ГЛАМУР І МОДА: КУЛЬТУРОЛОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ

Автор(и)

  • Олена Сергіївна Хлистун Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1764-6559

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236003

Ключові слова:

гламур; мода; фешн-індустрія; українські дослідники; дисертаційні роботи

Анотація

Мета статті — систематизувати та проаналізувати напрацювання щодо гламуру, зокрема його зв’язку з модою, фешн-індустрією, з акцентуацією на дисертаціях українських дослідників. Дослідження гламуру можна визначити актуальною практичною проблемою, яку повинне вирішувати суспільство, адже його проникнення в повсякденне життя порушує низку питань, які торкаються традиційного уявлення про красу, тілесність, естетику, мораль тощо. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонаукових та спеціальних методах наукового пізнання. Принципи неупередженості, об’єктивності та достовірності уможливили всебічний аналіз об’єкта дослідження. Контент-аналіз дав змогу виявити та проаналізувати, а системний метод — систематизувати наявні напрацювання. Методи аналізу та синтезу дали змогу деталізувати основні напрями досліджень моди і гламуру. Наукова новизна. Проаналізовано основні напрями досліджень моди, гламуру та співвідношення цих понять у дисертаційних роботах українських науковців. Висновки. Можна зробити попередні висновки, що у сучасному суспільстві гламур стає своєрідною ідеологією, осучасненим результатом естетизації людиною свого відношення до себе, до інших людей та навколишнього світу. Найчастіше гламур пов’язують з модою, стилем, фешн-індустрією. На пострадянському просторі, зокрема в Україні, зростає наукове зацікавлення питаннями гламуру, моди, фешн-індустрії, проте дисертаційних досліджень вкрай мало. Так, можна зазначити мистецтвознавчі дослідження Р. Безуглої та В. Будяк, філософське — Я. Семко. Побічно гламуру торкаються у своїх дисертаційних роботах філософ В. Крилова та культуролог В. Яромчук. Водночас взаємозв’язок моди й гламуру й досі лишається недостатньо вивченим. Це потребує звернення уваги на окремі публікації, в яких проаналізовані різні аспекти гламуру, моди та фешн-індустрії.

Біографія автора

Олена Сергіївна Хлистун , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Доктор культурології, доцент

Посилання

Ayzenshtadt, Sh. (2004). Proroki. Ikh epokha i sotsial’noe uchenie [The Prophets. Their Times and Social Ideas] (T. I. Gvozdyukevich, Trans., N. Golubev, & K. Burmistrov, Eds.). Paralleli [in Russian].

Bezuhla, R. I. (2019). Hlamur u yevropeiskii khudozhnii kulturi: istorychna dynamika ta formy [Glamour in European art culture: historical dynamics and forms] [Doctoral Dissertation, National Academy of Management of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Budiak, V. V. (2018). Hlamur v dyzaini kostiuma kintsia XIX – pochatku XXI stolittia [Glamour in costume design of the late 19th – early 21st century] [Abstract of PhD Dissertation, Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts] [in Ukrainian].

Dykhnych, L. P. (2002). Fenomen mody v sotsiokulturnykh protsesakh XX stolittia [The phenomenon of fashion in the socio-cultural processes of the twentieth century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Krylova, V. O. (2014). Kino i telebachennia yak fenomeny ekrannoi kultury [Cinema and television as phenomena of screen culture] [Abstract of PhD Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University] [in Ukrainian].

Kuts, H. M. (2003). Fenomen mody: ontolohichnyi status i filosofsko-antropolohichni zasady [The phenomenon of fashion: ontological status and philosophical and anthropological principles] [Abstract of PhD Dissertation, V. N. Karazin Kharkiv National University] [in Ukrainian].

Melnyk, M. T. (2008). Moda v konteksti khudozhnikh praktyk XX st. [Fashion in the context of artistic practices of the 20th century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Rudneva, D. A. (2010). Glamur i ego prezentatsii v kul’ture postindustrial’nogo obshchestva na rubezhe XX–XXI vv. [Glamour and its presentations in the culture of post-industrial society at the turn of the 20th – the 21st centuries] [PhD Dissertation, Ural’skiy gosudarstvennyy universitet im. A. M. Gor’kogo] [in Russian].

Semko, Ya. S. (2019). Hlamur yak sotsialno-filosofskyi fenomen ukrainskoho suspilstva [Glamour as a socio-philosophical phenomenon of Ukrainian society] [Abstract of PhD Dissertation; South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky] [in Ukrainian].

Shandrenko, O. M. (2008). Virtualni vymiry mody XX st. [Virtual dimensions of fashion of the 20th century] [Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].

Tochilov, K. Yu. (2011). Glamur kak esteticheskiy fenomen: genezis i istoricheskie modifikatsii [Glamour as an aesthetic phenomenon: genesis and historical modifications] [PhD Dissertation, Moscow State University of Culture and Arts] [in Russian].

Vetoshkina, Yu. V. (2011). Glamur v kontekste povsednevnosti (po materialam sovremennoy damskoy prozy) [Glamour in the context of everyday life (on the materials of modern women’s prose)] [PhD Dissertation, Shuya State Pedagogical University] [in Russian].

White, N., & Griffiths, J. (Eds.). (2008). Fashion-biznes: teoriya, praktika, fenomen [Fashionbusiness: theory, practice, phenomenon] (A. N. Poplavskaya, Trans., A. V. Popova, Ed.). Grevtsov Pablisher [in Russian].

Yaromchuk, V. V. (2012). Syntez mystetstv multymedia v konteksti suchasnykh praktyk kultury [Synthesis of multimedia arts in the context of modern cultural practices] [Abstract of PhD Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University] [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-28

Як цитувати

Хлистун , О. С. (2021). ГЛАМУР І МОДА: КУЛЬТУРОЛОГІЧНА РЕФЛЕКСІЯ. Питання культурології, (37), 93–102. https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236003

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ