ТРАНСФОРМАЦІЇ СУЧАСНОЇ АУДІОВІЗУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ В КОНТЕКСТІ НАУКОВИХ ГУМАНІТАРНИХ КОНЦЕПЦІЙ

Автор(и)

  • Серафим Володимирович Желєзняк Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-9430-0527

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245704

Ключові слова:

екранна культура, сучасна аудіовізуальна культура, звук, кіно, телебачення, мультимедіа

Анотація

Мета статті — виявити актуальні концепції авторів, що досліджують сучасну аудіовізуальну культуру, аби усвідомити загальні засади її функціонування, розкрити особливості компонентів та зумовленість станом сучасного суспільства. Методологія дослідження. Під час розгляду предмета дослідження були використані загальнонаукові методи: порівняльний — зіставлялися та порівнювалися погляди різних науковців щодо суспільних процесів сьогодення та місця аудіовізуальної культури в них для більш об’ємного та об’єктивного висвітлення досліджуваного явища; методи аналізу і синтезу — предмет розкладався на компоненти та здійснювалося їхнє вивчення окремо задля того, аби наприкінці розвідки сучасна аудіовізуальна культура розглядалася як багатомірне суспільне явище; історичний — для простеження концепцій авторів щодо еволюції екранної культури та її засад. Наукова новизна статті пояснюється вивченням з нового погляду сучасної аудіовізуальної галузі як невіддільного елементу культури, засновуючись на думці українських та закордонних науковців. Висновки. У статті проаналізовано підходи авторів до вивчення культурних та екранних процесів задля висвітлення особливостей існування аудіовізуальної культури в сучасному суспільстві. Розглянуто концепції щодо телебачення та його ролі в соціумі, еволюції різних видів екранного дійства та їхні зв’язки з розвитком людини, а також запропоновано зв’язок сучасного звукового супроводу з такими поглядами на сутність кіно. Окрім цього, розкрито наукову думку щодо специфіки використання звукового елементу аудіовізуальних творів у сучасному контексті та зв’язок екранної культури з технологіями з культурних та мистецьких позицій. Також були досліджені наукові підходи до сучасних суспільних процесів як до контексту функціонування аудіовізуальної сфери.

Біографія автора

Серафим Володимирович Желєзняк , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Аспірант

Посилання

Alforova, Z. I. (2008). Vizualne mystetstvo kintsia XX – pochatku XXI stolittia [Visual Art of the End of the 20th – the Beginning of the 21st Century] [Doctor’s thesis, Kharkiv State Academy of Culture] [in Ukrainian].

Bodnarchuk, T. V. (2009). Postmodernistski tendentsii u suchasnomu ukrainskomu mystetstvi [Postmodernist Tendencies in Contemporary Ukrainian Art]. [Candidate’s thesis, Lviv National Music Academy named after M. V. Lysenko] [in Ukrainian].

Boehm, G. (2012). Representation, Presentation, Presence: Tracing the Homo Pictor. In J. C. Alexander, D. Bartmanski, & B. Giesen (Eds.), Iconic Power: Materiality and Meaning in Social Life (pp. 15–23). Palgrave Macmillan [in English].

Chmil, H. P. (2020). Liudyna — ekran: vizualna antropolohiia (post)suchasnosti [Human Being — Screen: Visual Anthropology of (Post)modernity] [Monograph]. Institute for Cultural Researchof the National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].

Kulyk, V. (2010). Dyskurs ukrainskykh medii: identychnosti, ideolohii, vladni stosunky [Discourse of Ukrainian Media: Identities, Ideologies, Power Relations] [Monograph]. Krytyka [in Ukrainian].

Lytvynova, O. (2009). Muzyka v kinematohrafi Ukrainy [Music in the Cinema of Ukraine]: Catalog. (Pt. 1: Avtory muzyky khudozhno-ihrovykh filmiv, yaki stvoriuvalysia na kinostudiiakh Ukrainy [Authors of Music of Feature Films Created at Film Studios of Ukraine]). Lohos [in Ukrainian].

Pavlova, O. (2021, April 21–22). The Problem of Art’s Obviousness in the Situation of “Aesthetic Boom”. In A. Konverskyi (Ed.), The Days of Science of the Faculty of Philosophy – 2020, International Scientific Conference (pp. 450–453). Publishing centre “Kyiv University” [in English].

Pavlova, O. Yu. (2019). Homo Pictor ta kulturna praktyka obrazu v kontseptsii Hotfrida Boma [Homo Pictor and cultural practice of image in the concept of Gottfried Boehm]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 8–14 [in Ukrainian].

Petrova, I. (2020). Metamodernism as a Concept of Cultural Studies. Issues in Cultural Studies, (36), 14–23. doi: 10.31866/2410-1311.36.2020.2210399 [in English].

Skurativskyi, V. (2020). Skurativskyi u KINO-KOLI (1997–2008) [Skurativskyi in KINO-KOLO (1997–2008)]. Institute for Cultural Researchof the National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].

Spengler, O. (1980). The Decline of the West (C. F. Atkinson, Trans.; Vol. 1: Form and Actuality; 2nd ed.). Alfred A. Knopf. (Original work published January 1, 1926) [in English].

Tsvetkova, T. (2020). Surround Sound in Documentary Film. Proceedings of University of Ruse, 59(6.3), 71–75 [in English].

Zubavina, I. B. (2011). Khudozhnie Modeliuvannia Chasoprostoru v Kinematohrafi [Artistic Modelling of Space-time in Cinema] [Doctor’s thesis, Modern Art Research Institute National Academy of Arts of Ukraine] [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Желєзняк , С. В. (2021). ТРАНСФОРМАЦІЇ СУЧАСНОЇ АУДІОВІЗУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ В КОНТЕКСТІ НАУКОВИХ ГУМАНІТАРНИХ КОНЦЕПЦІЙ. Питання культурології, (38), 76–84. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245704

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ