ФРАНКОМОВНА ДРАМАТУРГІЯ ІТАЛІЙСЬКОЇ КОМЕДІЇ (1660–1697) ЯК КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ ФЕНОМЕН РАННЬОГО РОКОКО
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.235996Ключові слова:
Італійська комедія; Анн Модюї де Фатувіль; Арлекін; рококоАнотація
Мета статті — визначити особливості становлення стилю рококо та дослідити його культурологічну специфіку у французькій драматургії. Актуальність дослідження зумовлена відсутністю в українській культурології наукових робіт, які б висвітлювали проблематику формування стилю рококо у французькій та західноєвропейській драматургії. Також недостатньо представленим в українських наукових роботах лишається і вивчення діяльності Італійської комедії у Франції з 1660 по 1697 роки. Методологія дослідження передбачає вивчення культурної специфіки франкомовної драматургії Італійської комедії (1660–1697) інтердисциплінарними методами культурологічного та порівняльно-філологічного аналізу. В статті проаналізовано лінгвістичні особливості тексту першоджерела з огляду на той факт, що з 1682 року п’єси для Італійської комедії писали сумішшю французької та італійської мов. Наукова новизна полягає у вивченні взаємодії французьких та італійських культурно-стилістичних елементів у п’єсах Анн Модюї де Фатувіля та ролі цієї взаємодії у формуванні у французькій культурі нового стилю — рококо. У дослідженні використано неперекладену п’єсу «Арлекін, імператор на Місяці» Анн Модюї де Фатувіля. Результати дослідження демонструють, що письменник вживав у п’єсі, написаній французькою мовою, італійські слова і вислови не лише для збереження італійського колориту, але і з метою досягнення комічного ефекту. Висновки. Французькі автори почали імітувати стиль італійських комедій та імпортували культурний колорит Італії, однак пом’якшували грубий гумор італійських комедій і пристосовували його до французьких смаків, заклавши цим ідеологічні основи нового стилю рококо. Анн Модюї де Фатувіль може вважатися одним із перших засновників і представників стилю літературного рококо.
Посилання
Boquet, G. (1979). Les Comédiens Italiens à Paris au temps de Louis XIV [Italian comedians in Paris in the time of Louis XIV] Revue D’Histoire Moderne & Contemporaine, 26(3), 422–438. https://doi.org/10.3406/rhmc.1979.1065 [in French].
Cavalucci, G. (1936). Fatouville, auteur dramatique [Fatouville, dramatic author] Revue D’Histoire Littéraire De La France, 43(4), 481–512. https://www.jstor.org/ stable/40520323?seq=1 [in French].
Deloffre, F. (1963). Aspects inconnus de l’ancien théâtre italien [Unknown aspects of ancient Italian theatre]. Cahiers De L’Association Internationale Des Etudes Françaises, (15), 177–188. https://doi.org/10.3406/caief.1963.2253 [in French].
Duchartre, P. L. (2012). The Italian Comedy [Monograph] (R. T. Weaver, Trans.). Dover Publications, Inc. https://cutt.ly/rnzh6tY [in English].
Furois, L. (1987). Mise au point sur la personnalité de Fatouville [Clarifications about the development of Fatouville’s personality] Scuola Superiore di Lingue Moderne per Interpreti e Traduttori, Nuova Serie, 2, 169–176. http://hdl.handle.net/10077/9554 [in French].
Mazouer, C. (2002). Le théâtre d’Arlequin: comédies et comédiens italiens en France au XVIIe siècle [Theatre of Arlequin : Italian comedies and comedians in France in XVII century] [Monograph]. Presses de l’Université de Paris-Sorbonne. https://cutt.ly/ mnzjdez [in French].
Milam, J. D. (2011). Historical Dictionary of Rococo Art. Scarecrow Press. https://cutt. ly/7nzjcuH [in English].
Monsieur D***. (1684). Arlequin Empereur dans la Lune [Arlequin Empereor on the Moon]: Comedy. Troyes: Garnier, imprimeur Libraire, rue du Temple. https://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k853786v [in French].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Данченко Марія Леонідівна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.