Бренд та імідж країни: соціокультурна проєкція співвідношень понять

Автор(и)

  • Оксана Володимирівна Савенко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-0165-4124

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269386

Ключові слова:

імідж країни, бренд країни, сприйняття країни, брендування, соціокультурні чинники, міжнародна громадськість

Анотація

Мета статті — визначити спільні й відмінні риси між концептами «імідж» та «бренд» країни на основі обґрунтування соціокультурних маркерів їхнього позиціонування. В основу дослідження покладено загальнонаукову міждисциплінарну методологію, що спирається на фундаментальні положення іміджелогії, культурології, соціології, менеджменту та інших наук. Використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння тощо на основі принципів об’єктивності та достовірності викладених результатів. Наукова новизна. Окреслено основні підстави переорієнтації досліджень іміджу та бренду країни у русло соціокультурної методології. Це значно розширить межі наукового пошуку та аргументації висновків щодо їхньої характеристики, функцій, значення, а також інструментів та механізмів брендування. Висновки. Отже, такі неоднозначні феномени, як «бренд країни» та «імідж країни» потребують розгляду з різних поглядів з опорою на міждисциплінарну прагматизацію з метою формування виваженої концепції їх розуміння, оскільки фактично вони характеризують одне явище — сприйняття країни. Сприйняття країни є наслідком впливу низки насамперед суб’єктивних соціально-психологічних чинників (когніцій, можливостей індивідуального пізнання, емоцій та патернів поведінки людей), які у свою чергу опосередковані чинниками об’єктивного політичного, економічного, соціокультурного тощо ландшафту. Такий підхід вказує на необхідність визначення основних напрямів імплікаційних змін у першорядних положеннях іміджелогії та брендування країни з опорою на антропоорієнтовану соціокультурну методологію. Важливим чинником формування іміджу та бренду України повинне стати розуміння культурної політики як однієї з невід’ємних складових політики зовнішньої.

Біографія автора

Оксана Володимирівна Савенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Посилання

Boorstin, D. J. (1962). The image: Or, What happened to the American dream. Atheneum [in English].

Dziuba, O. (2020). Formuvannia pozytyvnoho kulturnoho imidzhu krainy (na prykladi Nimechchyny) [Formation of a positive cultural image of the country (on the example of Germany)]. International Relations: Theory and Practical Aspects, 5, 218–236. https://doi.org/10.31866/2616-745x.5.2020.203712 [in Ukrainian].

Ingenhoff, D., White, C., Buhmann, A., & Kiousis, S. (Eds.). (2018). Bridging Disciplinary Perspectives of Country Image Reputation, Brand, and Identity. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315271224 [in English].

Lynd, S. (1962). Producing our Illusions. Commentary. https://www.commentary.org/articles/staughton-lynd/the-image-or-what-happened-to-the-american-dream-by-daniel-j-boorstin [in English].

Nahorniak, T. L. (2008). Kraina yak brend. Natsionalnyi brend "Ukraina" [Country as a brand. National brand "Ukraine"]. Strategic Priorities, 4(9), 220–226. https://www.libr.dp.ua/text/sp_2008_4_29.pdf [in Ukrainian].

Nye, J. Jr. (2005). Soft Power: The Means To Success In World Politics. PublicAffairs.

Riabchykova, K. (n.d.) Imidzh krainy [Image of the country]. Retrieved August 30, 2022, from https://www.academia.edu/18218990/%D0%86%D0%BC%D1%96%D0%B4 [in Ukrainian].

Varibrusova, A. S. (2021). Formuvannia natsionalnoho brendu v umovakh hlobalnoi konkurentsii [Formation of a national brand in the conditions of global competition] [PhD Dissertation, Uzhhorod National University] [in Ukrainian].

Varpahovskis, E., & Ayhan, K. J. (2022). Impact of country image on relationship maintenance: a case study of Korean Government Scholarship Program alumni. Place Branding and Public Diplomacy, 18, 52–64. https://doi.org/10.1057/s41254-020-00177-0 [in English].

Werron, T. (2018). The Global Construction of National Reputation. In Ingenhoff, D., White, C., Buhmann, A., & Kiousis, S. (Eds.). Bridging Disciplinary Perspectives of Country Image Reputation, Brand, and Identity. Routledge https://doi.org/10.4324/9781315271224-9 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-21

Як цитувати

Савенко, О. В. (2022). Бренд та імідж країни: соціокультурна проєкція співвідношень понять. Питання культурології, (40), 294–303. https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269386

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ