Фахові майстер-класи як освітні тренди у сфері гостинності та туризму

Автор(и)

  • Леся Миколаївна Устименко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2631-1459
  • Наталія Валеріївна Булгакова Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8910-0574
  • Тетяна Юріївна Корицька Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0398-2786

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269392

Ключові слова:

освітні тренди, фахові майстер-класи, класифікація фахових майстер-класів, освітні тренди сфери гостинності та туризму

Анотація

Мета статті — проаналізувати вплив освітніх трендів на формування практичних навичок у майбутніх фахівців сфери гостинності та туризму. Сфера гостинності та туризму є однією із важливих складових сучасної економіки, що постійно змінюються та розвиваються в процесі світової інтеграції. Однією з умов успішного розвитку галузі є залучення освітніх трендів, якісна підготовка фахівців, що має бути особливо пріоритетною в контексті антикризової стратегії розвитку сфери гостинності та туризму. Методологія дослідження ґрунтується на діалектичному методі вивчення проблематики та системному підході розв’язання поставлених завдань. Застосовано загальнонаукові та спеціальні методи аналізу, синтезу і порівняння статистичних та наукових джерел щодо вивчення впливу освітніх трендів на трансформацію освіти для сфери гостинності та туризму, формування системи конкурентоспроможної підготовки майбутніх спеціалістів. Наукова новизна: визначено та введено до наукового обігу поняття «освітні тренди» та «фахові майстер-класи»; розроблено класифікацію фахових майстер-класів. Висновки. Проаналізовано основні освітні тренди, проблеми та перспективи розвитку освіти для сфери гостинності та туризму в Україні. Визначено основні напрями подальшого розвитку фахової освіти, а саме: необхідність посилення практичної складової навчання, коригування навчальних програм, орієнтуючись на сучасні освітні тренди. Введено до наукового обігу поняття «освітні тренди» та «фахові майстер-класи». Представлено класифікацію фахових майстер-класів. Обґрунтовано доцільність використання міжнародного досвіду та залучення закордонних університетів до співпраці з метою обміну досвідом та стажування студентів за кордоном. Розроблено рекомендації щодо використання інноваційних освітніх трендових технологій в навчальному процесі.

Біографії авторів

Леся Миколаївна Устименко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат педагогічних наук, доцент

Наталія Валеріївна Булгакова, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Тетяна Юріївна Корицька, Київський національний університет культури і мистецтв

Студентка

Посилання

Baum, T. (1990). Competencies for Hotel Management: Industry Expectations of Education. International Journal of Contem-porary Hospitality Management, 2 (4), 13–16. https://doi.org/10.1108/09596119010135190 [in English].

Dalrymple, M., & Dolan, K. (2020, May 19). Beyond contactless operations: Human-centered customer experience. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/business-functions/operations/our-insights/beyond-contactless-operations-human-centered-customer-experience [in English].

Dyshkantiuk, O. V. (2018, October 31–November 1). Kontseptualni pidkhody do pidhotovky kadriv dlia industrii hostynnosti [Conceptual approaches to training for the hospitality industry]. Stalyi rozvytok turyzmu na zasadakh partnerstva: osvita, nauka, praktyka [Sustainable development of tourism based on partnership: education, science, practice], Materials of the 1st International Scientific and Practical Conference (pp. 193–197), Lviv, Ukraina. Lviv University of Trade and Economics [in Ukrainian].

Haluzevyi standart vyshchoi osvity Ukrainy [Industry standard of higher education of Ukraine]. (2018). Osvitno-profesiina prohrama pidhotovky bakalavra haluzi znan 1401 "Sfera obsluhovuvannia" napriamu pidhotovky 6.140103 "Turyzm" [Educational and professional training program for a bachelor of the field of knowledge 1401 "Sphere of service" in the field of training 6.140103 "Tourism"]. Ministry of Education and Science of Ukraine [in Ukrainian].

Park, М. & Jones, Т. (2021). Going Virtual: The Effect of COVID-19 on Internships in Tourism, Events and Hospitality Education. Journal of Hospitality & Tourism Education, 33 (3), 176–193. https://doi.org/10.1080/10963758.2021.1907198 [in English].

Tkach, V. O. (2016). Suchasna systema osvity v turystychnii industrii [Modern system of education in the tourism industry]. Ukrainskyi Zhurnal Prykladnoi Ekonomiky, 1 (3), 102–108 [in Ukrainian].

Ustymenko, L. M., & Bulhakova, N. V. (2020). Pidhotovka fakhivtsiv kulturno-rekreatsiinoi sfery v konteksti intehratsii turystychnoi ta wellness-industrii [Training of specialists in the cultural and recreational sphere in the context of the integration of the tourism and wellness industry]. Issues of Cultural Studies, 36, 250–259 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-21

Як цитувати

Устименко, Л. М., Булгакова, Н. В., & Корицька, Т. Ю. (2022). Фахові майстер-класи як освітні тренди у сфері гостинності та туризму. Питання культурології, (40), 340–348. https://doi.org/10.31866/2410-1311.40.2022.269392

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ