Іноземна мова як інструмент збереження та передачі національних культурних цінностей України в контексті міжкультурної комунікації під час війни

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293705

Ключові слова:

національні культурні цінності, міжкультурна комунікація, культурна ідентичність, глобалізація, культурна спадщина, іноземна мова

Анотація

Мета статті – вивчити складну динаміку збереження та передачі національних культурних цінностей у сучасній системі міжкультурної комунікації в умовах війни. У дослідженні розглядаються виклики та перспективи, які виникають у цьому процесі. Аналіз розкриває ключову роль мови, символів і культурних маркерів у передачі базових цінностей. Також розглядається важливість іноземної мови, міжкультурних навичок і міжкультурного розуміння у сприянні цьому трансферу. У статті висвітлюються перешкоди, з якими стикається захист культурних цінностей через зіткнення і конфлікти, що виникають внаслідок міжкультурної взаємодії, а також представлені стратегії та ініціативи, зокрема освітні підходи, реальні приклади успішних програм і заходів, спрямованих на збереження й ефективну передачу національних культурних цінностей. Наукова новизна статті полягає у виявленні особливостей і шляхів збереження та передачі національних культурних цінностей через міжкультурну комунікацію, що є особливо актуальним і вкрай важливим в умовах російсько-української війни. Хоча в попередніх дослідженнях висвітлювалися окремі елементи окресленої теми, ця стаття синтезує історичні, культурні та сучасні перспективи, щоб запропонувати цілісне розуміння питань, що розглядаються. Висновки. У дослідженні підкреслюється, що культурна спадщина України є інструментом дипломатії для отримання міжнародної підтримки. Різноманітні заходи, виставки та обміни організовуються, щоб продемонструвати багату культурну спадщину України та створити альянси з іншими країнами. Використання цифрових платформ для обміну та збереження культурних матеріалів збільшує їхню сферу поширення. Залучення молоді через освітні програми забезпечує довготривалу передачу культурних цінностей. Зазначено, що англійська мова, без сумніву, є одним із найважливіших засобів комунікації. Вона не лише зміцнює нашу здатність спілкуватися з людьми з різних культур, але й долає розрив між ними. Тому вивчення іноземних мов стає важливим інструментом у прагненні України продемонструвати свою багату культурну спадщину на міжнародному рівні.

Біографії авторів

Наталія Сарновська, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Юлія Рибінська, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філологічних наук, професор

Посилання

Bagui, H., & Adder, F. Z. (2020). Promoting Students’ Intercultural Communicative Competence through English Literary Texts: Students’ Attitudes and Teachers’ Challenges. Arab World English Journal, 11(2), 85–93. https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol11no2.7 [in English].

Dichek, N. P., Kopotun, I. M., Shevchenko, S. M., Antonets, N. B., & Pohribna, D. (2021). Implementation of the Cross-Cultural Approach in the Modern School. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 20(4), 210–244. https://doi.org/10.26803/ijlter.20.4.12 [in English].

Holubnycha, L., Kostikova, I., Soroka, N., Shchokina, T., & Golopych, I. (2021). Intercultural competence development at universities. Postmodern Openings, 12(1Sup1), 200- 214. https://doi.org/10.18662/po/12.1Sup1/279 [in English].

Humeniuk, I., & Blyznyuk, T. (2022). Interdisciplinary coordination in the primary school teacher and educator training system. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 9(1), 139–145. https://doi.org/10.15330/jpnu.9.1.139-145 [in English].

Jia, L., & Xin, Y. (2019). The Internet as a Context: Exploring Its Impacts on National Identity in 36 Countries. Social Science Computer Review, 37(6), 705–722. https://doi.org/10.1177/0894439318797058 [in English].

Krotik, K. V., & Morhun, O. O. (2021). The Development of Intercultural Competence of Secondary School Pupils and University Students. Arab World English Journal, 1, 244–263. https://dx.doi.org/10.24093/awej/covid.19 [in English].

Kulyk, V. (2023) National Identity in Time of War: Ukraine after the Russian Aggressions of 2014 and 2022. Problems of Post-Communism https://doi.org/10.1080/10758216.2023.2224571 [in English].

Mara, D. (2021, 4 August). Intercultural competences of students-strategic approaches. In MATEC Web of Conferences, (Vol. 343(11003), pp. 1–12). https://doi.org/10.1051/matecconf/202134311003 [in English].

Onishchuk, I., Ikonnikova, M., Antonenko, T., Kharchenko, I., Shestakova, S., Kuzmenko, N., & Maksymchuk, B. (2020). Characteristics of Foreign Language Education in Foreign Countries and Ways of Applying Foreign Experience in Pedagogical Universities of Ukraine. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 12(3), 44–65. https://doi.org/10.18662/rrem/12.3/308 [in English].

Redkina, A. (2023). Ukrainski natsionalni interesy y tsinnosti: suspilne usvidomlennia ta pereotsinka [Ukrainian national interests and values: social awareness and reassessment]. Political Studies, 1(5), 144–162. https://doi.org/10.53317/2786-4774-2023-1-8 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13

Як цитувати

Сарновська, Н., & Рибінська, Ю. (2023). Іноземна мова як інструмент збереження та передачі національних культурних цінностей України в контексті міжкультурної комунікації під час війни. Питання культурології, (42), 66–74. https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293705

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ