ТРАНСФОРМАЦІЯ КОМПОНЕНТІВ ДИТЯЧОЇ СУБКУЛЬТУРИ НА YOUTUBE-КАНАЛАХ

Автор(и)

  • Надія Сергіївна Бедріна Харківська державна академія дизайну і мистецтв, Харків, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8236-9463

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.235993

Ключові слова:

дитяча субкультура; канал YouTube; візуальна культура; аудіовізуальне мистецтво; розпакування; «зроби сам»; музичні канали; дитина; фольклор; гра

Анотація

Мета статті — проаналізувати трансформацію компонентів дитячої субкультури на YouTube-каналах для дітей. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні наступного комплексу інструментів: феноменологічний підхід застосовано з метою розгляду субкультури дитинства як феномена культури та дитячих каналів YouTube як феномена сучасної аудіовізуальної культури; аксіологічний підхід використано для з’ясування змістового і ціннісного статусу дитячих каналів YouTube у сучасному аудіовізуальному мистецтві; ігрова теорія культури уможливила виявлення взаємозв’язків між грою та ігровими відео на YouTube; системний підхід допоміг вивчити дитячу субкультуру та канали YouTube як цілісні системи. Наукова новизна. Виділено найпопулярніші жанри дитячих каналів: розпакування (unpacking), «зроби сам» (DIY, або Do It Yourself) і музичні канали. Проаналізовано трансформацію таких компонентів дитячої субкультури як фольклор (словесна творчість), ігри (предметні, сюжетно- рольові, дидактичні), дитяча мода, гумор, естетика, табуювання, філософія. Виявлено, що фольклор і дитяче словотворення різноманітно представлені у зазначених каналах: у розмовах між дітьми та батьками, у монологах і діалогах самих дітей-блогерів, які впливають на культуру дітей-глядачів. З’ясовано, що предметні, дидактичні, сюжетно-рольові ігри є основою більшості відео на популярних дитячих каналах. Зазначено, що такі компоненти субкультури, як мода, гумор, естетичні уявлення, табуювання й філософія імпліцитно закладені й транслюються у дитячих відео на каналах YouTube. Висновки. Проаналізовано трансформацію компонентів дитячої субкультури: фольклору, ігор, моди, гумору, естетики, табуювання, філософії на YouTube-каналах для дітей в жанрах розпакування, музичних та «зроби сам». Визначено, що слово і гра є базовими компонентами дитячої субкультури на YouTube-каналах, інші компоненти закладені імпліцитно.

Біографія автора

Надія Сергіївна Бедріна , Харківська державна академія дизайну і мистецтв, Харків, Україна

Кандидат культурології

Посилання

Haievska, T. I. (2017). Evoliutsiia dytynstva pid vplyvom sotsiokulturnykh protsesiv [Evolution of childhood under the influence of the socio-cultural processes]. The Culturology Ideas, 12, 105–112 [in Ukrainian].

Kessel, van P., Toor, S., & Smith, A. (2019, Juli 25). Children’s content, content featuring children and video games were among the most-viewed video genres. https://cutt.ly/ bbTbJTg [in English].

Luparenko, S. Ye. (2013). Suchasna dytiacha subkultura yak odne z dzherel isnuvannia ta rozvytku svitu dytynstva [Modern children’s subculture as one of the sources of existence and development of the world of childhood]. Pedagogical Education: Theory and Practice, 13, 187–192 [in Ukrainian].

Osadcha, L. (2015). Dytynstvo ta zhyttievyi styl u konteksti metodolohichnykh zdobutkiv kulturnoi antropolohii [Childhood and the Style of Life in the Context of Methodological Achievements of the Cultural Antropology]. Naukovyi Visnyk Chernivetskoho Universytetu. Filosofia, 754/755, 258–264 [in Ukrainian].

Popovych, O. V. (2014). Kultura dytynstva yak osoblyvyi sotsiokulturnyi mikrokosm [The Culture of Сhildhood as the Special Social and Cultural Microcosm]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal, 1, 33–38 [in Ukrainian].

Sitkar, V. I. (2013). Subkultura dytynstva v konteksti suchasnoi masovoi kultury ta vzaiemodii z media [Childhood subculture in the context of modern mass culture and interact with media]. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology, 3, 189–194 [in Ukrainian].

Skrypnyk, M. I. (2018). Evrystychnyi potentsial kontseptsii dytynstva dlia profesiinoho rozvytku pedahoha [Heuristic potential of childhood concepts for professional development of a teacher]. In V. V. Sydorenko, & Ya. L. Shven (Eds.), Profesiinyi rozvytok fakhivtsiv u systemi osvity doroslykh: istoriia, teoriia, tekhnolohii [Professional Development of Specialists in the System of Adult Education: History, Theory, Technologies], Proceedings of the III All-Ukrainian Internet Conference (Pt. 1, pp. 129–135). Ahroosvita [in Ukrainian].

Varianytsia, L. O. (2006). Dytiacha subkultura yak faktor sotsializatsii molodshoho shkoliara v navchalno-vykhovnomu protsesi [Children subculture as a factor of socialization of primary school pupils in the process of learning and rearing]. [Abstract of PhD Dissertation, Luhansk National Pedagogical University named after Taras Shevchenko] [in Ukrainian].

Zharovtseva, T., & Karazohliu (Hedil), F. (2018). Media-kultura batkiv v umovakh suchasnoho informatsiino-vykhovnoho prostoru [Media culture of parents in the conditions of modern information and educational space]. Scientific Bulletin of V. O. Sukhomlynskyi Mykolaiv National University. Pedagogical Sciences, 1(60), 69–72 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-28

Як цитувати

Бедріна , Н. С. (2021). ТРАНСФОРМАЦІЯ КОМПОНЕНТІВ ДИТЯЧОЇ СУБКУЛЬТУРИ НА YOUTUBE-КАНАЛАХ. Питання культурології, (37), 12–20. https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.235993

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ