ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЯК ІНСТРУМЕНТ КУЛЬТУРНОГО БРЕНДИНГУ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Інна Олександрівна Костиря Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-2654-8472
  • Оксана Олександрівна Білецька Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-1785-9607

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247174

Ключові слова:

гастрономічний туризм, національний брендинг, стратегія публічної дипломатії, кулінарна дипломатія, культурний брендинг

Анотація

Мета статті — обґрунтувати поняття «гастрономічний туризм» в контексті реалізації публічної дипломатії України, а саме її кулінарної складової, як інструменту побудови культурного брендингу задля позиціонування і покращення сприйняття країни на міжнародній арені шляхом презентацій української кухні, українського вина та інших заходів для просування кулінарної спадщини, культурного й історичного різноманіття. Методологічною основою дослідження є удосконалення підходів щодо культурного брендингу України на міжнародній арені шляхом планування розвитку «гастрономічного туризму» не лише як туристичної атракції, а як інструменту реалізації стратегії публічної дипломатії. Використано загальні методи емпіричних та теоретичних досліджень, що базуються на аналізі, синтезі, конкретизації та подальшому узагальнені отриманих результатів з метою визначення ролі «гастрономічного туризму» як засобу формування національного брендингу в умовах реалізації стратегій публічної, зокрема кулінарної, дипломатії України. Наукова новизна полягає у дослідженні «гастрономічного туризму» як інструментарію побудування культурного брендингу України, що сприяє реалізації стратегій публічної дипломатії та формуванню позитивно привабливого іміджу країни на міжнародній арені. Висновки. Проведене дослідження дозволяє стверджувати, що гастрономічний туризм є інструментом культурного брендингу і, відповідно до стратегій публічної дипломатії, виступає допоміжним елементом у пізнанні культурної спадщини країн та окремих регіонів, що впливає на формування брендингу нації та країни загалом. Вітчизняний гастрономічний туризм знаходиться у стадії розбудови, що зумовлює незначний рівень впізнання і обізнаності щодо української кулінарної культури, спадщини та різноманіття серед іноземців, у такий спосіб сповільнюючи реалізацію стратегій публічної дипломатії України.

Біографії авторів

Інна Олександрівна Костиря , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Доктор політичних наук, професор

Оксана Олександрівна Білецька , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Кандидат культурології, доцент

Посилання

Aiello, L. (2014). Handbook of Research on Management of Cultural Products: E-Relationship Marketing and Accessibility Perspectives. Univiersitas Mercatorum [in English].

Anholt, S. (2002). Nation Branding: A continuing theme. Journal of Brand Management, 10, 59–60. https://doi.org/10.1057/palgrave.bm.2540101 [in English].

Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230627727 [in English].

Anholt, S. (2013). Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations. The Journal of Public Diplomacy, 2(1), 6–12 [in English].

Anholt, S. (2017, December 15). Nation "Branding": Propaganda or Statecraft? http://www.publomacy.net/articals/nation-branding-propaganda-or-statecraft/ [in English].

Business. (2021, August 30). V Ukraini z’iavyvsia pershyi natsionalnyi hastronomichnyi hid [The first national gastronomic guide has appeared in Ukraine]. https://business.ua/uk/node/11886 [in Ukrainian].

Chernets, M. O. (2017). Kulturna stolytsia u konteksti rozvytku natsionalnoho brendu (na prykladi yevropeiskoho dosvidu) [Cultural Capital in the Context of National Brand Development (on the Example of European Experience)] [PhD Dissertation, National Academy of Culture and Arts Management] [in Ukrainian].

Fan, Y. (2010). Branding the Nation: Towards a Better Understanding. Place Branding and Public Diplomacy, 6, 97–103. https://doi.org/10.1057/pb.2010.16 [in English].

Korkuna, O. I., Nykyha, O. V., & Pidvalna, O. H. (2020). Hastronomichnyi turyzm yak chynnyk sotsialno-ekonomichnoho rozvytku terytorialnykh hromad [Gastronomic tourism as a factor of socio-economic development of territorial communities]. Economic scope, 155, 40–43. https://doi.org/10.32782/2224-6282/155-8 [in Ukrainian].

Kornilova, V. V., & Kornilova, N. V. (2018). Suchasni trendy rozvytku hastronomichnoho turyzmu [The modern trends of gastronomic tourism development]. Efektyvna ekonomika, 2. http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/2_2018/.37.pdf [in Ukrainian].

Kuleba, D., Dzhaparova, E., Lypiatska, M., Chervak, O., Turbil, Ya., Dadinova, M., Polova, A., Borovets, I., Dzhurynska, S., & Drobot, Ye. (2021). (Comps.). Stratehiia publichnoi dyplomatii MZS Ukrainy na 2021–2025 roky [Strategy of Public Diplomacy of the Ministry of Foreign Affairs of Ukraine for 2021–2025]. Ministry of Foreign Affairs of Ukraine. https://mfa.gov.ua/storage/app/sites/1/Стратегії/public-diplomacy-strategy.pdf [in Ukrainian].

Manola, M. S., & Koufadakis, S. X. (2020). The Gastronomy as an Art and its Role in the Local Economic Development of a Tourism Destination: A Literature Review. SPOUDAI Journal of Economics and Business, 70(1-2), 81–92 [in English].

Ministry of Economy of Ukraine. (2021, May 5). Proekt YeS "Pidtrymka rozvytku systemy heohrafichnykh zaznachen v Ukraini" [EU project "Support to the development of the system of geographical indications in Ukraine"]. http://surl.li/arxyx [in Ukrainian].

Mulcahy, J. D. (2021). Historical evolution of gastronomic tourism. In S. K. Dixit (Ed.), The Routledge Handbook of Gastronomic Tourism. Routledge. http://surl.li/aselg [in English].

Olins, W. (2000). Trading Identities: Why Countries and Companies Are Taking on Each Other’s Roles. The Foreign Policy Center [in English].

Omelnytska, V. О. (2018). Sutnist i klasyfikatsiia vydiv hastronomichnoho turyzmu [Essence and Classification of Gastronomic Tourism]. Pryazovskyi Economic Herald, 1(06), 15–20 [in Ukrainian].

Rachão, S., Breda, Z., Fernandes, C., & Joukes, V. (2019). Food tourism and regional development: A systematic literature review. European Journal of Tourism Research, 21, 33–49 [in English].

Rubish, M. A., Choriy, M. V., & Zelenska, L. V. Hastronomichnyi turyzm yak zasib aktyvizatsii turystychnykh destynatsii [Gastronomic Tourism as a Means of Activation Tourist Destinations]. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series "Economics", 1(13), 61–66. https://doi.org/10/31339/2313-8114-2020-1(13)-61-66/ [in Ukrainian].

Rusakova, O. F. (2014). Metodologicheskie problemy kategorial’nogo i instrumental’nogo analiza soft power [Methodological problems of categorical and instrumental analysis of soft power]. Discourse-P, 1(14), 68–74 [in Russian].

Sarkisyan, H. O. (2020). Rol i znachennia stymuliuvannia hastronomichnoho turyzmu v strukturi rozvytku rehionalnykh turystychnykh rynkiv Ukrainy [The role and significance of gastronomic tourism stimulation in the development structure of regional tourist markets of Ukraine]. Ukrainian Journal of Applied Economics, 5(1), 312–320. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2020-1-37 [in Ukrainian].

Shevchenko, O. V. (2003). PR-tekhnolohii v mizhnarodnykh vidnosynakh (ievropeiskyi dosvid ta perspektyvy Ukrainy) [PR-technologies in International Relations (European Experience and Prospects of Ukraine)]. Tsentr vilnoi presy [in Ukrainian].

Sormaz, U., Akmese, H., Gunes, E., & Aras, S. (2016). Gastronomy in Tourism. Procedia Economics and Finance, 39, 725–730. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(16)30286-6 [in English].

Startseva, A. S. (2015). Spetsifika sozdaniya i prodvizheniya kul’turnogo brenda Omskoi oblasti [The specifics of creating and promoting of cultural brand in regional imaging process of the Omsk region]. Bulletin of Kemerovo State University of Culture and Arts, 30, 49–60 [in Russian].

Szondi, G. (2008). Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences. Netherlands Institute of International Relations "Clingendael" [in English].

The Place Brand Observer. (n.d.). Nation Branding Perspectives: Definition, Concepts, Theory. https://placebrandobserver.com/theory/nation-branding-perspectives/ [in English].

Tul’chinskii, G. L. (2013). Total branding: mifodizain postinformatsionnogo obshchestva. Brendy i ikh rol’ v sovremennom biznese i kul’ture [Total Branding: Mythodesign of Post-Information Society. Brands and their Role in Modern Business and Culture]. Saint Petersburg State University [in Russian].

Zamyatin, N. D. (2015). Geokul’turnyi brending gorodov i territorii: ot geniya mesta k imidzhevym resursam [Geocultural branding of cities and areas: from genius loci to image resources]. Service and Tourism: Current Challenges, 2(9), 25–31 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Костиря , І. О., & Білецька , О. О. (2021). ГАСТРОНОМІЧНИЙ ТУРИЗМ ЯК ІНСТРУМЕНТ КУЛЬТУРНОГО БРЕНДИНГУ УКРАЇНИ. Питання культурології, (38), 301–313. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247174

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ