ЦИФРОВІЗАЦІЯ У СФЕРІ ТУРИЗМУ: ІННОВАЦІЙНІ ТРЕНДИ І ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.245956Ключові слова:
туризм, цифровізація, цифрові технології, туристичний продуктАнотація
Мета статті — з’ясувати світові тенденції цифровізації як глобального тренду сучасності у сфері туризму та окреслити пріоритетні напрями його розвитку. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети в роботі використано теоретичні та емпіричні методи гуманітарних досліджень, методи логічного і культурологічного аналізу. Наукова новизна одержаних результатів полягає в окресленні пріоритетних напрямів розвитку сфери туризму з урахуванням тенденції до цифровізації. Висновки. Звернено увагу, що аналіз ключових модифікацій і тенденцій цифровізації у сфері туризму дасть змогу отримати уявлення про виклики, які стоять перед сферою туризму не лише конкретної держави, а й конкретного регіону. Акцентовано, що процес цифровізації сфери туризму потребує постійної уваги, враховуючи швидкість появи нових цифрових технологій, темпи їх розвитку і розповсюдження. Наголошено, що головним очікуванням сучасних туристів є максимальний вибір при мінімальних зусиллях, а однією із провідних тенденцій розвитку сфери туризму — персоналізований підхід. За цих умов забезпечити комплексний підхід, завдяки якому індустрія подорожей стане зручною для мандрівників і прибутковою для гравців туристичного ринку, здатні саме новітні, передові технології (VR-, AR-, MR-технології, Інтернет речей, штучний інтелект, блокчейн та ін.). Зроблено висновок, що сферу туризму характеризує сьогодні високий цифровий потенціал. Утім, впровадження інноваційних технологій може бути ефективним лише в тому разі, якщо вони враховуватимуть особливості туристичної галузі, яка володіє рядом специфічних особливостей. Для реалізації туристичного потенціалу країни необхідно розробити комплексну стратегію цифровізації галузі.
Посилання
Artemenko, O. I., Pasichnyk, V. V., & Yehorova, V. V. (2015). Informatsiini tekhnolohii v haluzi turyzmu. Analiz zastosuvan ta rezultativ doslidzhen [Information technologies in the field of tourism. Analysis of applications and research results]. The Journal of Lviv Polytechnic National University “Information Systems and Networks”, 814, 3–22 [in Ukrainian].
Champion, E. M. (2019, March 4). Virtual reality adds to tourism through touch, smell and real people’s experiences. https://theconversation.com/virtual-reality-adds-to-tourismthrough-touch-smell-and-real-peoples-experiences-101528 [in English].
Dua, T., (2015, November 13). Hyatt takes customer service to Facebook Messenger. https://digiday.com/marketing/hyatt-takes-customer-service-facebook-messenger/ [in English].
Fereidouni, M. A., & Kawa, A. (2019, April 8–11). Dark Side of Digital Transformation in Tourism. In Ngoc Thanh Nguyen, Ford Lumban Gaol, Tzung-Pei Hong, & B. Trawiński (Eds.), Intelligent Information and Database Systems, Proceedings 11th Asian Conference, ACIIDS 2019, Yogyakarta, Indonesia (Pt. II, pp. 510–518). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-14802-7_44 [in English].
Goorwich, S. (2015, 2 May). Samsung and Samsonite are developing an unlosable suitcase. https://metro.co.uk/2015/05/02/samsung-and-samsonite-are-developing-andunlosable-suitcase-5178402/ [in English].
Irish Examiner. (2016). LVMH to control luxury case maker Rimowa. https://www.irishexaminer.com/business/arid-20424205.html [in English].
Javornik A. (2016). Augmented reality: research agenda for studying the impact of its media characteristics on consumer behaviour. Journal of Retailing and Consumer Services, 30, 252–261. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2016.02.004 [in English].
Khatri, I. (2019). Information Technology in Tourism & Hospitality Industry: A Review of Ten Years’ Publications. Journal of Tourism & Hospitality Education, 9, 74–87. https://doi.org/10.3126/jthe.v9i0.23682 [in English].
Pesonen, J., & Neidhardt, J. (2019, January 30 – February 1). Information and Communication Technologies in Tourism 2019: Proceedings of the International Conference in Nicosia, Cyprus. Springer [in English].
Proskurina, V. (2020, Juni 8). Digital y IT-tekhnolohii v turizme [Digital and IT Technologies in Tourism]. https://wall.wayxar.com/technology/digital_i_it_tekhnologii_v_turizme [in Russian].
Trach, Yu. V. (2019, March 29). Tendentsii tsyfrovizatsii v sferi turyzmu [Trends in digitalisation in the field of tourism]. In Mystetstvoznavchi ta kulturolohichni doslidzhennia: istoriia, teoriia, praktyka [Art and Cultural Studies: History, Theory, Practice], Proceedings of the round table within the All-Ukrainian scientific-practical conference “Philosophy of the text in modern culture”, Kyiv, Ukraine (pp. 27–30). Kyiv National University of Culture and Arts. http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/2020/11/materials_2019.pdf [in Ukrainian].
Williams, C. C., & Horodnic, I. A. Regulating the sharing economy to prevent the growth of the informal sector in the hospitality industry. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 29(9), 2261–2278. https://doi.org/10.1108/IJCHM-08-2016-0431 [in English].
Youd, F. (2021, Juli 2). Contactless airport boarding: biometric technology with SITA. https://www.airport-technology.com/features/contactless-airport-boarding-biometrictechnology-with-sita/ [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Шевелюк Михайло Михайлович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.