Сучасні дослідження академічної культури в системі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269377Ключові слова:
академічна культура, академічне середовище, сучасні дослідження, трансформаційні зміни, університет, інтернаціоналізація вищої освіти, етикаАнотація
Мета статті — проаналізувати сучасні дослідження, присвячені стану академічної культури в умовах трансформаційного тренду та інституційних змін останніх десятиліть. Методологія дослідження передбачає використання історіографічного аналізу та синтезу, що уможливлює критичний розгляд наукового доробку вчених, котрі займаються проблематикою академічної культури та середовища, порівнюючи отримані результати для встановлення повноти вивчення теми; проблемного та тематичного аналізу — для виявлення палітри тем і проблем, що виникають навколо ситуації з трансформацією академічної культури, встановлення зв’язку між ними та інституційними змінами як викликом; діалектичного методу, на основі якого розкривається тісна взаємозалежність культурно-ціннісного, освітнього та організаційного аспектів академічного середовища сучасного університету. Наукова новизна. У статті вперше вивчено сучасний зарубіжний досвід осмислення викликів і проблем, пов’язаних зі становищем академічної культури, в якому вона опинилась у ХХІ ст. Висновки. Стверджується, що трансформаційний тренд останніх років спричинив зміни в академічній культурі, що підштовхнуло чимало університетів до інформаційно- інституційної відкритості, практичної орієнтованості в освітньому процесі та інтенсифікувало динаміку їхнього розвитку. Розглянуто комплекс питань, пов’язаних зі зміною образу академічної культури (вироблення «академічної культури вирішення конфліктів»; зміцнення її аксіологічного ядра; посилення корпоративної ідентичності без втрати традиційної академічної основи; розвиток шанобливого і взаємного міжкультурного партнерства та навчання на противагу академічному імперіалізмові; звернення уваги на національні особливості академічної культури на фоні процесів глобалізації та інтернаціоналізації вищої освіти та ін.), а також розгалужений методологічний інструментарій, що використовується сучасними дослідниками академічної культури.
Посилання
Alenius, P., Aldahdouh, T. Z., Holubek, V., Al-Masri, N., El-Holy, A., Lindén, J., & Korhonen, V. (2019). Examining Teaching Approaches, Academic Culture, and Self-Efficacy Beliefs of Instructors at a Palestinian University. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 31(3), 390–401 [in English].
Arvaja, M. (2018). Tensions and striving for coherence in an academic’s professional identity work. Teaching in Higher Education, 23(3), 291–306. https://doi.org/10.1080/13562517.2017.1379483 [in English].
Azis, M. A., & Abduh, A. (2019). Qualitative Meta-Analysis of Academic Culture in Higher Education. In Advances in Social Science, Education and Humanities Research (Vol. 335, pp. 322–326). Atlantis Press. https://www.atlantis-press.com/article/125914661.pdf [in English].
Bartell, M. (2003). Internationalization of universities: a university culture-based framework. Higher Education, 45(1), 43–70 https://doi.org/10.1023/A:1021225514599 [in English].
F., Çoğaltay, N., Karadağ, E., & Ay, Y. (2015). School Culture and Academic Achievement of Students: A Meta-analysis Study. The Anthropologist, 21(3), 482–488 https://doi.org/10.1080/09720073.2015.11891837 [in English].
Clark, B. R. (2004). Sustaining Change in Universities: Continuities in Case Studies and Concepts. Society for Research into Higher Education & Open University Press [in English].
De Wit, H. (1997). Studies in International Education: A Research Perspective. Journal of Studies in International Education, 1(1), 1–8. https://journals.sagepub.com/doi/epdf/10.1177/102831539700100103 [in English].
Downs, Y. (2017). Furthering alternative cultures of valuation in higher education research education research. Cambridge Journal of Education, 47(1), 37–51 https://doi.org/10.1080/0305764X.2015.1102865 [in English].
Ebrahimi, R., Adli, F., & Mehran, G. (2015). The role of academic culture on the knowledge creation from perspectives of experts of the higher educational system. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 21(1), 127–151 [in English].
Fentsyk, O. M. (2020). Formuvannia akademichnoi kultury studentiv u protsesi zdiisnennia doslidnytskoi diialnosti [Formation of academic culture of students in the process of carrying out research activities]. Innovative Pedagogy, 28, 241–244 https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/28.46 [in Ukrainian].
Fralinger, B., & Olson, V. (2007). Organizational Culture At The University Level: A Study Using The OCAI Instrument. Journal of College Teaching & Learning, 4(11), 85–97 https://doi.org/10.19030/tlc.v4i11.1528 [in English].
Fredholm, A., Henningsohn, L., Savin-Baden, M., & Silén, C. (2020). The practice of thresholds: autonomy in clinical education explored through variation theory and the threshold concepts framework. Teaching in Higher Education, 25(3), 305–320. https://doi.org/10.1080/13562517.2019.1567486 [in English].
Godor, B. P. (2016). Moving beyond the Deep and Surface Dichotomy; Using Q Methodology to Explore Students’ Approaches to Studying. Teaching in Higher Education, 21(2), 207–218. https://doi.org/10.1080/13562517.2015.1136275 [in English].
Habel, Ch., & Whitman, K. (2016). Opening spaces of academic culture: doors of perception; heaven and hell. Higher Education Research & Development, 35(1), 71–83 https://doi.org/10.1080/07294360.2015.1133570 [in English].
Higher Education Academy. (2014, 01 July). Internationalising higher education framework. Advance HE. https://www.advance-he.ac.uk/knowledge-hub/internationalising-higher-education-framework [in English].
Khoruzhyi, H. F. (2012). Akademichna kultura: tsinnosti ta pryntsypy vyshchoi osvity [Academic culture: values and principles of higher education]. Navchalna knyha – Bohdan [in Ukrainian].
Komolthiti, M. (2017). The Impact of Cultures on Human Behaviors: a Qualitative Meta- Analysis of Cross-Cultural Studies. International Journal of the Computer, the Internet and Management, 25(2), 113–120 [in English].
Levander, S., Forsberg, E., & Elmgren, M. (2020). The meaning-making of educational proficiency in academic hiring: a blind spot in the black box. Teaching in Higher Education, 25(5), 541–55 https://doi.org/10.1080/13562517.2019.1576605 [in English].
Mattingly, H. P. (2017). American Academic Cultures: A History of Higher Education. University of Chicago Press https://doi.org/10.7208/chicago/9780226505435.001.0001 [in English].
McCowan, T. (2016). Universities and the post-2015 development agenda: an analytical framework. High Education, 72, 505–523. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2Fs10734-016-0035-7 [in English].
McNamara, C. (2006). Field Guide to Consulting and Organizational Development: A Collaborative and Systems Approach to Performance, Change and Learning. Authenticity Consulting [in English].
Mendoza, P., & Berger, J. B. (2008). Academic Capitalism and Academic Culture: a Case Study. Education Policy Analysis Archives, 16(23), 1–24 https://doi.org/10.14507/epaa.v16n23.2008 [in English].
Moustafa, K. (2018). Promoting an academic culture in the Arab world. Avicenna Journal of Medicine, 8(3), 120–123 https://doi.org/10.4103/ajm.AJM_166_17 [in English].
Mutohar, P. M., Jani, & Trisnantari, H. E. (2020). Contribution of Visionary Leadership, Lecturer Performance, and Academic Culture to the Competitiveness of Islamic Higher Education in Indonesia. Journal of Advances in Education and Philosophy, 4(2), 29–45. https://doi.org/10.36348/jaep.2020.v04i02.002 [in English].
Ota, H. (2018). Internationalization of Higher Education: Global Trends and Japan’s Challenges. Educational Studies in Japan: International Yearbook, 12, 91–105 https://doi.org/10.7571/esjkyoiku.12.91 [in English].
Pak, I. V. (2019). Akademichna kultura ukrainskoho studentstva: faktory formuvannia ta osoblyvosti proiavu [Academic culture of Ukrainian students: formation factors and features of manifestation] [PhD Dissertation, Kharkiv National University named after V. N. Karazin] [in Ukrainian].
Revutska, S. K., & Zinchenko, V. M. (Comps.). (2019). Akademichne pysmo [Academic writing]. Donetsk National University of Economics and Trade named after Mykhailo Tugan-Baranovsky [in Ukrainian].
Ryan, J. (2020). Transforming academic cultures: Relationships, respect and reciprocity. Journal of Academic Language & Learning, 14(2), 1–19 [in English].
Sarmadi, M. R., Nouri, Z., Zandi, B., & Lavasani, G. M. (2017). Academic culture and its role in knowledge management in higher Education system. International Journal of environmental & science education, 12(5), 1427–1434 [in English].
Scager, K., Akkerman, S. F., Pilot, A., & Wubbels, T. (2017). Teaching in Higher Education Teacher dilemmas in challenging students in higher education. Teaching in Higher Education, 22(3), 318–335 https://doi.org/10.1080/13562517.2016.1248392 [in English].
Semenoh, O. M. (2019, May 16-17). Academic Culture as a Composition of National Innovation Security. In Akademichna kultura doslidnyka v osvitnomu prostori: yevropeiskyi ta natsionalnyi dosvid [Academic culture researcher in educational space: european and national experience], Proceedings of the First All-Ukrainian scientific conference (pp. 20–28), Sumy, Ukraine. Sumy State Pedagogical University named after A. S. Makarenko [in English].
Shen, Xi, & Tian X. (2012). Academic Culture and Campus Culture of Universities. Higher Education Studies, 2(2), 61–65 https://doi.org/10.5539/hes.v2n2p61 [in English].
Smith, P., Huang, H., Harb, C., & Torres, C. (2012). How Distinctive Are Indigenous Ways of Achieving Influence? A Comparative Study of Guanxi, Wasta, Jeitinho, and "Pulling Strings". Journal of Cross-Cultural Psychology, 43(1), 135–150 https://doi.org/10.1177/0022022110381430 [in English].
The Bucharest Declaration concerning Ethical Values and Principles for Higher Education in the Europe Region. (2004). Higher Education in Europe, 29(4), 503–507. https://doi.org/10.1080/03797720500083922 [in English].
Virtanen, A., & Tynjälä, P. (2019). Factors explaining the learning of generic skills: A study of university students’ experiences. Teaching in Higher Education, 24(7), 880–894. https://doi.org/10.1080/13562517.2018.1515195 [in English].
Vovk, M. (2020). Fenomen akademichnoi kultury u suchasnomu naukovo-osvitnomu prostori: metodolohichnyi vymir [The phenomenon of academic culture in the current scientific and educational space: the methodological dimension]. UNESCO Chair Journal "Lifelong Professional Education in the XXI Century, 2, 54–60. https://doi.org/10.35387/ucj.2(2).2020.54-60 [in Ukrainian].
Vrieling, E., Stijnen, S., & Bastiaens, T. (2018). Teaching in Higher Education Successful learning: balancing self-regulation with instructional planning. Teaching English with Technology, 23(6), 685–700. https://doi.org/10.1080/13562517.2017.1414784 [in English].
Warters, B., & Smith, W. (2003). Institutional and Program. Level Guidelines for Conflict. Management in Higher. Education. https://culture.miami.edu/_assets/pdf/institutional-and-program-level-guidelines-for-conflictmanagement-in-higher-education-warters--wendy,-2003.pdf [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.