Cultural Studies, Festival Studies та перспективні напрями досліджень фестивальних практик
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293767Ключові слова:
Cultural Studies, Festival Studies, фестиваль, фестивальна практика, фестивальний простір, івенти, конвергенція, культурна ідентичністьАнотація
Мета статті — проаналізувати потенціал конвергенції Festival Studies і Cultural Studies, окреслити перспективні напрями досліджень фестивальних практик на сучасному етапі на базі кореляції зазначених студій. Результати дослідження. На відміну від дискурсів про фестивальний туризм і фестивальний менеджмент, які оперують кількісними методами, дискурс щодо ролі, значення та впливу фестивалів на суспільство та культуру і навпаки підкреслює не лише важливість якісного аналізу фестивальної практики, але й передбачає конвергенцію Festival Studies і Cultural Studies. У результаті цієї конвергенції виникає спільне поле дослідницьких підходів, що допомагає розкрити культуротворчий потенціал фестивальних практик і рухів та представити фестивалі як важливий складник метасистеми культури. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше в українській культурології розглянуто конвергенцію Festival Studies і Cultural Studies як перспективний методологічний підхід, покликаний збагатити обидва напрями, завдячуючи насамперед якісному культурологічному аналізу фестивальної практики. Висновки. З’ясовано, що з позиції Cultural Studies фестивалі є конфігурацією або ж формою культурної демонстрації та культурної комунікації, вони конституюють простір для генерації оповіді, досвіду та пам’яті, а також є публічною сферою, до якої залучені суб’єкти як активні учасники та творці цієї сфери і водночас реципієнти культурно-мистецьких сенсів, що перебувають під її впливом. Доведено, що багато цікавих і актуальних тем, пов’язаних з фестивальною практикою, ті, які потребують ґрунтовного аналізу, підкреслюють важливість конвергенції Festival Studies і Cultural Studies, об’єднання їхніх методологічних потенціалів, що допоможе розширити фокус аналізу, запропонувавши нові ракурси бачення та аспекти, не представлені кількісними дослідженнями в межах туризму, менеджменту та маркетингу.
Посилання
Andersson, T. D., Getz, D., & Jutbring, H. (2020). Balancing value and risk within a city’s event portfolio: an explorative study of DMO professionals’ assessments. International Journal of Event and Festival Management, 11(4), 413–432. https://doi.org/10.1108/IJEFM-01-2020-0005 [in English].
Bishop, Z. (Ed.). (2016). Beyond Visions: A policy on culture in Europe (EFA Books 6). European Festivals Association. https://www.efa-aef.eu/media/2341-beyond-visons_full-pdf.pdf [in English].
Bossey, A. (2019). Industry perceptions of potential digital futures for live performance in the staging and consumption of music festivals. In J. Mair (Ed.), The Routledge Handbook of Festivals (pp. 406–416). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315186320-41 [in English].
Campbell, C., & Boisvert, E. (2021, January 7). Music fans to socially distance in COVID-safe 'pods' at Adelaide’s Summer Sounds Festival. ABC News. https://www.abc.net.au/news/2021-01-07/summer-sounds-festival-to-be-held-with-covid-safe-pods/13037246 [in English].
Celik Rappas, I. A. (2016). Corporeal violence in art-house cinema: Cannes 2009. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 30(6), 670–678. https://doi.org/10.1080/10304312.2016.1186601 [in English].
De Greef, H., & Deventer, K. (Eds.). (2006). Still so much to be done. Challenges for Culture in Europe (EFA Books 1). European Festivals Association [in English].
De Greef, H., & Deventer, K. (Eds.). (2008). Cahier de l’Atelier. Arts festivals for the sake of art? (EFA Books 3). European Festivals Association [in English].
Delanty, G., Giorgi, L., & Sassatelli, M. (Eds.). (2011). Festivals and the Cultural Public Sphere. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203818787 [in English].
Deventer, K., & Reissig, J. (Eds.). (2009). Dialogue. Festivals Act for an Intercultural Society (EFA Books 4). European Festivals Association [in English].
Deventer, K., & Reissig, J. (Eds.). (2012). Inside/Insight Festivals. 9 Festival Directors - 9 Stories (EFA Books 5). European Festivals Association [in English].
Donnelly, L. (2017). Producing Space and Locality Through Cultural Displays: A Creole Case Study. Space and Culture, 20(1), 81–93. https://doi.org/10.1177/1206331216643784 [in English].
Driscoll, B. (2015). Sentiment analysis and the literary festival audience. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 29(6), 861–873 [in English].
Duffy, M. (2019). Music events and festivals: Identity and experience. In J. Mair (Ed.), The Routledge Handbook of Festivals (pp. 304–312). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315186320-31 [in English].
Duffy, M., & Mair, J. (2021). Future trajectories of festival research. Tourist Studies, 21(1), 9–23. https://doi.org/10.1177/1468797621992933 [in English].
Everingham, P., Obrador, P., & Tucker, H. (2021). Trajectories of embodiment in Tourist Studies. Tourist Studies, 21(1), 70–83. https://doi.org/10.1177/1468797621990300 [in English].
Falassi, A. (Ed.). (1987). Time out of time : essays on the festival. University of New Mexico Press [in English].
Falzon, M.-A., & Cassar, C. M. (2015). What’s in a Bang? Fireworks and the Politics of Sound in Malta. Space and Culture, 18(2), 143–155. https://doi.org/10.1177/1206331213509531 [in English].
Getz, D. (1990). Festivals, Special Events, and Tourism. Van Nostrand Reinhold [in English].
Getz, D. (1997). Event management & event tourism. Cognizant Communication Corp [in English].
Getz, D. (2010). The Nature and Scope of Festival Studies. International Journal of Event Management Research, 5(1), 1–47 [in English].
Jamieson, K. (2014). Tracing festival imaginaries: Between affective urban idioms and administrative assemblages. International Journal of Cultural Studies, 17(3), 293–303. https://doi.org/10.1177/1367877913487550 [in English].
Jansa, P. (2017). Culture, Society and Festivals: Cultural Studies’ Perspective of Festival Research. Media Studies, 2, 197–207. https://medialnistudia.fsv.cuni.cz/front.file/download?file=2017_02_06_jansa.pdf [in English].
Johanson, K., & Freeman, R. (2012). The reader as audience: The appeal of the writers’ festival to the contemporary audience. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 26(2), 303–314. https://doi.org/10.1080/10304312.2011.590575 [in English].
Khoo, T., & Noonan, R. (2011). Going for gold: Creating a Chinese heritage festival in Nundle, New South Wales. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 25(4), 491–502. https://doi.org/10.1080/10304312.2011.575217 [in English].
Klaic, D. (2014). Festivals in Focus. Central European University Press [in English].
Langen, F., & Garcia, B. (2009). Measuring the Impacts of Large Scale Cultural Events: A Literature Review (Impacts 08). University of Liverpool. https://www.liverpool.ac.uk/media/livacuk/impacts08/pdf/pdf/Impacts08-FLangen_and_BGarcia_May_2009_Events_Review.pdf [in English].
Mair, J. (2020). Events and climate change. In N. Wise, & K. Maguire (Eds). A Research Agenda for Event Impacts (pp. 215–225). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781839109256.00025 [in English].
McHugh, K. E., & Fletchall, A. (2012). Festival and the Laughter of Being. Space and Culture, 15(4), 381–394. https://doi.org/10.1177/1206331212460622 [in English].
Mundi, S. (Ed.). (2016). Cahier de l’Atelier #2 (EFA Books 7). European Festivals Association [in English].
Nakajima, S. (2014). Chinese film spaces: the social locations and media of urban independent screen consumption. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 28(1), 52–64. https://doi.org/10.1080/10304312.2014.870872 [in English].
Newbold, Ch., Maughan, Ch., Jordan, J., & Bianchini, F. (Eds.). (2015). Focus On Festivals: Contemporary European case studies and perspectives. Goodfellow Publishers. https://doi.org/10.23912/978-1-910158-15-9-2599 [in English].
Reitsamer, R. (2012). Female Pressure: A translocal feminist youth-oriented cultural network. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 26(3), 399–408. https://doi.org/10.1080/10304312.2012.665837 [in English].
Richards, G., & King, B. (2022). The experience of cultural festivals: evidence from Hong Kong. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, 296–309. https://doi.org/10.1080/19407963.2022.2033249 [in English].
Ritchie, B.J.R. (1984). Assessing the Impact of Hallmark Events: Conceptual and Research Issues. Journal of Travel Research, 23(1), 2–11. https://doi.org/10.1177/004728758402300101 [in English].
Weber, M. (2015). Conceptualizing audience experience at the literary festival. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies, 29(1), 84–96. https://doi.org/10.1080/10304312.2014.986058 [in English].
Yeoman, I., Robertson, M., Ali-Knight, J., Drummond, S., & McMahon-Beattie, U. (Eds.). (2011). Festival and events management : an international arts and culture perspective. Routledge [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.