До питання соціокультурного потенціалу готельної анімації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.41.2023.276698

Ключові слова:

готельна анімація, аніматор, дозвілля, соціокультурна функція, готельні послуги

Анотація

Мета статті — актуалізувати соціокультурне значення готельної анімації в контексті її зіставлення з анімацією культури та анімаційною педагогікою. Результати дослідження. Проаналізовано походження, різновиди, організацію анімації, яка є обов’язковою складовою організації дозвілля клієнтів у готелях і належить до третього виду анімації (за визначенням М. Сміта), а також забезпечує комфортне, цікаве, різноманітне та пізнавальне перебування гостей на території готелю. Походження поняття «анімація» та історія виникнення відповідної практики спрямовують нас до соціокультурної рефлексії цього явища. Така ситуація спостерігається й у визначенні готельної анімації з боку українських дослідників, які, зокрема, вважають її самостійним альтернативним психолого-педагогічним напрямом у сфері культурно-дозвіллєвої діяльності, в якій акцентується на особистісних контактах аніматора й гостей. Наукова новизна дослідження полягає в аналізі готельної анімації з урахуванням її широкого функціонального призначення як важливого соціокультурного феномену сучасного дозвілля. Висновки. Готельна анімація, окрім свого безпосереднього функціонального призначення із забезпечення організованої форми рекреаційного дозвілля, що забезпечує комфортне, цікаве, різноманітне та пізнавальне перебування гостей на території готелю, має важливе соціокультурне призначення. Готельна анімація — це ефективний засіб активізації творчого потенціалу та залучення людини до соціокультурного середовища; своєрідний культурний тригер, що стимулює інтелектуально-емоційний інтерес, зацікавлення різними формами дозвілля, пожвавлює відпочинок, стимулює соціальну взаємодію та забезпечує широкий спектр вражень від особистої участі гостей готелю в анімаційних заходах. Важливе значення готельна анімація має для розвитку та виховання маленьких туристів. Все це наближує її до споріднених понять, таких як анімація культури та анімаційна педагогіка. У такому широкому контексті готельна анімація потребує комплексного дослідження з боку соціальних педагогів, культурологів та інших представників соціогуманітарних наук.

Біографії авторів

Оксана Олійник, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Роксолана Дьяченко, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Ilto T. I. (2015). Rozvytok ta vprovadzhennia animatsiinoi diialnosti v hotelnomu hospodarstvi na ukrainskomu i svitovomu rynkakh [Development and implementation of animation activities in the hotel industry on the Ukrainian and world markets]. Global and National Problems of Economy, 6, 174–178 [in Ukrainian].

Kravets, O. M., & Bailyk, S. I. (2017). Orhanizatsiia animatsiinykh posluh v turyzmi [Organisation of animation services in tourism]. 2nd ed. O. M. Beketov National University of Urban Economy in Kharkiv. https://core.ac.uk/download/pdf/141489395.pdf [in Ukrainian].

Lisiewicz, I. (2013). Systematyzacja teoretycznych ujęć animacji społecznej [Systematisation of theoretical approaches to social animation]. Przegląd Pedagogiczny, 1, 133–141. https://repozytorium.ukw.edu.pl/handle/item/932 [in Polish].

Mazepa, T. (2019). Rol animatsii kultury v zberezhenni dukhovnykh tsinnostei hlobalizovanoho suspilstva [The role of cultural animation in preserving the spiritual values of a globalised society]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 1, 85–90 [in Ukrainian].

Mikulić, J., & Prebežac, D. (2011). Evaluating hotel animation programmes at Mediterranean sun-and-sea resorts: An impact-asymmetry analysis. Tourism Management, 32(3), 688–696. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2010.05.026 [in English].

Nosa, B. (2021). Osoblyvosti orhanizatsii dytiachoi animatsii u hoteliakh kurortnoho typu [Features of organisation of children’s animation in resort hotels]. Economy and Society, 29. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-29-51 [in Ukrainian].

Okupnik, M. (2012). Animacja. Rekurs w stronę teorii i praktyczne implikacje [Animation. Recourse to theory and practical implications]. Muzyka Historia Teoria Edukacja, 2, 133–150. https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/handle/item/1410/Malgorzata%20Okupnik%20Animacja%20Rekurs%20w%20strone%20teorii%20i%20praktyczne%20implikacje.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Polish].

Petrova, I. O. (2005). Dozvillia v zarubizhnykh krainakh [Leisure in foreign countries]. Kondor [in Ukrainian].

Pompl, W. (1983). The concept of animation: Aspects of tourism services. Tourism Management, 4(1), 3–11. https://doi.org/10.1016/0261-5177(83)90045-6 [in English].

Smith, M. K. (2009). Animateurs, animation and fostering learning and change. The encyclopaedia of informal education. https://infed.org/mobi/animateurs-animation-learning-and-change [in English].

Vindiuk, A. V., Zakharina, A. H., & Zakharina, Ye. A. (2014). Orhanizatsiia sportyvnoi animatsii [Organisation of sports animation]. Classic Private University [in Ukrainian].

Żebrowski, J. (1987). Zawód i osobowość animatorów kultury [Profession and personality of culture animators]. Wojewódzki Ośrodek Kultury [in Polish].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-31

Як цитувати

Олійник, О., & Дьяченко, Р. (2023). До питання соціокультурного потенціалу готельної анімації. Питання культурології, (41), 112–120. https://doi.org/10.31866/2410-1311.41.2023.276698

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ