Емоційний інтелект як важлива складова успіху в професійній діяльності івент-менеджера

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.41.2023.276695

Ключові слова:

емоційний інтелект, емоційна компетентність, івент-менеджмент, навички емоційного інтелекту, моделі емоційного інтелекту

Анотація

Мета статті — проаналізувати сутність та значущість емоційного інтелекту як важливої складової успіху в професійній діяльності івент-менеджера. Результати дослідження. Вказано, що в XXI ст. емоційний інтелект відграє важливу роль у досягненні успіху практично в усіх видах професійної діяльності. Окреслено найпоширеніші моделі емоційного інтелекту та досліджено його сутність. Звернено увагу на затребуваність роботодавців у івент-менеджерах, які володіють навичками емоційного інтелекту. Зазначено, що формування високого рівня розвитку емоційного інтелекту відбувається під впливом відповідних освітніх компонент, які вивчаються у вищій школі, а також через сприятливе освітнє середовище в навчально-пізнавальній діяльності особистості. Наукова новизна полягає в обґрунтуванні значущості емоційного інтелекту в контексті професійної підготовки івент-менеджера з метою застосування навичок емоційного інтелекту в процесі самореалізації та досягненні професійного успіху. Висновки. Визначено, що розвиток емоційного інтелекту може суттєво підвищити ефективність професійної діяльності івент-менеджера. Доведено, що люди з високим рівнем розвитку емоційного інтелекту добре розуміють не лише власні почуття, потреби, але й почуття та бажання інших людей, ефективно працюють в команді, вміють проявляти емпатію та знаходити баланс як у професійному, так і в особистому житті. Наголошено, що роботодавці та стейкхолдери прагнуть залучити до своєї команди фахівців, які не лише володіють теоретичними знаннями, але й зможуть максимально швидко інтегруватися в колектив, бути гнучкими до нових знань та відкритими до комунікації. Зазначено, що сьогодні молодий фахівець з івент-менеджменту може розвинути навички емоційного інтелекту в закладі вищої освіти, що допоможе йому досягнути успіху в професійній діяльності.

Біографії авторів

Катерина Гайдукевич, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології, доцент

Людмила Поліщук, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології, доцент

Посилання

Bar-on, R. (1997). The Emotional Intelligence Inventory (EQ-i): Technical Manual. Multi-Health Systems [in English].

Gardner, H. (2011). Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. Basic Books [in English].

Houlman, D. (2019). Emotsiinyi intelekt [Emotional intelligence] (S. L. Humetska, Trans.). Vivat [in Ukrainian].

Hrushchynska, N. M. (2018). Ekonomichna povedinka ta emotsiinyi intelekt v suchasnykh umovakh zminy tekhnolohichnykh ukladiv [Economic behaviour and emotional intelligence in modern conditions of changing technological systems]. Black sea economic studies, 33, 27–30. http://bses.in.ua/journals/2018/33_2018/7.pdf [in Ukrainian].

Kuznietsov, M. A., & Diomidova, N. Yu. (2017). Emotsiinyi intelekt yak chynnyk psykhoemotsiinykh staniv studentiv v umovakh ispytu [Emotional intelligence as a factor of psycho-emotional states of students in exam conditions] [Monograph]. Disa plius [in Ukrainian].

Kyrianova, O. V. (2012). Kontseptsiia emotsiinoho intelektu v systemi upravlinnia personalom orhanizatsii [The concept of emotional intelligence in the personnel management system of the organisation]. Social and labour relations: theory and practice, 1(3), 111–117. https://core.ac.uk/download/pdf/14715248.pdf [in Ukrainian].

Mayer, J. D., & Salovey, P. (1997). What is emotional intelligence? In P. Salovey, & D. J. Sluyter (Eds.), Emotional development and emotional intelligence: Educational implications (pp. 3–31). Basic Books [in English].

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2020, June 16). Standart vyshchoi osvity Ukrainy pershoho (bakalavrskoho) rivnia haluzi znan 03 – humanitarni nauky, spetsialnosti 034 – kulturolohiia [Standard of higher education of Ukraine of the first (bachelor) level of the field of knowledge 03 – humanities, specialties 034 – cultural studies] (Order No. 801). https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2021/07/28/034-Kulturolohiya-bakalavr.28.07-1.pdf [in Ukrainian].

Panok, O. (b.d.). Emotsii za pravylamy ta bez: yak ne vysnazhytysia v umovakh viiny? [Emotions according to the rules and without: how not to be exhausted in the conditions of war?]. "Ukrainky". Retrieved February 10, 2023, from https://ukrainky.com.ua/emocziyi-za-pravylamy-ta-bez-yak-ne-vysnazhytysya-v-umovah-vijny/ [in Ukrainian].

Salovey, P., & Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, Cognition, and Personality, 9(3), 185–211. https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG [in English].

Tsyhanchuk, T. V. (2017). Emotsiinyi intelekt v strukturi stresostiikosti studentiv [Emotional intelligence in the structure of students’ stress resistance]. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V. O. Sukhomlynskoho. Seriia "Psykholohichni nauky", 2, 200–204 [in Ukrainian].

Zahrai, L. D. (2021). Emotsiinyi intelekt yak skladnyk profesiinoi kompetentnosti menedzhera [Emotional intelligence as a component of a manager’s professional competence]. Scientific notes of Taurida National V. I. Vernadsky University. Series: Psychology, 32(71)6, 47–54. https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.6/08 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Гайдукевич, К., & Поліщук, Л. (2023). Емоційний інтелект як важлива складова успіху в професійній діяльності івент-менеджера. Питання культурології, (41), 78–88. https://doi.org/10.31866/2410-1311.41.2023.276695

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ