ВІЗУАЛЬНА КУЛЬТУРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ: ДОСВІД КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

Автор(и)

  • Оксана Борисівна Кошелєва Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1653-2103

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221070

Ключові слова:

візуальна культура, візуалізація, аудіовізуалізація, інтерактивні форми навчання, заклад вищої освіти

Анотація

Мета статті – схарактеризувати сутність візуальної культури та визначити її вплив на аудіовізуалізацію, проаналізувати доцільність її застосування у закладах вищої освіти. А також проаналізувати досвід Київського національного університету культури і мистецтв в запровадженні інноваційних технологій в навчальному процесі. Методологія дослідження базується на використанні історико-теоретичного аналізу педагогічних, філософських, мистецтвознавчих джерел з досліджуваної проблеми. Компаративний та системний підходи допомогли визначити візуальну культуру як чинник формування змін та інновацій в системі освіти. Наукова новизна полягає в дослідженні особливостей реалізації новітніх форм в навчальному процесі, що зумовлені змінами культурних пріоритетів. Висновки. Доведено, що візуальна культура, ставши невід’ємною частиною сучасного суспільства, універсальним комунікатором, стимулом діяльності, видом сучасного мистецтва, засобом освіти, відіграє помітну роль у формуванні суспільної думки та активної суб’єктивізації різних форм суспільної активності. Тому, нагальною потребою вищих навчальних закладів є використання провідних педагогічних технологій. Одною з таких технологій є аудіовізуалізація, яка вважається одним з найефективніших та мотивуючих засобів, що дозволяють взаємодіяти зі світом науки. Тож, її залучення та грамотне використання в навчальному процесі є не лише вимогою часу, а й складним, проте необхідним процесом. Вважаємо, що КНУКіМ отримав значний практичний досвід використання цифрових інструментів завдяки використанню сучасних цифрових технологій, інтерактивних інструментів освітньої гейміфікації, можливості Google Classroom, проведенню тренінгів та відеоконференцій в умовах карантину; зумів вдало поєднати традиційні та інноваційні технології, сучасні програмні засоби, інформаційні ресурси та взаємодію учасників освітнього процесу.

Біографія автора

Оксана Борисівна Кошелєва, Київський національний університет культури і мистецтв

Старший викладач

Посилання

Borysiuk, O.B. (2016). Vykorystannia audiovizualnykh zasobiv navchannia v osvitnii systemi Ukrainy [Use of audiovisual teaching aids in the educational system of Ukraine]. In Věda a technologie: krok do budoucnosti – 2016 [Science and technology: a step into the future – 2016]. Materiály XII mezinárodní vědecko-praktická conference (Díl 9, s. 71-73). Praha: Education and Science [in Ukrainian].

Chy znaiete vy Shevchenka? - Naukova biblioteka KNUKiM. (2019, 23 May) [Do you know Shevchenko? – Scientific Library of KNUKiM]. http://lib.knukim.edu.ua/chi-znaiete-vi-shevchenka/ [in Ukrainian].

Horban, Yu.I., & Skachenko, O.O. (2020). Dosvid vykorystannia tsyfrovoho instrumentu navchannia Kahoot! u diialnosti biblioteky universytetu [Experience using the digital learning tool Kahoot! in the activities of the university library]. Ukrainskyi zhurnal z bibliotekoznavstva ta informatsiinykh nauk, 5, 66-79 [in Ukrainian].

Humenchuk, A.V. (2020). Skladovi tsyfrovoi kultury bibliotechnoho fakhivtsia [Components of digital culture of a librarian.]. Ukrainskyi zhurnal z bibliotekoznavstva ta informatsiinykh nauk, 5, 96-105 [in Ukrainian].

Ilina, H. (2018). Vizualna hramotnist u konteksti kohnityvnykh ta osvitnikh protsesiv [Visual literacy in the context of cognitive and educational processes]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno-ekonomichnoho universytetu, 1, 156-168 [in Ukrainian].

Karabin, O.I. (2018). Modernizatsiia profesiinoi osvity: profesiinyi samorozvytok maibutnikh fakhivtsiv [Modernisation of vocational education: professional self-development of future specialists]. Innovatsiina pedahohika, 4(1), 132-135 [in Ukrainian].

Malanchuk-Rybak, O. (2013). Vizualna kultura yak doslidnytskyi obiekt [Visual culture as a research object]. Mystetstvoznavchyi avtohraf, 6/8, 99-106 [in Ukrainian].

Naidonov, I.M., & Khvalko, S.Ia. (2018). Osvitni tekhnolohii yak zasoby efektyvnoho nadannia vykladachem osvitnikh posluh u VNZ [Educational technologies as a means of effective provision of educational services by a teacher in a university]. In Ukraina v humanitarnykh i sotsialno-ekonomichnykh vymirakh [Ukraine in the humanitarian and socio-economic dimensions]. Proceedings of the III All-Ukrainian Scientific Conference (Part II, pp. 96-97). Dnipro: Okhotnik [in Ukrainian].

Pavlova, T.V. (2014). Innovatsiina model rozvytku vyshchoho navchalnoho zakladu yak chynnyk zabezpechennia vysokoi yakosti pidhotovky fakhivtsiv [Innovative model of higher education development as a factor in ensuring high quality training]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen, 3 [in Ukrainian].

Platforma elektronnoho navchannia. [E-learning platform]. Dystantsiine navchannia. https:// sites.google.com/knukim.edu.ua/distancelearning/moodle?authuser=6&fbclid= IwAR3j6rBMFmNwoIqAfYZYWHieihTPJR9TNEQG9UbII87rxOEF3Ms2lcFFEjY [in Ukrainian].

Prybylova, V.M. (2014). Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh Ukrainy [Problems and advantages of distance learning in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy suchasnoi osvity, 4, 27-36 [in Ukrainian].

Rekomendatsii shchodo vprovadzhennia zmishanoho navchannia u zakladakh fakhovoi peredvyshchoi ta vyshchoi osvity [Recommendations for the introduction of blended learning in institutions of professional higher and higher education]. Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2020/zmyshene%20navchanny/zmishanenavchannia-bookletspreads-2.pdf [in Ukrainian].

Sapohov, M.V., (2018). Smart-navchannia yak tekhnolohichna innovatsiia u profesiinii pidhotovtsi mahistriv [Smart learning as a technological innovation in the professional training of masters]. Innovatsiina pedahohika, 4(2), 53-56 [in Ukrainian].

Siryi, Ye.V. (2010). Innovatsiinyi rozvytok osvity v Ukraini: rozghortannia problemy ta zasadnytski oriientyry [Innovative development of education in Ukraine: problem development and basic guidelines]. Aktualni problemy sotsiolohii, psykholohii, pedahohiky, 11, 65-77 [in Ukrainian].

Trach, Yu.V. (2017). Zmist poniat "vizualna hramotnist" i "vizualna kultura" [The meaning of the concepts “visual literacy” and “visual culture”]. Pytannia kulturolohii, 32, 170-186 [in Ukrainian].

Tsyfrovyi tyzhden KNUKiM (2020, 31 March). [Digital week KNUKiM]. http://knukim.edu.ua/ czyfrovyj-tyzhden-knukim/ [in Ukrainian].

Zaiets, H.V. (2019). Audiovizualni zasoby u protsesi navchannia rosiiskoi movy yak inozemnoi [Audiovisual means in the process of learning Russian as a foreign language]. Problemy zahalnoho i slovianskoho movoznavstva, 3, 24-30. http://nbuv.gov.ua/ UJRN/vdumo_2019_3_6 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Кошелєва, О. Б. (2020). ВІЗУАЛЬНА КУЛЬТУРА ЯК ЧИННИК ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ: ДОСВІД КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ. Питання культурології, (36), 228–238. https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221070

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ