КОМУНІКАЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ КРАЇНИ

Автор(и)

  • Оксана Борисівна Кошелєва Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-1653-2103
  • Олена Анатоліївна Кравчук Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0001-7893-5840
  • Оксана Володимирівна Цисельська Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0002-2869-2454

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247170

Ключові слова:

інформаційне суспільство, глобалізація, комунікаційна культура, нейролінгвістичне програмування, міжнародний імідж

Анотація

Мета статті — визначити вплив комунікаційної культури на формування міжнародного іміджу країни. Методологія дослідження полягає у використанні методів аналізу і синтезу для вивчення «комунікаційної культури» та комунікативних технологій. Структурний метод дозволив визначити процеси комунікації та комунікативних функцій. Міждисциплінарний підхід застосовувався для виявлення інформаційних та комунікаційних технологій, спрямованих на формування міжнародного іміджу. Наукова новизна полягає у визначенні понять «комунікативна культура» та «віртуальна реальність» як особливого культурного простору з позицій формування іміджу країни на міжнародному рівні. Висновки. Доведено, що в умовах глобалізації відбувається розширення інформаційних систем та комунікаційних технологій, які характеризуються оперативністю, вільним доступом та впливом на суспільство. На міжнародному рівні типологія сучасних комунікацій охоплює медіадипломатію, публічну, електронну, іміджеву та культурну дипломатію, державний брендинг, інвестиційне іміджування, медіазв’язки, адвокасі, соціально-комунікаційні платформи, за допомогою яких створюється соціально-психологічний образ того чи іншого суб’єкта, який впливає на поведінку особистості в культурній та політичній сфері. Комунікаційна культура визначається панівними в суспільстві нормами та способами фіксації, збереження і поширення культурних змістів, а суспільна комунікаційна система є упредметненою комунікаційною культурою. Комунікативні технології розглядаються як суспільно-політичний феномен, що функціонує в різних формах, реалізується через інструменти та механізми задоволення національних (державних) корпоративних та суспільних інтересів. Отже, в інформаційному суспільстві комунікація займає домінуючі позиції, а віртуальна реальність сприймається як особливий культурний простір.

Біографії авторів

Оксана Борисівна Кошелєва , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Старший викладач

Олена Анатоліївна Кравчук , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Викладач

Оксана Володимирівна Цисельська , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Викладач

Посилання

Berehova, O. (2009). Kultura ta komunikatsiia: dyskursy kulturotvorennia v Ukraini v XXI stolitti [Culture and Сommunication: Вiscourses of Сultural Сreation in Ukraine in the 21st Сentury]. The Institute for Cultural Research of the NAA of Ukraine [in Ukrainian].

Burlakova, I., Volsh, O., & Senchylo, N. (2020). Kultura i komunikatsiia: permanentnist ta symbioz v istorychnii retrospektyvi [Culture and Communication: Permanence and Symbiosis]. In Sotsialni komunikatsii informatsiinoho suspilstva: teoretychni ta prykladni aspekty [Social Communications of the Information Society: Theoretical and Applied Aspects] [Monograph] (pp. 28–64). Talkom. https://doi.org/10.18372/42479 [in Ukrainian].

Frik, T. B. (2013). Osnovy teorii mezhkul’turnoi kommunikatsii [Foundations of the Theory of Intercultural Communication]. Izdatel’stvo Tomskogo politekhnicheskogo universiteta [in Russian].

Hall, E. T., & Hall, M. R. (1990). Understanding Cultural Difference. Intercultural [in English]. Horban, Y. (2021). Culture Forming Aspect of Public Service Advertising. Culture and Arts in the Modern World, 22, 34–44. https://doi.org/10.31866/2410-1915.22.2021.235889 [in English].

Ihnat’ieva, O. (2019). Analiz sutnosti poniattia "komunikatsiina kultura suspilstva" [Analysis of the essence of the concept of "communication culture of society"]. In T. V. Honcharuk (Ed.), Sotsiokulturni ta politychni priorytety ukrainskoi natsii v umovakh hlobalizatsii [Sociocultural and Political Priorities of the Ukrainian Nation in the Context of Globalisation] (p. 281). Ternopil National Economic University [in Ukrainian].

Informatsiinyi tsentr "NE ZLYi Maidan" [ Information Centre "NOT AN EVIL Maidan"]. (n.d.). Facebook. https://www.facebook.com/NZMaidan [in Ukrainian].

Kachynska, N. O. (2009). Politychnyi imidzh derzhavy: strukturni ta komunikatsiini komponenty fenomenu [Political image of the state: structural and communication components of the phenomenon]. Viche, 22, 19–22 [in Ukrainian].

Karpchuk, N. P. (2009). Manipuliatyvni tekhnolohii v reklami [Manipulative technologies in advertising]. Naukovyi Visnyk Volynskoho Natsionalnoho Universytetu im. Lesi Ukrainky. Mizhnarodni Vidnosyny, 11, 118–121 [in Ukrainian].

Kochubei, L. O. (2004). Metody sotsialno-psykholohichnoho vplyvu na elektorat [Methods of sociopsychological influence on the electorate]. Politychnyi Menedzhment, 1(4), 99–105 [in Ukrainian].

Kulykova, L., & Tarasenko, T. (2017). Dialoh kultur u teorii mizhkulturnoi ko-munikatsii ta praktytsi vykladannia inozemnykh mov [Dialogue of cultures in the theory of intercultural communication and the practice of teaching foreign languages]. Scientific Bulletin of Melitopol State Pedagogical University, 1(18), 42–46 [in Ukrainian].

McLuhan, H. M. (2015). Halaktyka Gutenberga. Stanovlennia liudyny drukovanoi knyhy [The Gutenberg Galaxy: Becoming a Man of a Printed Book] (A. A. Halushko, V. I. Postnikov, Trans.; 3rd ed.). Nika-Tsentr [in Ukrainian].

Palekha, Yu. I., Palekha, O. Yu., & Horban, Yu. I. (2020). Informatsiina kultura [ Information culture]. Vydavnytstvo Lira-K [in Ukrainian].

Pocheptsov, G. G. (2001). Teoriya kommunikatsii [Communication Theory]. Refl-buk; Vakler [in Russian].

Senchylo, N. (2020). Do pytannia rozvytku kultury, movy i komunikatsii v istorychnii retrospektyvi [On the development of culture, language and communication in historical retrospect]. Humanitarian Education in Technical Universities, 41, 39–46. https://doi.org/10.18372/2520-6818.41.14584 [in Ukrainian].

Shchurko, O. (2008). Chynnyky formuvannia mizhnarodnoho obrazu derzhavy: pryntsypy klasyfikatsii [ Factors Shaping the State’s International Image: Principles of Classification]. http://postua.info/shchurko.htm [in Ukrainian].

Sokolov, O. V. (2002). Obshchaya teoriya sotsial’noi kommunikatsii [General Theory of Social Communication]. Izdatel’stvo Mikhailova V. A. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Кошелєва , О. Б., Кравчук , О. А., & Цисельська , О. В. (2021). КОМУНІКАЦІЙНА КУЛЬТУРА В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ КРАЇНИ. Питання культурології, (38), 287–300. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247170

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ