Педагогічний воркшоп як інструмент формування інноваційного навчального середовища в закладі вищої освіти культурологічного спрямування
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.44.2024.318716Ключові слова:
воркшоп, метод «шести капелюхів», інноваційна культура здобувачів освіти, інноваційне освітнє середовище, КНУКіМАнотація
Мета статті — проаналізувати досвід проведення педагогічного воркшопу в межах педагогічної практики на третьому освітньо-науковому рівні в Київському національному університеті культури і мистецтв (КНУКіМ) як інструмент формування інноваційного навчального середовища закладу вищої освіти культурологічного спрямування та інноваційної культури здобувачів освіти. Результати дослідження засвідчили: впровадження воркшопу в освітню практику сприяє зацікавленню здобувача освіти в навчальних взаємодіях, формує емпатичне дидактичне середовище, дає змогу налагодити багатовекторну взаємодію між науково-педагогічними працівниками та здобувачами освіти різних рівнів та забезпечити дієву трансляцію професійного і педагогічного досвіду в освітній установі культурологічного спрямування. Наукова новизна полягає у висвітленні та аналізі досвіду педагогічного воркшопу «Як зацікавити студента на лекції?» із використанням педагогічної технології «шість капелюхів мислення», який відбувся в КНУКіМ у травні 2024 року та був частиною проведення педагогічної практики здобувачів освіти третього освітньо- наукового рівня «Доктор філософії» (PhD); описі технології його проведення, обґрунтуванні результатів. Висновки. Описано досвід проведення педагогічного воркшопу «Як зацікавити студента на лекції?» в КНУКіМ, висвітлено та проаналізовано технологію його проведення з використанням методу «шести капелюхів». Обґрунтовано, що проведення педагогічних воркшопів у межах організації педагогічної практики на третьому освітньо-науковому рівні дозволяє зацікавити здобувачів освіти в майбутній професії, в організації освітніх взаємодій із залученням творчих педагогічних технологій, сприяє становленню інноваційної культури майбутніх науково-педагогічних працівників. Встановлено, що педагогічний воркшоп формує емпатичне комунікативне дидактичне середовище, налагоджує багатовекторну взаємодію між науково-педагогічними працівниками та здобувачами освіти різних рівнів, забезпечує дієву трансляцію педагогічного досвіду в освітній установі. Визначено, що проведення воркшопів в освітніх установах культурологічного спрямування є дієвим інструментом трансляції професійного досвіду творчої діяльності. Зазначено, що педагогічні воркшопи мають психотерапевтичний ресурс, сприяють формуванню у здобувачів освіти життєстійкості та стресостійкості.
Посилання
De Bono, E. (1985). Six Thinking Hats: An Essential Approach to Business Management. Little Brown & Co [in English].
Herasymenko, O. (2023). Stvorennia suchasnoho innovatsiinoho prostoru shkilnoi osvity [Creation of modern innovative space of school education]. Scientific research in modern conditions of instability, 4(sge24-04), 58–109. https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-24-04-030 [in Ukrainian].
Horash, K., & Bodnar, A. (2023). Osoblyvosti stvorennia innovatsiinoho seredovyshcha zakladu vyshchoi osvity [Features of creating an innovative environment in an institution of higher education]. Professional and Applied Didactics, 1, 29–34. https://doi.org/10.37406/2521-6449/2023-1-5 [in Ukrainian].
Hryb, T., & Klymenchenko, T. (2020, March 27–28). Innovatsiine osvitnie seredovyshche navchalnoho zakladu vyshchoi osvity yak obiekt naukovoho analizu [Innovative educational environment of a higher education institution as an object of scientific analysis]. In Osvita ta nauka u minlyvomu sviti: problemy ta perspektyvy rozvytku [Education and Science in a Changing World: Problems and Prospects for Developmen] [Conference Proceedings] (pp. 34–35). Oles Honchar Dnipro National University. http://surl.li/qyiefd [in Ukrainian].
Kyiv National University of Culture and Arts. (2019). Polozhennia pro pedahohichnu praktyku aspirantiv u Kyivskomu natsionalnomu universyteti kultury i mystetstv [Regulations on the pedagogical practice of graduate students at the Kyiv National University of Culture and Arts]. http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/norm_documents/poloshenya_aspirant/poloszhennya_pro_pedagogichnu_praktiky.pdf [in Ukrainian].
Kyrylenko, K. (2018). Innovatsiina kultura [Innovative culture]. In K. Kyrylenko, O. Kunderevych, & L. Boiko, Filosofiia kultury. Slovnyk [Philosophy of culture. Dictionary] (pp. 71–73). Ahentstvo "Ukraina" [in Ukrainian].
Kyrylenko, K. (2022, March 24–June 24). Vykorystannia u roboti z aspirantamy kulturno-mystetskykh zakladiv vyshchoi osvity innovatsiinykh metodiv navchannia [The use of innovative teaching methods in the work with postgraduate students of cultural and artistic institutions of higher education]. In Filosofiia kulturno-mystetskoi osvity [Philosophy of cultural and artistic education] [Conference Proceedings] (pp. 81–85). Kyiv National University of Culture and Arts [in Ukrainian].
Kyrylenko, K., & Stratiuk, V. (2024, May 27). Yak zatsikavyty studenta na lektsii? [How to interest a student in a lecture?]. Kafedra filosofii Kyivskoho natsionalnoho universytetu kultury i mystetstv [Department of Philosophy, Kyiv National University of Culture and Arts]. https://kf.knukim.edu.ua/218-yak-zatsikavyty-studenta-na-lektsii.html [in Ukrainian].
Lahola, I., & Kharchuk, Ya. (2024). Shist kapeliukhiv - innovatsiina tekhnolohiia rozvytku “povnokolorovoho myslennia” molodshykh shkoliariv (na prykladi dytiachykh tvoriv M. Vinhranovskoho) [Six hats - innovative technology for the development of "full color thinking" of younger school students (on the example of children’s works by M. Vingranovsky)]. Young Scientist, 1.1(125.1), 43–46. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-1.1-125.1-11 [in Ukrainian].
Maksymova, O., & Fedorova, M. (Eds.). (2022). Innovatsiini protsesy v doshkilnii osviti: teoriia, praktyka, perspektyvy [Innovative processes in preschool education: theory, practice, prospects] (Part 1). Levkovets. http://eprints.zu.edu.ua/35328/1/%D0%A7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0%201.pdf [in Ukrainian].
Pashchenko, T. (2023, October 19). Tekhnolohiia workshop dlia rozvytku profesiinoi kompetentnosti vykladachiv fakhovykh koledzhiv [Workshop technology for the development of professional competence of teachers of vocational colleges]. In Vektory rozvytku nauky, osvity, tekhnolohii i suspilstva v umovakh hlobalizatsii [Vectors of development of science, education, technology and society in the context of globalization] [Conference Proceedings] (Part 1, pp. 27–29). Center for financial-economic research. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/737932/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%B0%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf [in Ukrainian].
Poplavskyi, M. (2023). Digital university in the post-postmodern era: to the question of forming anew corporate culture. Issues in Cultural Studies, 42, 243–255. https://doi.org/10.31866/2410-1311.42.2023.293792 [in English].
Shepliakova, I. (2020, April 17). Vorkshop yak innovatsiina forma orhanizatsii navchannia maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv [Workshop as an innovative form of organizing training for future social workers]. In Vzaiemozviazok osvity, nauky ta vyrobnytstva - osnova efektyvnoho navchalnoho protsesu [Interrelation of education, science and production - the basis of an effective educational process] [Conference Proceedings] (pp. 266–269). Kharkiv National Automobile and Highway University [in Ukrainian].
Smilyk, L. (2023, June 15). Stvorennia innovatsiinoho osvitnoho seredovyshcha v zakladakh profesiinoho osvity yak umova zabezpechennia yakosti profesiinoi pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv [Creation of an innovative educational environment in vocational education institutions as a condition for ensuring the quality of professional training of skilled workers]. In V. S. Kulishov, I. V. Kucherak, & Yu. S. Herasymenko (Comp.), Psykholoho-pedahohichnyi suprovid profesiinoi pidhotovky kvalifikovanykh robitnykiv v umovakh voiennoho stanu [Psychological and pedagogical support of professional training of qualified workers in the conditions of martial law] [Materials of the seminar] (pp. 130–134). Bila Tserkva institute of continuous professional education [in Ukrainian].
Vopel, K. W. (1996). Kinder können kooperieren: Bd.4. Interaktionsspiele für die Grundschule [Children can cooperate: Vol.4. Interaction games for elementary school]. Iskopress [in German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.