Іноземна мова як інструмент міжкультурного спілкування та засіб пізнання світової культури

Автор(и)

  • Наталія Іванівна Сарновська Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-7278-5183

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269387

Ключові слова:

іноземна мова, світова культура, культурологічний аспект, міжкультурна комунікація, заклади вищої освіти

Анотація

Мета статті — дослідити особливості залучення студентів закладів вищої освіти до світової культури, яке слід розглядати як процес засвоєння загальнолюдських цінностей, культурних здобутків, традицій та засад різних народів. Методологія дослідження спирається на метод теоретичного аналізу та синтезу, аналіз науково-методичної літератури, порівняльний аналіз, узагальнення теоретичних поглядів науковців та власного педагогічного досвіду підготовки фахівців. Наукова новизна полягає у визначенні значущості іноземної мови не лише як елемента художньо-культурної діяльності, а і як основного засобу пізнання світової культури у всьому її розмаїтті. Враховуючи обставини та умови освіти, розглянуто теоретичні та практичні основи залучення студентів до світової культури у процесі вивчення іноземної мови, обґрунтовано підхід до відбору змісту знань про досягнення матеріальної та духовної культури, культурні здобутки, традиції та звичаї різних народів. Висновки. Зазначено, що нині проблема збереження та розвитку культури, духовних цінностей, створених народами протягом століть, постає як одне з найважливіших завдань, як глобальна проблема. Прогресивні сили світу не можуть не думати про довгострокові психологічні та моральні наслідки для молоді насильства, низинних інстинктів людини, пропаганди. Зауважено, що найкраща форма боротьби з бездуховністю — це протиставлення їй справжньої духовності, культури. Культура є реальною основою для діалогу між людьми та соціальними групами з суттєво розбіжними позиціями. Значущим для закладів вищої освіти є використання іноземної мови як способу пізнання світу та отримання спеціальних знань, прилучення до культури різних народів, діалогу культур. Зважаючи на те, що мова є засобом міжкультурного спілкування та пізнання культури, можна стверджувати, що вивчення іноземної мови слугує поглибленому проникненню в основи світової культури.

Біографія автора

Наталія Іванівна Сарновська, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Du, N. (2022). Analysis of Teaching Strategies of College English Speculative Reading Based on Big Data Analysis of Student Behavior in Cross-Cultural Education Environment. Journal of Environmental and Public Health, 10, 1–11. https://www.researchgate.net/publication/363463823_Analysis_of_Teaching_Strategies_of_College_English_Speculative_Reading_Based_on_Big_Data_Analysis_of_Student_Behavior_in_Cross-Cultural_Education_Environment [in English].

Santos Costa, G. (2018). Language & Cultural in English as a Foreign Language Teaching: A Socio-cultural Experience of Some Exchange Students from Piauí Federal Institute. Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação, 13(1), 379–390. https://www.redalyc.org/journal/6198/619866305013/html/ [in English].

Kim, D. (2020). Learning Language, Learning Culture: Teaching Language to the Whole Student. ECNU Review of Education, 3(3), 519–541. https://doi.org/10.1177/2096531120936693 [in English].

Li, S. (2013). Culture Teaching in Foreign Language Teaching. Theory and Practice in Language Studies, 3(2), 371–375 http://www.academypublication.com/issues/past/tpls/vol03/02/21.pdf [in English].

Misic-Ilic, B. (2004). Language and Cultural Studies - Wonderland through the Linguistic Looking Glass. Facta Universitatis: Series Linguistics and Literature, 3(1), 1–15. https://www.researchgate.net/publication/357781454_LANGUAGE_AND_CULTURE_STUDIES_WONDERLAND_THROUGH_THE_LINGUISTIC_LOOKING_GLASS [in English].

Myronova, N. (2018). Linguocultural Code: Theoretical Basis of Research. Problems of Semantics. Pragmatics and Cognitive Linguistics, 33, 13–15. https://doi.org/10.17721/2663-6530.2019.35.01 [in English].

Pajevic, M. (2016). Thinking Language: Wilhelm Von Humboldt Now Introduction. Forum for Modern Language Studies, 53(1), 1–6. https://doi.org/10.1093/fmls/cqw079 [in English].

Schmor, R., & Carter, A. (2022). Pluriculturalism and Plurilingualism in English for Academic Purposes: Challenges and Opportunities. In Handbook of Research on Teaching in Multicultural and Multilingual Contexts (pp. 319–336). Global. https://www.researchgate.net/publication/363796270_Pluriculturalism_and_Plurilingualism_in_English_for_Academic_Purposes_Challenges_and_Opportunities [in English].

Thorne, S. (2003). Artifacts and Cultures-of-Use in Intercultural Communication. Language Learning and Technology, 7(2), 38–67. https://scholarspace.manoa.hawaii.edu/server/api/core/bitstreams/45aa3488-0ec8-49d5-b58a-6eb82257f8db/content [in English].

Touati, M. (2016). The Integration of Culture in Foreign Language Learning. https://doi.org/10.35813/1712-000-006-015 [in English].

Tynnyi, V. (2022). Enhancing Intercultural Communication During Foreign Language Learning via Digital Technologies. Grail of Science, 4, 415–418. https://www.researchgate.net/publication/351679082_ENHANCING_INTERCULTURAL_COMMUNICATION_DURING_FOREIGN_LANGUAGE_LEARNING_VIA_DIGITAL_TECHNOLOGIES [in English].

Reid, E. (2010). Culture — an inevitable part of a foreign language teaching. In Modernisation of Teaching Foreign Languages: CLIL, inclusive and intercultural education (pp. 199– 215). Brno. https://www.researchgate.net/publication/262673666_Culture_an_inevitable_part_of_a_foreign_language_teaching [in English].

Zasiekina, L. (2014). Culture Effects on Language and Cognition in Psycholinguistic Experiment. East European Journal of Psycholinguistics, 1, 235–242. https://www.researchgate.net/publication/301359153_CULTURE_EFFECTS_ON_LANGUAGE_AND_COGNITION_IN_PSYCHOLINGUISTIC_EXPERIMENT [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-21

Як цитувати

Сарновська, Н. І. (2022). Іноземна мова як інструмент міжкультурного спілкування та засіб пізнання світової культури. Питання культурології, (40), 304–311. https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269387

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ