ІСТОРІОГРАФІЯ ВІТЧИЗНЯНИХ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245799Ключові слова:
музична культура, наука, журнал, пострадянський період, глобалізація, національні інтереси, Київський національний університет культури і мистецтв, академічна доброчесністьАнотація
У статті розглядаються умови здійснення дослідження музичної культури, які впливають на розвиток наукових знань. Мета статті — з’ясувати особливості розвитку наукових досліджень музичної культури в умовах сучасної України в контексті національних та глобальних процесів. Методологія дослідження полягає у загальнонаукових і спеціальних методах. До перших належать логічний і діалектичний методи, а до других — системний та історико-порівняльний. Висновки. Визначено, що на початковому етапі досліджень музичної культури багатьом доробкам був властивий перехідний формат, однак відкриття нових архівних матеріалів та доступ до світових досягнень змінили ситуацію в напрямку розвитку міждисциплінарного підходу, який змушує переглянути встановлені стереотипи. Наголошується, що в процесі реформування як держави в цілому, так і окремих її інститутів значний вплив на розвиток досліджень музичної культури відіграла боротьба із плагіатом та вимога розширення публікацій у наукометричних базах. Однак вищі навчальні заклади і академічні наукові установи не змогли позбутися бюрократичного контролю, а в процесі реформування не було запропоновано формули, за якою наукова спільнота могла б визначати ефективність оприлюднення наукових результатів. Підкреслюється національний та глобалізаційний вплив на ефективність діяльності науковців. Визначено, що на сьогодні вже можна говорити про існування ряду наукових центрів, де вивчаються проблеми музичної культури, зокрема — це Національна музична академія України ім. П. І. Чайковського, Київський національний університет культури і мистецтв та інші установи. Тож нагромадження позитивних змін проявилося в наукових ідеях, дослідженні нових тем і впровадженні наукових результатів у навчальний процес чи практичну діяльність державних установ та громадських організацій.
Посилання
Bondarenko, A. I. (2021). Elektronna muzyka v Ukraini ostannoi tretyny XX – pochatku XXI stolittia [Electronic Music in Ukraine in the Last Third of the 20th – Early 21st Century] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Ionov, V. I. (2014). Muzychna istoriohrafiia ta yii suchasni umovy [Music historiography and its current conditions]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 159–165 [in Ukrainian].
Kuzminskyi, I. Yu. (2018). Reforma tserkovnoho spivu mytropolyta Petra Mohyly u Kyievi [Reform of the church singing of Metropolitan Petro Mohyla in Kyiv]. Ukrainian Music, 2, 5–11 [in Ukrainian].
Kyiv National University of Culture and Arts. (2019). Polozhennia pro akademichnu dobrochesnist u Kyivskomu natsionalnomu universyteti kultury i mystetstv [Regulations on Academic Integrity at the Kyiv National University of Culture and Arts]. http://knukim.edu.ua/wpcontent/uploads/norm_documents/akadem_dobro.pdf [in Ukrainian].
Malone, K. (2017). “Her Stories Unsung”: embedding feminist activism for social change within musical composition for concert hall programming. Ukrainian musicology, 43, 94–111 [in English].
Medvedyk, Yu. Ye. (Comp.). (2018). Muzychne kraieznavstvo [Musical Local Lore]: Work program on the discipline. Ivan Franko National University of Lviv. https://kultart.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2019/10/Muzychne-kraieznavstvo.pdf [in Ukrainian].
Pidhorbunskyi, M. A. (2021). Zaprovadzhennia bahatoholosoi muzyky v ukrainskii dukhovnii kulturi v konteksti reformatsiinykh vplyviv [Introduction of Polyphonic Music in the Ukrainian Spiritual Culture in the Context of Reformation Influences] [Doctoral Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Potapenko, Ya. (2015). Retseptsiia Yevromaidanu v suchasnomu ukrainskomu sotsiokulturnomu dyskursi [Euromaidan reception in modern Ukrainian socio-cultural discourse]. Scientific Notes Institute of Political and Ethnonational Studies. I. Kuras NASU, 4(78), 4–21 [in Ukrainian].
Rozhok, V. (2017). Natsionalna muzychna akademiia imeni P. I. Chaikovskoho — naukovyi tsentr Yevropy [The Tchaikovsky National Academy of Music is the scientific center of Europe]. Ukrainian musicology, 43, 4–12 [in Ukrainian].
Sheremet, V. V. (2021). Narodno-instrumentalne mystetstvo Pivdnia Ukrainy (XX – pochatok XXI stolittia) [Folk and Instrumental Art of the South of Ukraine (the 20th – the Beginning of the 21st Century)] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Shevchuk, O. Yu., Kuzminskyi I. Yu., & Zosim, O. L. (Comps.). (2021). Ukrainska muzychna spadshchyna: novi vidkryttia [Ukrainian Musical Heritage: New Discoveries] Work program in the discipline for graduate students. National Academy of Music of Ukraine Tchaikovsky. https://knmau.com.ua/wp-content/uploads/025_Ukrainska_muzichna_spadshhina.pdf [in Ukrainian].
Skrypniuk, V. M. (1999). Biurokratyzm v systemi derzhavnoho upravlinnia ta pravovyi mekhanizm yoho podolannia [Bureaucracy in the System of Public Administration and the Legal Mechanism for Overcoming it] [Abstract of PhD Dissertation, National University “Odesa Law Academy”] [in Ukrainian].
Zhurba, V. V. (2021). Styl bebop v dzhazovii muzychnii kulturi SShA 1940 – pershoi polovyny 1950-kh rokiv [Bеbоp Style in US Jazz Music Culture of the 1940s – First Half of the 1950s] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
Zhurba, Ya. O. (2021). Vplyv bliuzu na neakademichnu muzyku XX stolittia [The Influence of Blues on Non-academic Music of the Twentieth Century] [PhD Dissertation, Kyiv National University of Culture and Arts] [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Могилевська Наталія Олексіївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.