АКСІОСФЕРА В СИСТЕМІ КЛІЄНТСЬКОГО СЕРВІСУ: ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ДИСКУРС

Автор(и)

  • Олена Павлівна Плюта Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-8722-4546

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245849

Ключові слова:

цінність, аксіологія, аксіосфера, клієнтський сервіс, організаційна (корпоративна) культура, професійна компетенція, готельно-ресторанний бізнес, сфера гостинності

Анотація

Мета статті — обґрунтувати теоретико-методологічні та науково-практичні аспекти сутності та структури механізму функціонування і розвитку аксіосфери систем клієнтського сервісу. Досягнення поставленої мети зумовило необхідність дослідження, класифікації, експертної оцінки головних визначальних чинників і елементів аксіосфери систем клієнтського сервісу. Методологічною основою став комплекс взаємопов’язаної сукупності різних методів наукового дослідження: аналізу та синтезу — для окреслення теоретичних прикладних засад проблем формування аксіосфери; діалектичного пізнання — для постановки проблеми дослідження, вивчення та деталізації об’єкта дослідження; семантичного аналізу — для визначення сутності основних понять проблемного поля дослідження; спостереження й узагальнення — для характеристики сучасного стану підприємств та визначення тенденцій розвитку сфери гостинності; структурно-логічного аналізу — для встановлення взаємозв’язків між категоріями досліджуваної проблеми. Методологічним орієнтиром дослідження проблеми стали ключові методологічні підходи — аксіологічний, системний, культурологічний, компетентнісний, синергетичний та ін. Наукова новизна. Розвинуто науковий підхід до визначення структурно- змістового наповнення механізму функціонування і розвитку аксіосфери систем клієнтського сервісу через розширення суб’єктивного складу, що надає системі ефективного значення. Висновки. Обґрунтовано доцільність використання певного набору формалізованих підходів до формування систем організаційної культури та професійного компетентнісного потенціалу в системах клієнтського сервісу, що, як наслідок, забезпечить додану та ринкову вартість бізнесу підприємств готельно-ресторанної сфери. Брак комплексності та системності у висвітленні питань удосконалення та ефективності систем клієнтського сервісу зумовлює потребу в подальших теоретичних дослідженнях цієї проблеми.

Біографія автора

Олена Павлівна Плюта , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат культурології

Посилання

Batchenko, L. V., & Honchar, L. O. (2019). Rozvytok profesiinykh kompetentsii personalu yak osnova ekonomichnoho zrostannia [Development of professional competences of personnel as the basis of economic growth]. Actual Problems of Economics, 11(221), 22–33. https://eco-science.net/archive/2019/APE-11-2019/11.19_topic_Batchenko%20L.V,%20Honchar%20L.O.pdf [in Ukrainian].

Batchenko, L., Dielini, M., & Honchar, L. (2020). A Value-Oriented Polyparadigmal Approach to the Development of Management Education in the Conditions of Transformation Change. Baltic Journal of Economic Studies, 6(5), 42–53. https://doi.org/10.30525/2256-0742/2020-6-5-42-53 [in English].

Blank, W. E. (1982). Handbook for developing Competency Based Training Programs. Prentice Hall [in English].

Boyatzis, R. E. (1982) The Competent Manager: a Model for Effective Performance. Wiley [in English].

Butynets, F. F. (Ed.). (2004). Svitovyi biznes [World Business]. Ruta [in Ukrainian].

Deming, E. (2007). Vykhod iz krizisa: Novaya paradigma upravleniya lyud’mi, sistemami i protsessami [Overcoming the Crisis: A New Paradigm for Managing People, Systems and Processes]. Al’pina Biznes Buks [in Russian].

Dem’yanchenko, N. V. (2012). Kompetentsiya personala v sisteme menedzhmenta sovremennoi organizatsii [Competence of personnel in the system modern management organisation]. Services Sector: Innovation and Quality, (5). http://journal.kfrgteu.ru/files/1/2012_5_12.pdf [in Russian].

Doronina, O. (2010). Kompetentsii kak instrument menedzhmenta, orientirovannyi na prakticheskuyu deyatel’nost’ v organizatsii [Competencies as a management tool focused on practical activities in the organisation]. Konsul’tant, (23), 59–63 [in Russian].

Eroshenkova, E. I. (2016) Aksiologicheskie orientiry obrazovatel’noi real’nosti: ot istokov k sovremennosti professional’nogo obrazovaniya [Axiological guidelines of educational reality: from the origins to the modernity of vocational education]. Gaudeamus, (4), 9–14 [in Russian].

Flier, A. Ya. (2016) Sotsiodinamika kul’tury: mnogoobrazie vozmozhnostei [Sociodynamics of Culture: Diversity of Opportunities]. Culture of Culture, (1). http://cult-cult.ru/sociodynamics-of-culture-a-variety-of-possibilities/ [in Russian].

Golosov, O., & Drogobytskii, I. (2006). Kompetentsii — eto samyi tyazhelyi plast v razrabotke standartov [Competencies are the hardest layer in developing standards]. Journal of Applied Informatics, 4(4), 108–113 [in Russian].

Hall, E. T. (1976). How Cultures Collide. Psychology Today, July, 67–74 [in English].

Hofstede, G. (1994). Cultural and Organizaions: Software of the Mind. Harper [in English].

Hrishnova, O. A., & Naumenko, A. V. (2010). Korporatyvna kultura yak resurs zabezpechennia stratehichnoi stiikosti pidpryiemstva. [Corporate culture as a resource for ensuring the strategic stability of the enterprise]. Ekonomika i Upravlenie, 2(22), 33–38 [in Ukrainian].

Kameron, K., & Kuinn, R. (2001). Diagnostika i izmenenie organizatsionnoi kul’tury [Diagnostics and Change of Organisational Culture]. Piter [in Russian].

Krainikova, T. S. (2017). Aksiolohiia [Axiology]. In Velyka Ukrainska Entsyklopediia. https://vue.gov.ua/Aksiolohiia [in Ukrainian].

Lewis, R. D. (1999). Delovye kul’tury v mezhdunarodnom biznese. Ot stolknoveniya do vzaimoponimaniya [Business Cultures in International Business. From Collision to Mutual Understanding]. Delo [in Russian].

Pettigrew, A. M. (1985). Examining Changes in the Long-Term Context of Culture and Politics. In M. J. Pennings (Ed.), Organisational Strategy and Change (pp. 269–318). Jossey- Bass [in English].

Piters, T., & Uoterman, R. (1986). V poiskakh effektivnogo upravleniya [In Search of Effective Management]. Progress [in Russian].

Psikhologicheskii Zhurnal. (2015, October 22). Issledovanie tsennostnykh orientatsii M. Rokicha [Research of Value Orientations by M. Rokich]. https://psychojournal.ru/tests/479-issledovanie-cennostnyh-orientaciy-m-rokicha.html [in Russian].

Rikkert, G. (1998). Nauki o prirode i nauki o kul’ture [Natural Sciences and Cultural Sciences]. Respublika [in Russian].

Rozin, V. M. (1989) Spetsifika i formirovanie estestvennykh, tekhnicheskikh i gumanitarnykh nauk [Specificity and Formation of Natural, Technical and Humanitarian Sciences]. Izdatel’stvo Krasnoyarskogo universtiteta [in Russian].

Rusavska, V., Batchenko, L., Honchar, L., & Svechkina, A. (2020). Formation of Integrative- Innovative Educational Model of Training of Managers of Socio-Cultural Activity of Ukraine: Conceptual-Analytical View. Socio-Cultural Management Journal, 3(2), 75–106 [in English].

Schein, E. H. (1999). The Corporate Culture Survival Guide. Jossey-Bass [in English].

Shchedrovitskii, G. P. (1968) Sistema pedagogicheskikh issledovanii (Metodologicheskii analiz) [Pedagogical Research System (Methodological Analysis)]. http://surl.li/alzho [in Russian].

Spivak, V. A. (2001). Korporativnaya kul’tura [Corporate Culture]. Piter [in Russian].

Verba, V. A., & Hrebeshkova, O. M. (2004). Problemy identyfikatsii kompetentsii pidpryiemstva [Problems of identification of enterprise competencies]. Problems of Science, (7), 23–28 [in Ukrainian].

Voronkova, A., Bab’iak, M., Koreniev, E., & Mazhura, I. (2006). Korporatsiia: upravlinnia ta kultura [Corporation: Management and Culture]. Vymir [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Плюта , О. П. (2021). АКСІОСФЕРА В СИСТЕМІ КЛІЄНТСЬКОГО СЕРВІСУ: ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ДИСКУРС. Питання культурології, (38), 166–177. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245849

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ