НАЦІОНАЛЬНІ КУЛЬТУРНІ МАРШРУТИ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ САМОБУТНІХ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

Автор(и)

  • Леся Миколаївна Устименко Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2631-1459
  • Інна Петрівна Крупа Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3930-5552

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236025

Ключові слова:

національний туристичний тренд; національні культурні маршрути; туристична дестинація; туристичні потоки; самобутня туристична дестинація

Анотація

Мета статті — проаналізувати вплив національних культурних маршрутів на розвиток самобутніх туристичних дестинацій. Національні культурні туристичні маршрути є своєрідним засобом трансляції культури країни та можуть використовуватися для розвитку як самої особистості, так і самобутніх туристичних дестинацій. Методологія дослідження полягає у використанні методів комплексного аналізу та синтезу, дедукції та індукції, а також контент-аналізу основних статистичних і наукових джерел щодо впливу національних культурних маршрутів на формування самобутніх туристичних дестинацій, міждисциплінарного характеру основних напрямів реалізації програм створення національних культурних маршрутів з метою розвитку самобутніх туристичних дестинацій. Наукова новизна. Визначено основні напрями реалізації програм створення національних культурних маршрутів з метою розвитку самобутніх туристичних дестинацій. Обґрунтовано і введено до наукового обігу теорії культурології та туризмознавства поняття «національний туристичний тренд». Висновки. Схарактеризовано та проаналізовано основні сучасні національні туристичні тренди, що впливають на формування національних культурних маршрутів, зокрема популяризація національної культурної спадщини, розвиток внутрішнього туризму за умови покращення його сервісу; використання соціальних мереж з метою реклами розвитку самобутніх туристичних дестинацій; розвиток інноваційних форм роботи серед потенційних та реальних споживачів; оптимізація віртуалізації подачі інформації про туристичні дестинації з доповненою реальністю; цілодобова підтримка в соціальних мережах. Доведено, що багатогранна привабливість української національної культури має стати мотиватором розвитку не тільки самобутніх туристичних дестинацій, але й національного туризму та світової культури.

Біографії авторів

Леся Миколаївна Устименко , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент

Інна Петрівна Крупа , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Викладач

Посилання

Chudnivets, A. S. (2019). Petrykivskyi rozpys yak fenomen ukrainskoi khudozhnoi kultury [Petrykivka Painting as a Phenomenon of Ukrainian Artistic Culture] [PhD Dissertation, Modern Art Research Institute National Academy of Arts of Ukraine] [in Ukrainian].

Kulakovska, I. (2010). Etnokulturnyi potentsial yak chynnyk pidvyshchennia ekskursiinoi pryvablyvosti rehionu [Ethnocultural potential as a factor of increasing the exciting attractiveness of the region]. Bulletin of the State Academy of Management of Culture and Arts, 3, 73–76 [in Ukrainian].

Kuzyk, S. (2010). Teoretychni problemy turyzmu: suspilno-heohrafichnyi pidkhid: monohrafiia [Theoretical Problems of Tourism: Socio-geographical Approach] [Monograph]. Publishing center Ivan Franko National University of Lviv [in Ukrainian].

Lisnyi, I. (2016, September 1). TsIKAVO: 10 faktiv pro petrykivskyi rozpys [INTERESTING: 10 facts about Petrykivka painting]. https://petrykivka.dp.ua/tsikavo-10-faktiv-propetrikivskiy- rozpis/ [in Ukrainian].

Maievska, L. (2007). Etnokulturne vykhovannia. Normatyvno-pravove zabezpechennia: Mizhnarodnyi ta vitchyznianyi riven [Ethno-cultural Upbringing. Legal and Regulatory Framework: International and National Level]. Zhytomyr Ivan Franko State University [in Ukrainian].

Ustymenko, L. M. (2001). Realizatsiia kulturno-prosvitnoho potentsialu turyzmu v orhanizatsii dozvillia molodi [Realization of Cultural and Educational Potential of Tourism in the Organization of Youth Leisure] [ Abstract of PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts, Institute of Problems of Education National Academy of Educational Sciences of Ukraine] [in Ukrainian].

Ustymenko, L. M. (2012). Kulturno-osvitnii potentsial etnohrafichnoho turyzmu [Cultural and educational potential of ethnographic tourism]. Bulletin of Mariupol State University. Series: Philosophy, culture studies, sociology, 4, 90–96 [in Ukrainian].

Ustymenko, L. (2016). Weekend tourism as a cultural phenomenon. Culture and Arts in the Modern World, 17, 11–16 [in English].

Ustymenko, L. (2018). Involving UNESCO intangible cultural heritage in tourist and recreational activities. World science, 4(32), 16–19 [in English].

Voloshyna, I., & Lohvynenko, B. (2019, September 1). Vsesvitno nevidoma Petrykivka [World-famous Petrykivka]. https://petrykivka.dp.ua/ukrayiner-vsesvitno-nevidomapetrikivka/ [in Ukrainian].

Vyshnevska, O. (2009). Fenomen turyzmu u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [The Phenomenon of Tourism in the Modern Socio-cultural Space] [Monograph]. Kharkiv National University named after V. N. Karazin [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-28

Як цитувати

Устименко , Л. М., & Крупа , І. П. (2021). НАЦІОНАЛЬНІ КУЛЬТУРНІ МАРШРУТИ ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ САМОБУТНІХ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ. Питання культурології, (37), 222–230. https://doi.org/10.31866/2410-1311.37.2021.236025

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ