ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЯК АКТУАЛЬНИЙ ТРЕНД СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Сергій Олександрович Красовський Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-9314-7594

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236018

Ключові слова:

туризм; гастрономічний туризм; дестинація; національна культура; ринок туристичних послуг

Анотація

Мета статті — проаналізувати формування та розвиток гастрономічного туризму в контексті соціокультурного вектора розуміння сутності туристичної діяльності. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні системно-структурного підходу, орієнтованого на вивчення туризму як цілісного соціокультурного явища. Наукова новизна полягає в тому, що вперше сутність гастрономічного туризму розглянуто в соціокультурному аспекті, що дає підстави визначити його як значущий реагент впливу на соціальні процеси. Висновки. Гастрономічний туризм доволі молодий напрям, який активно розвивається, але вже сьогодні туристи віддають перевагу пізнанню традицій і звичаїв іншої країни шляхом дегустації національних страв і напоїв. Відтак, враховуючи, що гастрономічна традиція — це процес, що постійно розвивається, завдання для професіоналів полягає в залученні інновацій, оновленні й адаптації своїх пропозицій до потреб нової споживчої культури. Тенденції розвитку гастрономічного туризму у світі дають підстави вважати його стійким трендом, який уможливлює взаємодію мандрівників із місцевими громадами. В умовах зростання конкуренції за увагу користувача і появи нових технологій бізнес-суб’єктам необхідно оперативно формувати оновлені стратегії просування. Визначено, що Україна має потенціал для підвищення міжнародної конкурентоспроможності туристичної галузі, зокрема завдяки посиленню мультикультуралізму туристичних потоків, зростанню попиту на нові туристичні дестинації, різноманітності культурного і природного ландшафту. Звернено увагу на потребу з’ясування чітких векторів розвитку гастрономічного туризму в країні, розробки відповідної державної підтримки туристичних дестинацій, туристичних фірм та інших стейкхолдерів, а також дослідження соціокультурних якостей туризму в контексті соціальних міграцій і діалектичної взаємодії загальносвітових процесів глобалізації та регіоналізації.

Біографія автора

Сергій Олександрович Красовський , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат культурології

Посилання

American Express. (2018, November 15). Travel Unveils Its Top Trending Travel Destinations for 2019. https://cutt.ly/ebUfGLV [in English].

Chan, W. Y., To, Ch. K., & Chu, W. Ch. (2016). Desire for experiential travel, avoidance of rituality and social esteem: An empirical study of consumer response to tourism innovation. Journal of Innovation and Knowledge, 1(1), 24–35 [in English].

Egorova, E. A., & Lyakh, O. A. (2016). Gastronomicheskiy turizm kak perspektivnoe napravlenie razvitiya turizma [Gastronomic tourism as a promising area of tourism development]. In O. A. Lyakh (Ed.), Problemy, opyt i perspektivy razvitiya turizma, servisa i sotsiokul’turnoy deyatel’nosti v Rossii i za rubezhom [Problems, experience and prospects for the development of tourism, service and sociocultural activities in Russia and abroad], Proceedings of the III International Scientific and Practical Internet-Conference (pp. 188–193). Transbaikal State University [in Russian].

Hlushko, V. (2016). Hastronomichnyi turyzm yak okremyi vyd u turyzmi: poniattia, sutnist, klasyfikatsiia [Gastronomic tourism as a separate type in tourism: concept, essence, classification]. Trade and Market of Ukraine, 39/40, 166–175 [in Ukrainian].

Horova, D. (2020, November 5). Hastronomichnyi turyzm v Ukraini ta sviti: chym tsikavyi ta yak vse vlashtovano [Gastronomic tourism in Ukraine and the world: what is interesting and how everything is arranged]. https://lowcost.ua/what-is-food-tourism/ [in Ukrainian].

Korkuna, O. I., Nykyha, O. V., & Pidvalna, O. H. (2020). Hastronomichnyi turyzm yak chynnyk sotsialno-ekonomichnoho rozvytku terytorialnykh hromad [Gastronomic tourism as a factor of socio-economic development of territorial communities]. Economic scope, 155, 40–43 [in Ukrainian].

Kornilova, V. V., & Kornilova, N. V. (2018). Suchasni tendentsii rozvytku hastronomichnoho turyzmu [The Modern Trends of Gastronomic Tourism Development]. Efektyvna ekonomika, 2. http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/37.pdf [in Ukrainian].

Koveshnikov, V. S., & Harmash, V. V. (2017). Vynnyi ta hastronomichnyi turyzm: vazhlyvyi potentsial rozvytku ekonomiky [Wine and gastronomic tourism: an important potential for economic development]. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 4, 32–37 [in Ukrainian].

Kuklina, T. S. (2013). Hastronomichnyi turyzm na turystychnomu rynku Ukrainy [Gastronomical Tourism on Ukrainian Tourism Market]. Nauchnye trudy SWorld, 44(1), 65–69 [in Ukrainian].

Leser, H. (1997). Diercke Wörterbuch Allgemeine Geographie [ Diercke Dictionary General Geography]. Deutscher Taschenbuch Verlag [in German].

Lin’kova, A. A., & Maksimenko, A. G. (2014). Aktual’nost’ vklyucheniya gastronomicheskikh turov v programmu turistskikh puteshestvii [The relevance of the inclusion of gastronomic tours in the tourist travel program]. Kurortno-rekreatsionnyi kompleks v sisteme regional’nogo razvitiya: innovatsionnye podkhody, 1, 187–190 [in Russian].

Nekhaeva, N. E., & Terekhova, Yu. S. (2015). Gastronomicheskiy turizm kak perspektivnoe napravlenie razvitiya regionov Rossii [Gastronomic tourism as a promising direction for the development of Russian regions]. Estestvennye i matematicheskie nauki v sovremennom mire, 9(33), 82–87 [in Russian].

Nesterchuk, I. (2017). Hastronomichnyi turyzm: istoriia, teoriia i suchasni praktyky [Gastronomic tourism: history, theory and modern practices]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series Geographical Sciences, 6, 193–199 [in Ukrainian].

Ranteallo, I. C., & Andilolo, I. R. (2017). Food Representation and Media: Experiencing Culinary Tourism Through Foodgasm and Foodporn. In Balancing Development and Sustainability in Tourism Destinations (pp. 117–127). Springer, Singapore [in English].

Sarkisian, H. O. (2020). Rol i znachennia stymuliuvannia hastronomichnoho turyzmu v strukturi rozvytku rehionalnykh turystychnykh rynkiv Ukrainy [The role and importance of stimulating gastronomic tourism in the structure of development of regional tourist markets of Ukraine]. Ukrainian Journal of Applied Economics, 5(1), 312–320 [in Ukrainian].

Skift Megatrends. (n.d.). Travel Megatrends 2019. Retrieved April 20, 2021, from https://skift. com/megatrends-2019 [in English].

Travel and Tourism Research Association. (2019, January 11). Top 5 Travel Trends for 2019. https://ttra.com/top-5-travel-trends-for-2019/ [in English].

World Food Travel Association. (n.d.). State of the Food Industry Report. Retrieved April 20, 2021, from https://worldfoodtravel.org/annual-food-travel-industry-report [in English].

Zhelezova, O. R. (2013). Etnicheskiy gastronomicheskiy turizm, ego rol’ v sokhranenii natsional’noy kul’tury i samobytnosti narodov [Ethnic gastronomic tourism, its role in preserving the national culture and identity of peoples]. Young scientist, 5(52), 855–858 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-28

Як цитувати

Красовський , С. О. (2021). ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЯК АКТУАЛЬНИЙ ТРЕНД СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ. Питання культурології, (37), 169–180. https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236018

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ