Особливості застосування тайм-менеджменту під час дистанційної освіти

Автор(и)

  • Оксана Борисівна Кошелєва Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1653-2103
  • Ігор Васильович Байда Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-9667-3610
  • Наталія Анатоліївна Мятенко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-7144-7710

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269376

Ключові слова:

тайм-менеджмент, дистанційна освіта, дистанційне навчання, ЗВО, здобувач освіти

Анотація

Мета статті — розкрити ключові особливості застосування тайм-менеджменту під час дистанційної освіти в умовах сьогодення. Методологія пов’язана із застосуванням низки методів, зокрема аналізу, абстрагування, систематизації, опису, узагальнення. Наукова новизна полягає у висвітленні методів, ключових особливостей застосування тайм- менеджменту в Київському національному університеті культури і мистецтв. Визначено, що одним із найважливіших завдань ЗВО за дистанційного режиму навчання є робота зі здобувачами освіти для успішної адаптації до нових форм навчання, соціальних стосунків, нових ролей, тому такий чинник, як уміння керувати часом, впливає на ефект адаптації студентів до навчання. Висновки. Встановлено, що навички тайм-менеджменту в контексті дистанційної освіти — це набір правил і принципів, яких потрібно дотримуватися, щоб продуктивніше й ефективніше витрачати свій час, швидше й краще ухвалювати рішення й досягати більшого з меншими витратами часу й зусиль. Визначено, що успішне управління часом вимагає цілеспрямованості, наполегливості та високої мотивації, тому здобувач освіти має бути мотивований і налаштований дотримуватися спланованого графіка та ефективно використовувати час. Доведено, що опанування методів тайм-менеджменту дає змогу здобувачам освіти самоорганізовуватися, планувати та розставляти пріоритети, виконувати самостійні завдання за менший час, активізувати мотивацію до навчальної діяльності. Встановлено, що у Київському національному університеті культури і мистецтв для планування навчання в умовах дистанційної освіти рекомендується використовувати такий метод тайм-менеджменту, як таблиця Ейзенхауера. З’ясовано, що для організації дистанційного навчання також доцільно використовувати жорстко-гнучку методику планування, яка дає змогу витрачати час на найнеобхідніше.

Біографії авторів

Оксана Борисівна Кошелєва, Київський національний університет культури і мистецтв

Старший викладач

Ігор Васильович Байда, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Наталія Анатоліївна Мятенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Bohynia, L. V. (2021, March 25). Yevropeiski tekhniky taim-menedzhmentu v umovakh dystantsiinoho navchannia [European techniques of time management in the conditions of distance learning]. In Realii, problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi osvity [Realities, problems and prospects of higher medical education], Materials of the educational and scientific conference with international participation (pp. 36–38). Poltava, Ukraine. Ukrainian Medical Stomatological Academy. http://repository.pdmu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/15673/1/Boginya_Evpopeyski_tehniki.pdf [in Ukrainian].

Boiarchuk, S. (2016). Optymizatsiia samostiinoi roboty studentiv zasobamy tekhnolohii taim-menedzhmentu [Optimisation of students’ independent work by means of time management technology]. Naukovi zapysky. Seriia: Pedahohichni nauky, 147, 249–252 [in Ukrainian].

Holoborodko, T., & Denysenko, D. (2020). Taim-menedzhment v umovakh dystantsiinoho navchannia studentiv [Time management in conditions of distance learning of students]. ΛΌHOΣ, 70–72. https://doi.org/10.36074/20.11.2020.v1.22 [in Ukrainian].

Ziuz, V., & Balukhtina, V. (2020). Taim-menedzhment yak faktor adaptatsii studentiv do dystantsiinoho navchannia u ZVO v period nadzvychainoi sytuatsii [Time management as a factor in students’ adaptation to distance learning in higher education institutions during an emergency]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk, 28(2), 93–98 [in Ukrainian].

Lialiuk, O., Lialiuk, A., & Polishchuk, O. (2020). Vykorystannia studentamy metodiv taim-menedzhmentu pid chas samostiinoho navchannia v universyteti [Students’ use of time management methods during independent study at the university]. Pedahohika bezpeky, 5(1), 18–25 https://doi.org/10.31649/2524-1079-2020-5-1-018-025 [in Ukrainian].

Matrytsia Eizenkhauera: yak vykorystaty pedahohu [The Eisenhower matrix: how should it be used by the teacher]. (n. d.). TeachHub Nezalezhna Osvitnia Korporatsiia. Retrieved September 01, 2022, from https://teach-hub.com/matrytsya-ejzenhauera-yak-vykorystaty-pedahohu/ [in Ukrainian].

Yakovyshyna, T. V., & Sarnavska, O. V. (2018). Pedahohichni umovy zastosuvannia kreatyvnoi tekhnolohii taim-menedzhment v umovakh vyshchoho zakladu osvity [Pedagogical conditions for the use of creative time management technology in the conditions of a higher educational institution]. Pedahohichni nauky, 81(2), 240–244 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-21

Як цитувати

Кошелєва, О. Б., Байда, І. В., & Мятенко, Н. А. (2022). Особливості застосування тайм-менеджменту під час дистанційної освіти. Питання культурології, (40), 207–215. https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269376

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ