ПРОБЛЕМНІ КОНТЕКСТИ СУЧАСНОЇ ГУМАНІТАРИСТИКИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ІНФОРМАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ»

Автор(и)

  • Владислав Володимирович Касьян Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0539-4531

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236017

Ключові слова:

інформаційний менеджмент; підготовка фахівців; спеціальність 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа»

Анотація

Мета статті — виявлення концептуальних основ формування змісту дисципліни «Інформаційний менеджмент» для підготовки фахівців за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа». Методологія дослідження базується на сукупності загальнонаукових методів узагальнення, систематизації і прогнозування. Гіпотетичний аналіз дав змогу розробити зміст дисципліни «Інформаційний менеджмент» для спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» відповідно до предметної галузі діяльності майбутнього фахівця та стандарту вищої освіти за спеціальністю. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що обґрунтовано концептуальний підхід до змісту навчальної дисципліни «Інформаційний менеджмент», релевантний профілю підготовки фахівців за спеціальністю 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа», який базується на підходах представників науково-педагогічної школи бібліотечно-інформаційної освіти до розуміння сутності інформаційного менеджменту та враховує сучасні тенденції розвитку наук інформаційно-управлінського спрямування. Висновки. Доведено, що для відповідності змісту предметної області (інформаційні та документні системи установ, технології управління інформаційними, архівними та бібліотечними справами), і розуміння інформаційного менеджменту як управління інформацією та управління за допомогою інформації з урахуванням комунікативної складової діяльності, у навчальному курсі «Інформаційний менеджмент» для студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» необхідно виробити цілісну концепцію у системних дослідженнях і забезпечити дидактичну трансляцію наукових результатів у навчальний процес. Тож розробка цілісної теорії інформаційного менеджменту, основні положення якої могли б стати основою змісту даної навчальної дисципліни, є необхідною для всебічної підготовки фахівців зазначеної галузі.

Біографія автора

Владислав Володимирович Касьян , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат філософських наук

Посилання

Dubrovina, L. A., Lobuzina, K. V., Onyshchenko, O. S., & Boriak, H. V. (2020). Tsyfrova humanitarystyka ta bazy danykh dokumentalnoi kulturnoi spadshchyny v bibliotekakh Ukrainy [Digital humanities and databases of documentary cultural heritage in libraries of Ukraine]. Manuscript and Book Heritage of Ukraine, 25, 290–309 [in Ukrainian].

Gilyarevskiy, R. S. (2009). Informatsionnyy menedzhment: upravlenie informatsiey, znaniem, tekhnologiey [Information management: information, knowledge, technology management]. Professiya [in Russian].

Honcharova, N. (1999). Informatsiinyi menedzhment ta pidhotovka fakhivtsiv-arkhivoznavtsiv [Information management and training of archival specialists]. Studii z Arkhivnoi Spravy ta Dokumentoznavstva, 4, 62–64 [in Ukrainian].

Kobylin, A. M., & Samorodov, B. V. (2017). Informatsiinyi menedzhment [Information Management]. Novyi Svit–2000 [in Ukrainian].

Matviienko, O. (2004a). Informatsiinyi menedzhment: analiz predmetnoho polia [Information management: subject field analysis]. Bulletin of the Book Chamber, 8 , 13–17 [in Ukrainian].

Matviienko, O. V. (2004b). Osnovy informatsiinoho menedzhmentu [Fundamentals of Information Management]. Tsentr navchalnoi literatury [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2007). Informatsiinyi menedzhment [Information Management]. Vydavnychyy Dim "Slovo" [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2017). Informatsiinyi menedzhment yak osnova kontseptualizatsii modeli fakhivtsia z informatsiinoi spravy [Information management as a basis for conceptualization of the model of an information specialist]. Bulletin of the Book Chamber, 4, 27–30 [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2018a). Znaniieoriientovani kontseptsii u dyskursi suchasnoi teorii ta praktyky menedzhmentu [Knowledge-oriented concepts in the discourse of modern management theory and practice]. In Ekonomika i kultura Ukrainy v svitovykh hlobalizatsiinykh protsesakh: pozytsionuvannia i realii [Economy and Culture of Ukraine in World Globalization Processes: Positioning and Realities], Proceedings of the III International Scientific Conference, Ukraine, Kyiv, March 21– 22, 2018 (pp. 123–126). KNUKiM Publishing Center [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2018b). "Upravlinnia znanniamy" yak metodolohichnyi oriientyr poshuku kontseptu spetsialnosti "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" ["Knowledge Management" as a methodological guideline for finding the concept of the specialty "Information, Library and Archival Affairs"]. Ukrainian Journal of Library and Information Sciences, 2, 66–76 [in Ukrainian].

Matviienko, O. V., & Tsyvin, M. N. (2020). "IT-bibliotekari": poshuk shlyakhiv innovatsiynosti, trudovoi mobilnosti chy zmina tsinnisnykh oriientyriv profesii? ["IT-librarians": finding ways of innovation, job mobility or changing the values of the profession?]. Bulletin of the Book Chamber, 3, 25–30 [in Ukrainian].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018b). Standart vyshchoi osvity Ukrainy: pershyi (bakalavrskyi) riven, haluz znan 02 Kultura i mystetstvo, spetsialnist 029 "Informatsiina, bibliotechna ta arkhivna sprava" [Standard of higher education of Ukraine: first (bachelor’s) level, field of knowledge 02 Culture and art, specialty 029 "Information, Library and Archival Affairs"]: Approved and put into effect by the Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 12.12.2018 N 1378. https://cutt.ly/3zSKrGH [in Ukrainian].

Sprinsian, V. H., & Biriukova, T. L. (2012). Resursy ta tekhnolohii informatsiinoho menedzhmentu [Resources and Technologies of Information Management]. Odessa National Polytechnic University [in Ukrainian].

Voskoboinikova-Huzieva, O. (2019). Tsyfrova humanitarystyka v systemi vyshchoi osvity Kanady [Digital humanities in the system of higher education in Canada]. Neperervna Profesiina Osvita: Teoriia i Praktyka, 2, 58–62 [in Ukrainian].

Yaroshenko, T., & Chukanova, S. (2018). Rol tsyfrovoi humanitarystyky u modernizatsii suchasnoho bibliotekoznavstva [The role of digital humanities in the modernization of modern library science]. Ukrainian Journal of Library and Information Sciences, 1, 10–17 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-28

Як цитувати

Касьян , В. В. (2021). ПРОБЛЕМНІ КОНТЕКСТИ СУЧАСНОЇ ГУМАНІТАРИСТИКИ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ІНФОРМАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ». Питання культурології, (37), 159–168. https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236017

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ