Цифрова трансформація креативних індустрій: британський кейс

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293779

Ключові слова:

Велика Британія, креативні індустрії, цифрова трансформація, цифрові технології, COVID-19, інновації, програми та проєкти креативного розвитку

Анотація

Мета статті — дослідити досвід британського кейсу цифрової трансформації сектору креативних індустрій, окреслити подальші перспективи його розвитку з огляду на програмні документи та останні тенденції у цій галузі. Результати дослідження. Висвітлено основні сегменти британського кейсу цифрової трансформації сектору креативних індустрій — нормативно-законодавчі, політичні, технологічні та культурологічні. Доведено, що активна фаза цифрової трансформації розпочалася у ковідний і постковідний періоди, а сама цифрова трансформація є не просто використання технологій, а трансформація організаційної культури та багатьох бізнес-моделей і процесів, які відіграють ключову роль у національному розвитку та плануванні культурної політики Великої Британії на сучасному етапі. Наукова новизна полягає у тому, що вперше досліджено особливості британського кейсу цифрової трансформації креативних індустрій у ширшому культурологічному контексті з акцентом на сучасний етап. Висновки. У першій чверті ХХІ ст. креативна економіка переживає безпрецедентну цифрову трансформацію, прискорену цифровим поворотом унаслідок впливу пандемії COVID-19. Велика Британія залишається одним з лідерів цифрової трансформації у галузі: генерує «галузеві візії», які підхоплюють інші країни, та намагається закріпити за собою цей статус. Ініційовано три великі проєкти: The Creative Industries Clusters Programme, The Audience of the Future Challenge та Towards a National Collection. Для більшості креативних галузей країни характерний технологічно детермінований творчий процес і цифровий тип продукції, активне використання імерсивних технологій, штучного інтелекту, токенів тощо. Політичні пріоритети, визначені за підтримки експертів, охоплюють збільшення фінансування цифрових інновацій, боротьбу з різноманітністю секторів і реструктуризацію творчої освіти.

Біографія автора

Оксана Олійник, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат культурології, доцент

Посилання

Build Back Better: our plan for growth Presented to Parliament by the Chancellor of the Exchequer by Command of Her Majesty. (2021, March 3). APS Group on behalf of the Controller of Her Majesty’s Stationery Office. https://assets.publishing.service.gov.uk/media/6048fd05d3bf7f1d16e263fd/PfG_Final_Web_Accessible_Version.pdf [in English].

Burkacky, O., Deichmann, J., Hepp, D., & Mühlreiter, B. (2018, August 31). A blueprint for successful digital transformations for automotive suppliers. McKinsey & Company. https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-digital/ourinsights/a-blueprint-for-successful-digital-transformations-for-automotive-suppliers [in English].

Cane, R., & Steinbergs, K. (2022, May 11–13). The role of digital transformation in creative industries companies in regions. In Economic Science for Rural Development [Conference materials] (Iss. 56, pp. 424–434). Latvia University of Life Sciences and Technologies [in English].

Creative businesses across the UK receive funding boost and government backing to spur future growth. (2022, November 4). GOV.UK. https://www.gov.uk/government/news/creative-businesses-across-the-uk-receive-funding-boost-and-government-backing-to-spur-future-growth [in English].

Dharmani, P., Das, S., & Prashar, S. (2021). A bibliometric analysis of creative industries: Current trends and future directions. Journal of Business Research, 135, 252–267. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.06.037 [in English].

Fiddian, T. (2022, February 14). Agile innovation funding is the solution for the UK Creative Industries. Creative Industries Policy and Evidence Centre. https://pec.ac.uk/blog/agile-innovation-funding-is-the-solution-for-the-uk-creative-industries [in English].

Fitzgerald, M., Kruschwitz, N., Bonnet, D., & Welch, M. (2014). Embracing Digital Technology: A New Strategic Imperative. MIT Sloan Management Review, 55(2), 1–12. https://sloanreview.mit.edu/projects/embracingdigital-technology/ [in English].

Furnari, S. (2020). Industry or Field? The Value of the Field Construct to Study Digital Creative Industries. In J. S. Pedersen, B. Slavich, & M. Khaire, (Eds.). Technology and Creativity. Production, Mediation and Evaluation in the Digital Age (pp. 63–86). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-17566-5_4 [in English].

Harris, G. (2022, February 25). UK arts 'levelling up' plan–designed to redirect funding outside of London–blasted by city’s mayor. The Art Newspaper. https://www.theartnewspaper.com/2022/02/25/uk-arts-levelling-up-plandesigned-to-redirect-funding-outside-of-londonblasted-by-citys-mayor [in English].

Higginbotham, D. (Ed.). (2021). Overview of the UK's creative arts sector. Prospects. https://www.prospects.ac.uk/jobs-and-work-experience/job-sectors/creative-arts-and-design/overview-of-thecreative-arts-sector-in-the-uk [in English].

Industrial Strategy Creative Industries Sector Deal. (2018, March 28). HM Government. https://assets.publishing.service.gov.uk/media/5aba68f040f0b67d64e21976/creative-industries-sector-deal-print.pdf [in English].

Khlystova, O., Kalyuzhnova, Y., & Belitski, M. (2022). The impact of the COVID-19 pandemic on the creative industries: A literature review and future research agenda. Journal of Business Research, 139, 1192–1210. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.09.062 [in English].

Lazić, M. (2023). Digitalization and Creative Industries—Trends and Perspectives. Proceedings, 85, 23. https://doi.org/10.3390/proceedings2023085023 [in English].

Levelling Up the United Kingdom. (2022, February 2). HM Government. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1052706/Levelling_Up_WP_HRES.pdf [in English].

Lhermitte, M., Perrin, B., & Melbouci, L. (2014). Creating Growth. Measuring Cultural and Creative Markets in the EU. Ernst & Young https://www.academia.edu/13352012/Creating_growth_Measuring_cultural_and_creative_markets_in_the_EU [in English].

Massi, M., Vecco, M., & Lin, Y. (2020). Digital transformation in the cultural and creative industries. Production, consumption and entrepreneurship in the digital and sharing economy. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429329852 [in English].

Pilege, E., Plota, S., & Pilegis, G. (2020, September 24–26). Impact of digital technologies on development of creative industries. In Digital Presentation and Preservation of Cultural and Scientific Heritage [Conference materials] (Vol. 10, pp. 159–172). Institute of Mathematics and Informatics. https://doi.org/10.55630/dipp.2020.10.11 [in English].

Roche, C., & Izsak, K. (2021). Advanced technologies for industry - Sectoral watch. Technological trends in the creative industries. European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2826/444418 [in English].

Rudman, H. (2015). A framework for the transformation of the creative industries in a digital age [Doctoral Dissertation, Edinburgh Napier University]. https://www.napier.ac.uk/research-andinnovation/research-search/phds/a-framework-for-the-transformation-of-the-creative-industries-in-a-digitalage [in English].

Rudman, H., Benyon, D., & Hall, H. (2015, June 10–12). A framework for the transformation of the incumbent creative industries in a digital age. In Culture, Innovation and Entrepreneurship: Connecting the Knowledge Dots [Proceedings of IFKAD] (pp. 1391–1403). Institute of Knowledge Asset Management. https://www.academia.edu/12928792/A_framework_for_the_transformation_of_the_incumbent_creative_indus tries_in_a_digital_age [in English].

UNCTAD. (2019). Creative Economy Outlook: Trends in International Trade in Creative Industries. https://unctad.org/webflyer/creative-economy-outlook-trends-international-trade-creative-industries [in English].

van Laar, E., van Deursen, A. J., van Dijk, J. A., & de Haan, J. (2020). Measuring the levels of 21st-century digital skills among professionals working within the creative industries: A performance-based approach. Poetics, 81, 101434. https://doi.org/10.1016/j.poetic.2020.101434 [in English].

Voldere, I., Romainville, J.-F., Knotter, S., Durinck, E., Engin, E., Gall, A., Kern, P., Airaghi, E., Pletosu, T., Ranaivoson, H., & Hoelck, K. (2017). Mapping the creative value chains. A study on the economy of culture in the digital age: final report. European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2766/868748 [in English].

World Economic Forum. (2018). Creative Disruption: The impact of emerging technologies on the creative economy [White Paper]. https://www3.weforum.org/docs/39655_CREATIVE-DISRUPTION.pdf [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13

Як цитувати

Олійник, О. (2023). Цифрова трансформація креативних індустрій: британський кейс. Питання культурології, (42), 206–218. https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293779

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ