КУЛЬТУРНО-РЕКРЕАЦІЙНА СКЛАДОВА СЕРВІСУ МІСЬКИХ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИХ КОМПЛЕКСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236020Ключові слова:
культурно-рекреаційна складова; сервіс; готельно-ресторанний комплекс; ВорзельАнотація
Мета статті — проаналізувати особливості культурно-рекреаційної складової сучасного готельно-ресторанного сервісу. Методологія дослідження ґрунтується на інклюзії наукових підходів і методів. Інструментарій культурологічного, соціокультурного і системного підходів використовувався для обґрунтування соціокультурної та рекреаційно- дозвіллєвої складової та аналізу практичного досвіду у сфері готельно-ресторанного сервісу. Наукова новизна дослідження полягає в обґрунтуванні важливості культурно- рекреаційної складової та можливості її задоволення, зокрема на прикладі сервісу готельно-ресторанного комплексу «Hotel SPA» у м. Ворзель. Висновки. Динамічні зміни і розширення інтересів людини вимагають змін соціокультурного середовища, яке своєю чергою детермінує діяльність, потреби, самопочуття, адаптацію і поведінку людини. Сервіс набуває специфічних рис суб’єкт-суб’єктних, проєктуючись в нормативно-ціннісну складову відносин в соціокультурному просторі. Нині значного поширення набуває туризм «вихідного дня», що висуває нові вимоги до сервісу. Сучасна людина потребує і шукає нових вражень та емоцій. Багато в чому вони залежать від вибору локації і створення концепції майбутніх послуг, тому сучасний сервіс починається з вибору місця для забудови готельно- ресторанного комплексу. Прикладом вдалого вирішення концепції культурно-релаксаційної потреби відвідувача і відповідного сучасного сервісу є діяльність комплексу «Hotel SPA» у місті Ворзель. Окрім низки традиційних послуг з організації харчування і проживання, в ньому велика увага приділяється задоволенню культурно-дозвіллєвих і рекреаційно- релаксаційних потреб клієнтів, зокрема маленьких відвідувачів. Отже, в сучасних умовах і в межах міста можна створити комплекс, що відповідатиме всім побажанням людини, яка потребує відновлення фізичних та задоволення психоемоційних потреб.
Посилання
Buntova, N. V. (2008). Kadrove zabezpechennia hotelnoho hospodarstva Ukrainy: problemy ta shliakhy yikh vyrishennia [Staffing of the Hotel Industry of Ukraine: Problems and Ways to Solve Them] [Abstract of PhD Dissertation, Council for the Study of Productive Forces of Ukraine of the National Academy of Sciences of Ukraine] [in Ukrainian].
Komarnitskyi, I. O. (2012). Sotsiokulturni vymiry hostynnoho servisu [Socio-cultural Dimensions of Hospitality Service] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Kryvenko, A. V. (2019). Rekreatsiina zona yak ob’iekt hotelnoho hospodarstva [Recreation area as a hotel facility]. In Stratehichni perspektyvy turystychnoi ta hotelnorestorannoi industrii v Ukraini: teoriia, praktyka ta innovatsii rozvytku [Strategic Prospects of the Tourism and Hotel and Restaurant Industry in Ukraine: Theory, Practice and Innovation of Development], Proceedings of the All-Ukrainian scientificpractical conference, Ukraine, Uman, October 30–31, 2019 (pp. 240–242). Vizavi [in Ukrainian]
Luk’yanova, L. G., & Tsibukh, V. I. (2004). Rekreatsionnye kompleksy [Recreational Complexes]. Vyshcha shkola [in Russian].
Malska, M. P., Pandiak, I. H., & Zanko, Yu. S. (2011). Orhanizatsiia hotelnoho obsluhovuvannia [Organization of Hotel Services]. Znannia [in Ukrainian].
Minich, I. M. (2002). Sotsialni chynnyky i funktsii infrastruktury turyzmu: sotsiolohichnyi analiz [Social Factors and Functions of Tourism Infrastructure: a Sociological Analysis] [Abstract of PhD Dissertation, National Academy of Sciences of Ukraine, Institute of Sociology] [in Ukrainian].
Petrova, I. V., Solokha, D. V., Tkach, M. M., & Oliinyk, O. O. (Eds.). (2017). Kulturnodozvillieva diialnist u suchasnomu sviti [Cultural and Leisure Activities in the Modern World] [Monograph]. Vydavnytstvo Lira-K [in Ukrainian].
Poplavskyi, M. M. (2011). Hotelno-restorannyi servis [Hotel and Restaurant Service]. Makros [in Ukrainian].
Rodionova, V. I. (2001). Servis v kontekste teorii kul’tury [Service in the Context of the Theory of Culture] [PhD Dissertation. South-Russian State University of Economics and Service] [in Russian].
Samodai, V. P., & Kravchenko, A. I. (2015). Orhanizatsiia restorannoi spravy [Organization of Restaurant Inquiries] Vydavnytstvo SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].
Soroka, S. V. (2002). Rozvytok pidpryiemstv kharchuvannia v systemi turystychnykh ta rekreatsiino-ozdorovchykh kompleksiv [Development of Food Enterprises in the Systems of Tourist and Recreational and Health Complexes] [Abstract of PhD Dissertation, Mykhailo Tuhan-Baranovskyi Donetsk National University of Economics and Trade] [in Ukrainian].
Shyber, O. O. (2018). Rekreatsiino-dozvillievi praktyky v konteksti stanovlennia industrii "4.0" [Recreational and reconciliation of practice in the context of the formation of industry "4.0"]. Ukrainian Culture: the Past, Modern Ways of Development. Culturology, 27, 117–123 [in Ukrainian].
Hotel SPA. (n.d.). Znaidy chas na vidpochynok [Find Time to Rest]. Retrieved April 14, 2021, from https://hotel-spa.kiev.ua [in Ukrainian].
Vorzel. (2021, April 26). In Wikipedia. https://cutt.ly/ZbAohqI [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Олійник Оксана Миколаївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.