ТЕОРЕТИЧНА МОДЕЛЬ КОЛООБІГУ КУЛЬТУРИ ЯК КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ВИВЧЕННІ ФЕНОМЕНІВ СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Сергій Сергійович Русаков Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8494-9445

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221040

Ключові слова:

артринок, модель колообігу культури, культурологічне коло, цінності, значення, міська культура

Анотація

Мета статті – обґрунтувати вагомість і можливості застосування теоретичної моделі колообігу культури для вивчення ціннісно-смислових аспектів феноменів сучасної культури, проаналізувавши досвід впровадження зазначеної моделі. У дослідженні використані методи аналізу та узагальнення, за допомогою яких з’ясовано особливості використання теоретичної моделі колообігу культури. Також використано герменевтичний підхід – для дослідження смислових аспектів культурних феноменів. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні перспектив використання моделі колообігу культури для аналізу феноменів сучасної культури в рамках вітчизняних культурологічних студій. Висновки. Встановлено, що використання моделі колообігу культури, яка пропонує вивчення значень в контексті здобуття людиною соціокультурного досвіду, значно розширює дослідницькі рамки інтерпретації ціннісно-смислової сфери людини. Доведено, що теоретична модель є значимою, адже відповідає особливостям української культурології та може бути використана як складова методології досліджень смислотворчого аспекту феноменів сучасної культури. Для підтвердження перспективності використання культурологічного кола наведено авторську розробку ціннісно-смислового аспекту колообігу значень каштана в контексті міської культури Києва та продемонстровано потенціал цієї моделі для аналізу сучасного мистецтва та артринку. Дослідження, які спираються на п’ять взаємозалежних процесів – репрезентацію, ідентичність, виробництво, споживання та регулювання – потребують детального розгляду світоглядних орієнтирів людини, повсякденних соціальних практик, стилю життя та способів розуміння дійсності, а також вивчення творів мистецтва та офіційної документації, що засвідчує можливості різностороннього вивчення цінностей та смислів, які циркулюють у динамічному просторі культури. Стаття є частиною культурологічного дослідження артринку як сфери функціонування сучасного мистецтва і спрямована на пошук сучасної методології. Обґрунтовано доцільність використання моделі колообігу культури як теоретичної основи, що уможливлює вивчення специфіки формування значень під час здобуття людиною досвіду в різних соціокультурних умовах.

Біографія автора

Сергій Сергійович Русаков, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Київ

Кандидат філософських наук, доцент

Посилання

Curtin, P. A., & Gaither, T. K. (2007). International Public Relations: Negotiating Culture, Identity, and Power. SAGE Publications, Inc. http://dx.doi.org/ 10.4135/9781452224817 [in English].

du Gay, P., Hall, S., Janes, L., Mackay, H., & Negus, K. (1997). Doing cultural Studies: The Story of the Sony Walkman. Sage Publications (in association with the Open University) [in English].

Gornova, G. (2019). Gorodskaya identichnost': filosofsko-antropologicheskie osnovaniya [Urban identity: philosophical and anthropological foundations]. [Monograph]. Amfora [in Russian].

Grey, F. (2004). Defining Moments: A Cultural Biography of Jane Eyre. Umeå: Institutionen för moderna språk, Univ. [in English].

Hall, S. (1997) Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. Sage Publications & Open University [in English].

Han, G., & Zhang, А. (2009). Starbucks is forbidden in the Forbidden City: Blog, circuit of culture and informal public relations campaign in China. Public Relations Review, 35(4), 395–401. doi.org/10.1016/j.pubrev.2009.07.004 [in English].

Kagan, M. (2007). Kul'turologiya [Culturology]. Vysshee obrazovanie [in Russian].

Leve, A. M. (2012). The Circuit of Culture as a generative tool of contemporary analysis: Examining the construction of an education commodity. In Joint AARE APERA International Conference, Sydney 2012 (pp. 1–12). https://files.eric.ed.gov/fulltext/ ED544487.pdf [in English].

Makarov, A. (2017). Blagoustroistvo starogo Kieva [Improvement of old Kyiv]. Skai Khors [in Russian].

Muzlova, N. (2018, Oktober 15). Proshchanie s kashtanom [Farewell to the chestnut]. Big Kyiv. https://bigkyiv.com.ua/proshchanie-s-kashtanom/ [in Russian].

Williams, R. (1976). Keywords: a Vocabulary of Culture and Society. Croom Helm [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Русаков, С. С. (2020). ТЕОРЕТИЧНА МОДЕЛЬ КОЛООБІГУ КУЛЬТУРИ ЯК КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ПІДХІД У ВИВЧЕННІ ФЕНОМЕНІВ СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ. Питання культурології, (36), 24–37. https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221040

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ