ЦИФРОВІЗАЦІЯ У СФЕРІ ТУРИЗМУ: ІННОВАЦІЙНІ ТРЕНДИ І ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Михайло Михайлович Шевелюк Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-6178-6455

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245956

Ключові слова:

туризм, цифровізація, цифрові технології, туристичний продукт

Анотація

Мета статті — з’ясувати світові тенденції цифровізації як глобального тренду сучасності у сфері туризму та окреслити пріоритетні напрями його розвитку. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети в роботі використано теоретичні та емпіричні методи гуманітарних досліджень, методи логічного і культурологічного аналізу. Наукова новизна одержаних результатів полягає в окресленні пріоритетних напрямів розвитку сфери туризму з урахуванням тенденції до цифровізації. Висновки. Звернено увагу, що аналіз ключових модифікацій і тенденцій цифровізації у сфері туризму дасть змогу отримати уявлення про виклики, які стоять перед сферою туризму не лише конкретної держави, а й конкретного регіону. Акцентовано, що процес цифровізації сфери туризму потребує постійної уваги, враховуючи швидкість появи нових цифрових технологій, темпи їх розвитку і розповсюдження. Наголошено, що головним очікуванням сучасних туристів є максимальний вибір при мінімальних зусиллях, а однією із провідних тенденцій розвитку сфери туризму — персоналізований підхід. За цих умов забезпечити комплексний підхід, завдяки якому індустрія подорожей стане зручною для мандрівників і прибутковою для гравців туристичного ринку, здатні саме новітні, передові технології (VR-, AR-, MR-технології, Інтернет речей, штучний інтелект, блокчейн та ін.). Зроблено висновок, що сферу туризму характеризує сьогодні високий цифровий потенціал. Утім, впровадження інноваційних технологій може бути ефективним лише в тому разі, якщо вони враховуватимуть особливості туристичної галузі, яка володіє рядом специфічних особливостей. Для реалізації туристичного потенціалу країни необхідно розробити комплексну стратегію цифровізації галузі.

Біографія автора

Михайло Михайлович Шевелюк , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Аспірант

Посилання

Artemenko, O. I., Pasichnyk, V. V., & Yehorova, V. V. (2015). Informatsiini tekhnolohii v haluzi turyzmu. Analiz zastosuvan ta rezultativ doslidzhen [Information technologies in the field of tourism. Analysis of applications and research results]. The Journal of Lviv Polytechnic National University “Information Systems and Networks”, 814, 3–22 [in Ukrainian].

Champion, E. M. (2019, March 4). Virtual reality adds to tourism through touch, smell and real people’s experiences. https://theconversation.com/virtual-reality-adds-to-tourismthrough-touch-smell-and-real-peoples-experiences-101528 [in English].

Dua, T., (2015, November 13). Hyatt takes customer service to Facebook Messenger. https://digiday.com/marketing/hyatt-takes-customer-service-facebook-messenger/ [in English].

Fereidouni, M. A., & Kawa, A. (2019, April 8–11). Dark Side of Digital Transformation in Tourism. In Ngoc Thanh Nguyen, Ford Lumban Gaol, Tzung-Pei Hong, & B. Trawiński (Eds.), Intelligent Information and Database Systems, Proceedings 11th Asian Conference, ACIIDS 2019, Yogyakarta, Indonesia (Pt. II, pp. 510–518). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-14802-7_44 [in English].

Goorwich, S. (2015, 2 May). Samsung and Samsonite are developing an unlosable suitcase. https://metro.co.uk/2015/05/02/samsung-and-samsonite-are-developing-andunlosable-suitcase-5178402/ [in English].

Irish Examiner. (2016). LVMH to control luxury case maker Rimowa. https://www.irishexaminer.com/business/arid-20424205.html [in English].

Javornik A. (2016). Augmented reality: research agenda for studying the impact of its media characteristics on consumer behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, 30, 252–261. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.02.004 [in English].

Khatri, I. (2019). Information Technology in Tourism & Hospitality Industry: A Review of Ten Years’ Publications. Journal of Tourism & Hospitality Education, 9, 74–87. https://doi.org/10.3126/jthe.v9i0.23682 [in English].

Pesonen, J., & Neidhardt, J. (2019, January 30 – February 1). Information and Communication Technologies in Tourism 2019: Proceedings of the International Conference in Nicosia, Cyprus. Springer [in English].

Proskurina, V. (2020, Juni 8). Digital y IT-tekhnolohii v turizme [Digital and IT Technologies in Tourism]. https://wall.wayxar.com/technology/digital_i_it_tekhnologii_v_turizme [in Russian].

Trach, Yu. V. (2019, March 29). Tendentsii tsyfrovizatsii v sferi turyzmu [Trends in digitalisation in the field of tourism]. In Mystetstvoznavchi ta kulturolohichni doslidzhennia: istoriia, teoriia, praktyka [Art and Cultural Studies: History, Theory, Practice], Proceedings of the round table within the All-Ukrainian scientific-practical conference “Philosophy of the text in modern culture”, Kyiv, Ukraine (pp. 27–30). Kyiv National University of Culture and Arts. http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/materials_2019.pdf [in Ukrainian].

Williams, C. C., & Horodnic, I. A. Regulating the sharing economy to prevent the growth of the informal sector in the hospitality industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(9), 2261–2278. https://doi.org/10.1108/IJCHM-08-2016-0431 [in English].

Youd, F. (2021, Juli 2). Contactless airport boarding: biometric technology with SITA. https://www.airport-technology.com/features/contactless-airport-boarding-biometrictechnology-with-sita/ [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Шевелюк , М. М. (2021). ЦИФРОВІЗАЦІЯ У СФЕРІ ТУРИЗМУ: ІННОВАЦІЙНІ ТРЕНДИ І ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ. Питання культурології, (38), 226–235. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245956

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ