ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В СУЧАСНИХ КОНЦЕРТНИХ ШОУ

Автор(и)

  • Альона Олегівна Кириченко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6237-832X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221068

Ключові слова:

віртуальний онлайн- концерт, концертне шоу, індустрія розваг, V / AR / MR / XR, вокалоїд

Анотація

Мета статті – схарактеризувати сучасні концертні шоу в контексті використання в них технологій віртуальної реальності. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні міждисциплінарного підходу до аналізу концертних шоу, теоретичного підходу – для вивчення наукової літератури; аналітичного та компаративного – для визначення впливу технологічної складової на режисуру сучасних шоу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розглянуто віртуальні технології, інтегровані в концертне шоу. Висновки. Технології віртуальної / доповненої реальності, поступово входячи у всі сфери нашого життя: від медицини, освіти, науки до мистецтва, архітектури та дозвіллєвої діяльності людини, вже перестають асоціюватися з чимось надновим. Концерне шоу з допомогою надсучасних технологій може поєднувати у собі різні види мистецтв, а тому має потужний потенціал впливу на глядача. На прикладі конкретних концертних шоу та виступів артистів презентовано механізм «вплетення» технологій віртуальної / доповненої реальності в сценічний простір. Розглянуто поняття віртуальної, доповненої та змішаної реальності. Зазначено, що з потужним розвитком інформаційно-комунікаційних технологій можливе поєднання усіх комп’ютерних технологій в єдину розширену реальність. Кінець ХХ ст. ознаменувався появою віртуального гурту, а вже початок ХХІ ст. – появою віртуальних артистів-вокалоїдів та відтворенням віртуальних копій померлих артистів, що дає підстави констатувати можливості впровадження новітніх комп’ютерних технологій у концертні шоу. Акцентується увага на тому, що використання технологій стає не лише «ефектом заради ефекту», а й підкреслює чи доповнює ідейно-тематичну спрямованість шоу. Визначною подією в індустрії розваг сьогодення стало створення українськими та закордонними артистами віртуальних онлайн-концертів. Концертні шоу трансформуються під впливом віртуальних технологій, тобто віртуалізуються, щоб бути актуальними і відповідати викликам часу та запитам вибагливої глядацької аудиторії.

Біографія автора

Альона Олегівна Кириченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Bodnarchuk, O. V. (2020). Kak sozdat’ grandioznoe shou [How to create a grand show]. Bezuglii M. O. FOP [in Russian].

Boiko, O. S. (2017). Televiziini tantsiuvalni shou v Ukraini: istoriia i suchasnist [Television dance shows in Ukraine: history and modernity]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Arts, 36, 66–76 [in Ukrainian].

Dubovik, N. (n.d.). Shoutizatsiya sovremennoi kul’tury [Showtization of modern culture]. DOKPLAYER, 224–233. Retrieved Oktober 20, 2020, from https://docplayer. ru/36670939-Shoutizaciya-sovremennoy-kultury.html [in Russian].

Hitti, N. (2018, May 9). Giant augmented reality avatar of Bono appears on Es Devlin’s U2 stage set. Dezeen. https://www.dezeen.com/2018/05/09/es-devlin-augmented-reality-avatar-bono-u2-set-design/ [in English].

Kyrylenko, K., Kunderevych, O., & Boiko L. (2018). Filosofiia kultury [Philosophy of Culture]: Dictionary. Ahentstvo “Ukraina “ [in Ukrainian].

Madonna. (2020, February 1). Madonna & Maluma – Medellín (2019 Billboard Music Awards) [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=9Z1GdMuC9E8 [in English].

Mikhailov, L. N. (2007). Sozdanie sovremennogo estradnogo zrelishcha: printsipy khudozhestvennogo oformleniya [Creating a modern variety show: principles of decoration] [Abstract of PhD Dissertation, Russian Academy of Theater Arts] [in Russian].

Millman, E. (2020, June 16). BTS Just Proved That Paid Livestreaming Is Here to Stay. RollingStone. https://www.rollingstone.com/pro/news/bts-paid-livestream-bang-bang-con-1015696/ [in English].

Mozhenko, M. V., & Priadko, O. M. (2018). Virtualna realnist: vid tekhnolohii do mystetstva [Virtual reality: from technology to art]. Notes on Art Criticism, 34, 112–122 [in Ukrainian].

Murtazina, M. Sh. (2012). Virtual’naya kul’tura kak fenomen globalizatsii: filosofsko-kul’turologicheskoe osmyslenie [Virtual Culture as a Phenomenon of Globalisation: Philosophical and Cultural Understanding] [Abstract of PhD Dissertation, “Transbaikal State University”] [in Russian].

Muz-tv. (n.d.). Premiya MUZ-TV 2019: samye slozhnye nomera tseremonii [MUZ-TV award 2019: the most difficult numbers of the ceremony]. Retrieved Oktober 18, 2020, from https://muz-tv.ru/news/premiya-muz-tv-2019-samye-slozhnye-nomera-ceremonii [in Russian].

Press-sluzhba Orgkomiteta 45-go mirovogo chempionata WorldSkills Kazan 2019. (2019, August 22). Roboty, kity i klyatvy: v Kazani proshla tseremoniya otkrytiya 45-go mirovogo WorldSkillsKazan 2019 [Robots, whales and vows: the opening ceremony of the 45th World WorldSkillsKazan 2019]. https://worldskills2019.com/ru/media/ news/roboty-kity-i-klyatvy-v-kazani-proshla-ceremoniya-otkrytiya-45-go-mirovogo-worldskills-kazan-2019/index.html [in Russian].

Skrypka, A. O. (2010). Shou-tekhnolohii yak forma sotsialnoi komunikatsii [Show technologies as a form of social commune] [Abstract of PhD Dissertation, V. N. Karazin Kharkiv National University] [in Ukrainian].

Sovhyra, T. I. (2014). Shou yak forma orhanizatsii masovoho dozvillia [Shows as a form of mass leisure organization]. Perspektyvni napriamky svitovoi nauky, 1, 65–67 [in Ukrainian].

Stanislavska, K. I. (2016). Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury [Art and entertainment forms of modern culture] [Monograph] (2nd ed). National Academy of Culture and Arts Management [in Ukrainian].

Tikhonovskaya, G. S. (2016). Tekhnologicheskie aspekty realizatsii elementa zrelishchnosti v kul’turno-dosugovykh programmakh [Technological aspects of the implementation of the element of entertainment in cultural and leisure programs]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta kul’tury i iskusstv, 5(73), 155–163 [in Russian].

Virtualna realnist [Virtual reality]. (2020, April 5). In Wikipedia. https://cutt.ly/ghGsTmh [in Ukrainian].

Volynets, V. O. (2019). Virtualizatsiia kultury v dobu internet-tekhnolohii [Virtualisation of culture in the age of Internet technologies] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Yudova-Romanova, K. V. (2017). Tekhnichni zasoby oformlennia stsenichnoho prostoru [Technical means of registration of stage space]. Vydavnychyi tsentr KNUKiM [in Ukrainian].

Yudova-Romanova, K., Strelchuk, V., & Chubukova, Yu. (2019). Rezhyserski innovatsii u vykorystanni tekhnichnykh zasobiv i tekhnolohii u stsenichnomu mystetstvi [Directing innovations in the use of technical means and technologies in the performing arts]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series in Stage Art, 2(1), 52–57 [in Ukrainian].

Zmishana realnist [Mixed reality]. (2020, May 20). In Wikipedia. https://cutt.ly/ShFToS4 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Кириченко, А. О. (2020). ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ В СУЧАСНИХ КОНЦЕРТНИХ ШОУ. Питання культурології, (36), 206–218. https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221068

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ