Цифрова інклюзія в культурних індустріях: значення, потенціал і можливості

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293806

Ключові слова:

інклюзія, цифрові технології, інтернет, культурні індустрії, культурні інституції, мистецтво, культура

Анотація

Мета статті — розкрити значення, потенціал і можливості цифрової інклюзії в культурних індустріях. Для досягнення поставленої мети було застосовано діалектичний метод, необхідний для здійснення культурологічних досліджень, а також загальнонаукові методи аналізу та синтезу. Результати дослідження. Акцентовано, що взаємозв’язок між цифровими технологіями, інноваціями та різноманітністю в культурних і креативних індустріях є вкрай важливою темою дослідження, зважаючи на значущість онлайн-каналів для залучення аудиторії у постпандемічний період і надалі. Зазначено, що однією з незаперечних переваг цифрових технологій є їхній потенціал щодо розширення інклюзивності у сфері культури і мистецтва через надання людям можливості насолоджуватися контентом і враженнями, до яких вони не можуть отримати безпосередній доступ. Наголошено, що культурні інституції мають орієнтуватися в рівні опанування цифрових технологій членами своєї громади, спільноти, цільової аудиторії тощо, бути обізнаними з інтересами, потребами та перешкодами на шляху залучення до культури та мистецтва онлайн, тобто бути інклюзивними усюди, де це потрібно. Наукова новизна одержаних результатів полягає в з’ясуванні значення (сприяння ширшому залученню людей з різним рівнем цифрових навичок до цифрових технологій), потенціалу (посилення залученості до сфери мистецтва та культури) та можливостей (максимізація соціальної користі від залучення до мистецтва та культури) цифрової інклюзії в культурних індустріях. Висновки. Підсумовано, що культурні інституції мають усвідомити, як цифрові послуги можуть використовуватися для сприяння однаковому доступу до мистецтва та культури, і взяти на себе стратегічне зобов’язання щодо впровадження інклюзивних цифрових технологій у свою діяльність.

Біографія автора

Ірина Швець, Київський національний університет культури і мистецтв

Асистент

Посилання

Chuprii, L., & Nastoiashcha, K. (2020). Kulturni praktyky naselennia mista Kyieva i Kyivskoi oblasti: analitychnyi zvit kompleksnoho sotsiolohichnoho doslidzhennia [Cultural practices of the population of the city of Kyiv and the Kyiv region: analytical report of a complex sociological study]. O. V. Yamchynskyi [in Ukrainian].

Heselwood, L. & Pritchard, J. (2019). Inclusive by Default. https://reform.uk/wp-content/uploads/2019/09/Inclusion-by-default_embargoed-to-0001-23.9.19.pdf [in English].

Human Development Report 2004. Cultural Liberty in Today’s Diverse World. (2004, January 1). United Nations Development Programme. https://doi.org/10.18356/337b8534-en [in English].

Jaaniste, L. (2009). Placing the creative sector within innovation: The full gamut. Innovation Management, Policy & Practice, 11(2), 215–229. https://doi.org/10.5172/impp.11.2.215 [in English].

Kolupaieva, A. A., & Taranchenko, O. M. (2016). Inkliuzyvna osvita: vid osnov do praktyky [Inclusive education: from basics to practice] [Monograph]. Atopol [in Ukrainian].

Leshchuk, H. (2021). Inkliuzyvna komunikatsiia yak instrument formuvannia inkliuzyvnoi kultury: terminolohichnyi analiz [Inclusive communication as a tool for forming an inclusive culture: terminological analysis]. Social Work and Education, 8(3), 364–372. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.3.5 [in Ukrainian].

Melnychuk, O., & Yaroshchuk N. (2022, October 20). Mistse inkliuzyvnoi kultury v osvitnomu seredovyshchi [The place of inclusive culture in the educational environment]. In Inkliuzyvna osvita: ideia, stratehiia, rezultat [Inclusive education: idea, strategy, result] [Conference materials] (pp. 125–127). Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University [in Ukrainian].

Mokhniuk, R. S. (2022). Inkliuziia yak odyn z napriamiv stratehii rozvytku hromadianskoho suspilstva: chynnyk kulturotvorchosti [Inclusion as one of the directions of the civil society development strategy: a factor of cultural creation]. Issues in Cultural Studies, 39, 182–193. https://doi.org/10.31866/2410-1311.39.2022.256926 [in Ukrainian].

Portolés, J. B. (2022). Re | Shaping policies for creativity. Addressing culture as a global public good. UNESCO. https://knowledge-uclga.org/IMG/pdf/reshapingpoliciesforcreativity.pdf [in English].

Stone, E., Rae-Evans, R. & Maye, K. (2020). Supporting digital inclusion of adults with low English language skills. Good Things Foundation. https://d1ssu070pg2v9i.cloudfront.net/pex/carnegie_uk_trust/2020/06/11122825/supporting_digital_inclusion_of_adults_with_low_english_language_skills_2020.pdf [in English].

The Audience Agency. (2020). COVID-19 cultural participation monitor: summary report. https://www.theaudienceagency.org/asset/2434 [in English].

United Nations. (2015). Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. https://sdgs.un.org/2030agenda [in English].

Yasenovska, M., & Zinenko, O. (2020). Krashchi praktyky inkliuzii [Best practices for inclusion]. http://fes.kiev.ua/n/cms/fileadmin/upload2/inclusion_booklet_zor-1_21.10.2020.pdf [in Ukrainian].

Yates, S. J., Carmi, E., Lockley, E., Pawluczuk, A., French, T., & Vincent, S. (2020). Who are the limited users of digital systems and media? An examination of U.K. evidence. First Monday, 25(7). https://doi.org/10.5210/fm.v25i7.10847 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13

Як цитувати

Швець, І. (2023). Цифрова інклюзія в культурних індустріях: значення, потенціал і можливості. Питання культурології, (42), 328–337. https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293806

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ