural space] [Monograph]. Kharkiv: Kharkiv National University named after V. N. Karazin [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-27

Як цитувати

Устименко, Л. М. (2019). Вплив світових субкультур на формування інноваційних видів туризму. Питання культурології, (35), 159–168. https://doi.org/10.31866/2410-1311.35.2019.188804

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНІ ПРАКТИКИ