ТЕОРЕТИЧНЕ ПЕРЕОСМИСЛЕННЯ ФЕНОМЕНУ ФЕСТИВАЦІЇ У СУЧАСНОМУ КУЛЬТУРОЗНАВСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.36.2020.221077Ключові слова:
феномен фестивації, перехідні етапи, суспільствo, перетворювальний потенціалАнотація
Очевидним сьогодні є те, що теоретичні моделі святкової культури, які були притаманні філософській та культурологічній думці в традиційній культурі без- перечно вимагають певних уточнень з урахуванням домінування економіко- політичного, урбаністичного векторів, що невідворотно нанесли відбиток на дослідницькій практиці, маркетизації культури (аспектів влади і споживання, соціальної ідентичності, ідеології, гендерної політики тощо). Так, у сьогочасно- му культуротворчому просторі актуалізується проблема фестивації як принци- пово нової відкритої динамічної моделі святкової культури з трансгресивними процесами (невід’ємними елементами існування та функціонування), оскільки саме останні виступають межовою активацією креативних внутрішніх можли- востей, що визначають процеси самопізнання культури та переоцінки компо- нентів її смислових лакун. Зрештою, сам феномен фестивації, віддзеркалюючи перехідні етапи у суспільстві, утримує водночас перетворювальний потенціал, пов’язаний з принципово відмінним розумінням соціальної, політичної, історич- ної, економічної, урбаністичної, повсякденної та святкової компонент у сучасній культурі. Відтак, проблема теоретичної культурологічної рефлексії феномена фестивації набуває адресності та входить до авангарду проблем полікультур- ного контексту сучасного буття.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Тетяна Костянтинівна Гуменюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.