Взаємовплив соціальних мереж і масової культури: роль і значення алгоритмів
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293710Ключові слова:
масова культура, соціальні мережі, інтернет-користувачі, контент, теорії вибіркового сприйняття та соціального впливу, алгоритмиАнотація
Мета статті — з’ясувати сутність та особливості впливу соціальних мереж на масову культуру. Дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів системного аналізу, а також теорії соціальних мереж; для з’ясування сутності взаємовпливу соціальних мереж і культурних цінностей використано метод логічної реконструкції. Результати дослідження. Звернено увагу на потребу з’ясування ролі одного з найпопулярніших сервісів інтернету — віртуальних універсальних соціальних мереж у перевизначенні масової культури. Наголошено, що основою дослідження впливу соціальних мереж на масову культуру мають стати дві теорії: вибіркового сприйняття та соціального впливу. На основі цих теорій розробляються спеціальні алгоритми, які не лише передбачають, що люди робитимуть, а й змінюють культурні відносини, формують культурні ландшафти, змушують віддавати перевагу конкретним речам, діям тощо. Акцентовано, що алгоритми соціальних мереж — це, по суті, прогнозні аналітичні коди, які надають інтернет-користувачам контент на основі їхнього біологічного профілю, геолокації та онлайн-звичок. Наукова новизна одержаних результатів полягає у з’ясуванні суті алгоритмів соціальних мереж, специфіки їхнього впливу на масову культуру і навпаки — масової культури на контент соціальних мереж, що дає підстави вести мову про так звану «алгоритмічну соціалізацію». Висновки. Підсумовано, що соціальні мережі є сьогодні інструментом трансформації масової культури — цінності та досвід передаються через публікації, коментарі, лайки та репости, а також інші форми спілкування на сайтах соціальних мереж. Сьогодні ці процеси знаменують початок нової ери, коли масова культура та нові медіа вимірюють щоденну взаємодію людей із представниками інших культур, спонукаючи до з’ясування специфіки вироблення алгоритмами інформації, знань про світ, які згодом використовуються для рекурсивної зміни останнього.
Посилання
Beer, D. (2013). Popular Culture and New Media: The Politics of Circulation. Palgrave MacMillan. https://doi.org/10.1057/9781137270061 [in English].
Berg, K. T. (2021). Lessons in Media Ethics: Popular Culture, Religion and Digital Media. Journal of Media Ethics, 36(3), 180–183. https://doi.org/10.1080/23736992.2021.1940772 [in English].
Bezhnar, H. (2021). Masova kultura, sotsialni merezhi ta podruzhnia harmoniia [Mass culture, social networks and marital harmony]. Humanitarian Studios: Pedagogics, Psychology, Philosophy, 12(4), 95–101. http://dx.doi.org/10.31548/hspedagog2021.04.095 [in Ukrainian].
Cheney-Lippold, J. (2011). A New Algorithmic Identity: Soft Biopolitics and the Modulation of Control. Theory Culture & Society, 28(6), 164–181. https://doi.org/10.1177/0263276411424420 [in English].
Chou, C. H., Wang, Y. S. & Tang T. I. (2015). Exploring the determinants of knowledge adoption in virtual communities: A social influence perspective. International Journal of Information Management, 35(3), 364–376. https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2015.02.001 [in English].
Festinger, L. (1957). A Theory of Cognitive Dissonance. Stanford University Press. https://doi.org/10.1515/9781503620766 [in English].
Hats, Kh. (2016, November 22). Formuvannia kulturnykh trendiv cherez internet-spilnoty [Formation of cultural trends through Internet communities]. Mediakrytyka. https://www.mediakrytyka.info/ohlyady-analityka/formuvannya-kulturnykh-trendiv-cherez-internet-spilnoty.html [in Ukrainian].
Hwang, Y. (2016). Understanding social influence theory and personal goals in e-learning. Information Development, 32(3), 466–477. https://doi.org/10.1177/0266666914556688 [in English].
Jaron, L. (2018). Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now. Henry Holt and Company [in English].
Kapral, O., & Yarychevska, Ya. (2021). Analiz dotsilnosti okremykh obmezhen u alhorytmakh sotsmerezh v ramkakh sotsialnoi vidpovidalnosti [Analysis of the expediency of certain restrictions in the algorithms of social networks in the framework of social responsibility]. Economy and Society, 32. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-20 [in Ukrainian].
Kelman, H. C. (1974). Further Thoughts on the Processes of Compliance, Identification, and Internalization. In J. T. Tedeschi, Social Power and Political Influence (pp. 125–171). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315129693-6 [in English].
Kemp, S. (2023, 26 January). Digital 2023: Global Overview Report. Datareportal. https://datareportal.com/reports/digital-2023-global-overview-report [in English].
Kitchin, R., & Dodge, M. (2011). Code/Space: Software and Everyday Life. MIT Press. https://doi.org/10.7551/mitpress/9780262042482.001.0001 [in English].
Lanier, J. (2018). Ten Arguments for Deleting Your Social Media Accounts Right Now. Henry Holt and Co [in English].
Latané, B. (1981). The Psychology of Social Impact. American Psychologist, 36(4), 343–356. https://doi.org/10.1037/0003-066X.36.4.343 [in English].
McWilliams, T. S. (n.d.). Selective Process Theory and Applications in Public Relations. Pennsylvania State University. https://cpb-us-e1.wpmucdn.com/sites.psu.edu/dist/f/38113/files/2016/02/McWilliamsTykia-Theory-Paper-.docx [in English].
Rudyk, M. (2020). Vplyv sotsialnykh media na formuvannia hromadskoi dumky [The influence of social media on the formation of public opinion]. Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 48, 198–206. http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2020.48.10560 [in Ukrainian].
ShaharYar, A. (n.d.). 10 Biggest Netflix Competitors and Alternatives. Marketing Tutor. https://www.marketingtutor.net/netflix-competitors-alternatives/ [in English].
Smith, R. (2003). Communication Theory and Persuasion. In Becoming a Public Relations Writer: A Writing Process Workbook for the Profession (2nd ed.). (pp. 42–61). Routledge [in English].
Stroud, N. J. (2008). Media Use and Political Predispositions: Revisiting the Concept of Selective Exposure. Polit Behav, 30, 341–366. https://doi.org/10.1007/s11109-007-9050-9 [in English].
Trenz, M., Huntgeburth, J., & Veit, D. (2018). Uncertainty in cloud service relationships: Uncovering the differential effect of three social influence processes on potential and current users. Information & Management, 55(8), 971–983. https://doi.org/10.1016/j.im.2018.05.002 [in English].
Voitovych, O., Buda, A., & Holovenko, V. (2017, October 24–25). Doslidzhennia metodiv analizu sotsialnykh merezh yak seredovyshcha informatsiinykh viin [Study of methods of analysis of social networks as an environment of information wars]. In Metody ta zasoby koduvannia, zakhystu y ushchilnennia informatsii [Methods and means of coding, protection and compression of information] [Conference materials] (pp. 76–80). Vinnytsia National Technical University [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.