ВПРОВАДЖЕННЯ ФЛЕШМОБУ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛІСТА ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВА (НА ПРИКЛАДІ ОСВІТНЬОГО ДОСВІДУ КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ)

Автор(и)

  • Катерина Михайлівна Кириленко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3303-3947

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221071

Ключові слова:

флешмоб, лекція, творчі завдання, інноваційне освітнє середовище, навчальний досвід КНУКіМ

Анотація

Мета статті – з’ясувати дидактичні можливості флешмобу в процесі викладання загальногуманітарних дисциплін у закладах вищої освіти культурно-мистецького спрямування та ознайомлення з освітнім досвідом Київського національного університету культури і мистецтв з впровадження флешмобів в навчальний процес. У статті висвітлено багаторічний досвід апробації флешмобів на лекціях з дисципліни «Філософія» в КНУКіМ та представлені результати його проведення. Використовуються такі методи дослідження, як: педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, аналіз, синтез, узагальнення, а також синектика, елементи аксіоматичного та гіпотетико-дедуктивного методів. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні авторського досвіду роботи та в аналізі його результатів. Висновки. Аналіз практичного досвіду засвідчує доцільність впровадження в освітній процес підготовки спеціалістів за спеціальностями даної галузі не лише сучасних технологій навчання, але й форм та методів культурно-мистецького середовища. Продемонстровано використання потенціалу флешмобу формувати нові звички, включати значну кількість студентів в змістовну діяльність. З’ясовано, що впровадження флешмобів як творчих методів роботи в процесі викладання загальногуманітарних дисциплін у вищій школі дозволяє зацікавити та вмотивувати студентів; стимулювати розвиток творчих здібностей; активізувати пізнавальну діяльність; спрямувати викладання непрофільних дисциплін у сферу професійних інтересів та у площину особистісних пошуків студента; мотивувати молодь до формування активної світоглядної та громадянської позиції; залучити студента до творення інноваційного освітнього середовища.

Біографія автора

Катерина Михайлівна Кириленко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Afonin, M. V. (2013). Fleshmob kak tip vzaimodeistviya v gorodskom soobshchestve [Flash mob as a type of interaction in the urban community]. Vestnik sotsial’no-politicheskii nauk, 12, 14–18 [in Russian].

Chaika, I. Yu. (2010). Osoblyvosti ihrovykh proiaviv u zhyttiediialnosti suchasnoho suspilstva [Features of game manifestations in the life of modern society]. Hrani, 2(70), 103–107 [in Ukrainian].

Kopiievska, O. R. (2015). Fleshmob yak sotsiokulturne yavyshche [Flash mob as a socio-cultural phenomenon]. In Culturological Almanac (Iss. 1: Tsinnisni zminy molodi ta suchasni formy kulturo tvorchosti [Value changes of youth and modern forms of cultural creativity], pp. 70–72). Nilan-LTD [in Ukrainian].

Krylova, A. V. (2013). Fleshmob i inye sposoby aktivizatsii massovogo potrebleniya muzykal’nykh form iskusstva [Flash mob and other ways to activate the mass consumption of musical art forms]. Problemy muzykal’noi nauki, 1(12), 42–45 [in Russian].

Kuprii, T. H., & Holovko, M. Yu. (2012). Fleshmob yak sotsialne yavyshche i tekhnolohiia informatsiinoi komunikatsii [Flashmob as a social phenomenon and information communication technology]. Hrani, 7, 71–75 [in Ukrainian].

Kyrylenko, K. (Ed.). (2018). Filosofiia kultury [Philosophy of culture]. Dictionary. Ahentstvo "Ukraine" [in Ukrainian].

Kyrylenko, K. M. (2016). Kontseptualni zasady vykladannia filosofii yak neprofilnoi dystsypliny u vyshchomu navchalnomu zakladi [Conceptual principles of teaching philosophy as a non-core discipline in higher education]. Hileia: naukovyi visnyk, 105(2), 285–290 [in Ukrainian].

Musiienko, N. (2010). Public art u prostori suchasnoho mista: kyivska praktyka [Public art in the space of a modern city: Kyiv practice]. Suchasni problemy doslidzhennia, restavratsii ta zberezhennia kulturnoi spadshchyny, 7, 136–149 [in Ukrainian].

Oleshchuk, P. M. (2015). Vplyv sotsialnykh merezh na protestnu politychnu mobilizatsiiu [The influence of social networks on protest political mobilization]. Hileia: naukovyi visnyk, 93, 311–314 [in Ukrainian].

Pashkevych, M. (2018). Fleshmob yak novyi typ suchasnoi performansnoi komunikatsii [Flashmob as a new type of modern performance communication]. Library Science. Record Studies. Informology, 3, 111–117 [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. M. (2001). Shou-biznes: teoriia, istoriia, praktyka [Show business: theory, history, practice]. Vydavnytstvo KNUKiM [in Ukrainian].

Rheingold, H. (1993). The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier. http:// www.rheingold.com/vc/book/intro.html [in English].

Rheingold, H. (2006). Umnaya tolpa: novaya sotsial’naya revolyutsіya [The smart crowd: a new social revolution] (A. Gar’kavyi, Trans.). FAIR PRESS [in Russian].

Shcherbyna, V. (2005). Sotsialni rysy merezhnykh spilnot [Social features of network communities]. Sotsialna psykholohiia, 2, 139–149 [in Ukrainian].

Stanislavska, K. I. (2016). Mystetsko-vydovyshchni formy suchasnoi kultury [Art and entertainment forms of modern culture] [Monograph] (2nd ed.). National Academy of Culture and Arts Management [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Кириленко, К. М. (2020). ВПРОВАДЖЕННЯ ФЛЕШМОБУ В НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ПІДГОТОВКИ СПЕЦІАЛІСТА ГАЛУЗІ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВА (НА ПРИКЛАДІ ОСВІТНЬОГО ДОСВІДУ КИЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ). Питання культурології, (36), 239–249. https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221071

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ