Диджиталізація освітнього простору ЗВО культурно-мистецького спрямування

Автор(и)

  • Олена Леонідівна Іващенко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-9370-2674
  • Вікторія Віталіївна Подгаєцька Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-7345-8811
  • Вадим Іванович Дніпренко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-0617-6376

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269372

Ключові слова:

освітній простір, освітній процес, ЗВО культурно-мистецького спрямування, диджиталізація

Анотація

Мета статті — дослідити особливості диджиталізації освітнього простору ЗВО культурно- мистецького спрямування в умовах сьогодення. Методологія дослідження. Застосовано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, як-от: теоретичний аналіз, синтез, опис, порівняння, систематизація та узагальнення. Наукова новизна. Розглянуто особливості освітнього процесу у Київському національному університеті культури і мистецтв у контексті викликів сьогодення в умовах диджиталізації. Висновки. Виявлено, що диджиталізація докорінно змінює організаційні принципи та структуру освітнього простору ЗВО. Визначено, що трансформація освіти через диджиталізацію відбувається не лише на основі особистого вибору, а й на інституційному рівні. Диджиталізація суттєво впливає та змінює управління змістом освіти, методами, засобами та технологіями навчання, організаційними формами навчання та навчально-пізнавальною діяльністю, роблячи освітній простір мобільним, гнучким, персоналізованим та диференційованим. З’ясовано, що основними напрямами диджиталізації освітнього простору у ЗВО культурно-мистецького профілю є: створення освітніх ресурсів і цифрових платформ, які підтримують інтерактивний мультимедійний контент; розробка та впровадження інноваційних обчислювальних, мультимедійних та комп’ютерно-орієнтованих навчальних засобів і пристроїв для створення цифрового освітнього простору (мультимедійних класів, STEM-центрів наукових досліджень, лабораторій, інтегрованих груп, груп змішаного навчання); розробка дистанційної форми навчання з використанням когнітивних та мультимедійних технологій. Диджиталізація освітнього простору пропонує технологічні інновації для покращення результатів навчання та надання нових можливостей для здобувачів культурно-мистецької освіти та викладачів, що досягається за допомогою цифрового маркетингу, який спрямований на організацію взаємодії з освітнім і допоміжним персоналом, академічними й педагогічними працівниками, випускниками, студентами та абітурієнтами через різноманітні цифрові канали зв’язку.

Біографії авторів

Олена Леонідівна Іващенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Вікторія Віталіївна Подгаєцька, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Вадим Іванович Дніпренко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент

Посилання

Diakun, Ya. I. (2021, November 26). Digital-transformatsiia v kulturno-mystetskykh proektakh sohodennia [Digital-transformations in today’s cultural and artistic projects]. In Fenomen kultury posthlobalizmu [The Phenomenon of Post-Globalism Culture], Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference (Vol. 2, pp. 50–52). Mariupol, Ukraine. Mariupol State Humanitarian University [in Ukrainian].

Kachan, H. M. (2020, May 21–23). Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu [Digitisation of the educational process]. In Informatsiini tekhnolohii v osviti, nautsi i tekhnitsi (ITONT-2020) [Information technologies in education, science and technology (ITONT-2020)], Abstracts of reports of the 5th International Scientific and Practical Conference (pp. 157–158). Cherkasy, Ukraine. Cherkasy State Technological University [in Ukrainian].

Karpliuk, S. O. (2019, April 4). Osoblyvosti tsyfrovizatsii osvitnoho protsesu u vyshchii shkoli [Peculiarities of digitisation of the educational process in higher education]. In Informatsiino-tsyfrovyi osvitnii prostir Ukrainy: transformatsiini protsesy i perspektyvy rozvytku [Information and digital educational space of Ukraine: transformational processes and development prospects], Materials of the methodological seminar of the National Academy of Sciences of Ukraine (pp. 188–197), Kyiv, Ukraine. Ivan Ziaziun Institute of Pedagogical and Adult Education of National Academy of Educational Sciences of Ukraine [in Ukrainian].

Kosheleva, O., Tsyselska, O., & Kravchuk, O. (2022). Orhanizatsiia osvitnoho protsesu u zakladakh vyshchoi osvity kulturno-mystetskoho profiliu v umovakh voiennoho stanu [Organisation of the educational process in institutions of higher education of the cultural and artistic profile under martial law]. Perspektyvy ta innovatsii nauky, 6(11), 192–203 [in Ukrainian].

Kyiv National University of Culture and Arts. (2016). Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu [Regulations on the organisation of the educational process]. http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/norm_documents/poloszhennya_pro_osvitnii_proces.pdf [in Ukrainian].

Kyiv National University of Culture and Arts. (2020). Polozhennia pro orhanizatsiiu potochnoho, semestrovoho kontroliu ta atestatsii zdobuvachiv fakhovoi peredvyshchoi ta vyshchoi osvity iz zastosuvanniam onlain-dystantsiinykh tekhnolohii navchannia [Regulations on the organisation of current, semester control and attestation of applicants of professional pre-higher and higher education with the use of online distance learning technologies]. http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/norm_documents/distancionaya_osvita.pdf [in Ukrainian].

Malatsai, I., Oronovska, L., & Berdo, R. (2021). Upravlinnia osvitnim protsesom v umovakh hlobalizatsii ta dydzhytalizatsii universytetskoho osvitnoho seredovyshcha [Management of the educational process in the conditions of globalisation and digitalisation of the university educational environment]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 40(2), 245–254 https://doi.org/10.24919/2308-4863/40-2-40 [in Ukrainian].

Manoilenko, N. V., Kononenko, S. O., & Kramarenko, N. M. (2021). Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoho navchannia v zakladakh vyshchoi osvity [Digitisation of the educational process in conditions of distance learning in institutions of higher education]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 201, 108–112 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-21

Як цитувати

Іващенко, О. Л., Подгаєцька, В. В., & Дніпренко, В. І. (2022). Диджиталізація освітнього простору ЗВО культурно-мистецького спрямування. Питання культурології, (40), 185–194. https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269372

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ