Цифровий університет Київського національного університету культури і мистецтв як складова цифрової освітньої екосистеми України серед мистецьких закладів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1311.44.2024.318731Ключові слова:
цифрова освітня екосистема, цифровізація мистецької освіти, цифровий університет, мистецька освіта, вища освіта, Київський національний університет культури і мистецтвАнотація
Мета статті — проаналізувати концептуальні засади створення цифрової освітньої екосистеми серед мистецьких закладів вищої освіти, а також надати огляд кейсу реалізації «цифрового університету» Київського національного університету культури і мистецтв (КНУКіМ) у процесі адаптації до нових умов викладання та навчання. Результати дослідження. Визначено сутність цифрової освітньої екосистеми як сукупність педагогічних, організаційних і технологічних елементів. Зазначено, що в парадигмі культурологічної і мистецької освіти цифровізація КНУКіМ надала унікальні можливості для розширення культурних і творчих практик, створення інноваційних навчальних форматів, удосконалення доступності освіти. Наукова новизна полягає в систематизації аспектів функціонування «цифрових університетів» українських ЗВО, зокрема КНУКіМ, як передумов створення цифрової освітньої екосистеми серед мистецьких закладів освіти. Висновки. Одним із ключових векторів розвитку сучасної вищої освіти в Україні стала перспектива формування цифрових освітніх екосистем, які поєднують цифрові технології та платформи із забезпеченням високих стандартів освітнього процесу. У межах цього напряму в Україні було запроваджено низку трансформаційних заходів: упровадження дистанційного навчання, активне використання онлайн-технологій і цифрових ресурсів, інтеграція з міжнародними освітніми платформами, застосування інноваційних методів навчання, розвиток цифрових компетентностей серед викладачів і студентів, а також підтримка ініціатив і стартапів, спрямованих на функціонування цифрових університетів. Зазначені інновації були реалізовані в провідних університетах країни, зокрема в Київському національному університеті культури і мистецтв, досвід якого може послугувати основою для створення цифрової освітньої екосистеми у сфері мистецької освіти в Україні.
Посилання
Barna, O. V., & Kuzminska, O. H. (2020, April 30). Vyznachennia hotovnosti zakladu vyshchoi osvity do tsyfrovoi transformatsii [Determining the readiness of a higher education institution for digital transformation]. In Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia: dosvid, tendentsii, perspektyvy [Modern information technologies and innovative teaching methods: experience, trends, prospects] [Conference proceedings] (pp. 92–94). Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/15374/1/31_Barna_Kuzminska.pdf [in Ukrainian].
Bazeliuk, O. (2021). Osoblyvosti tsyfrovizatsii vyshchoi osvity v suchasnykh umovakh [Features of higher education digitalisation in the current context]. Pedagogical innovation: ideas, realities, perspectives, 2(27), 37–43. https://pi.iod.gov.ua/images/pdf/2021_2/5.pdf [in Ukrainian].
Bondar, I. (2024). Tendentsii rozvytku dystantsiinoho ta onlain-navchannia v Ukraini v umovakh pandemii COVID-19 ta voiennykh dii (na prykladi KNUKiM) [Development Trends of Remote and Online Education in Ukraine in the Conditions of the Covid-19 Pandemic and Military Actions (on the Example of Knukim)]. Issues in Cultural Studies, 43, 78–91. https://doi.org/10.31866/2410-1311.43.2024.303034 [in Ukrainian].
Burniske, R. W. (2007). Literacy in the Digital Age (2nd ed.). Corwin [in English].
Clark, B. R. (1998). Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. IUA Press [in English].
Coursera prodovzhuie bezkoshtovnyi dostup dlia ZVO Ukrainy [Coursera Extends Free Access for Ukrainian Institutions]. (2024, March 07). Digital Services for Education in Ukraine. https://mooc4ua.online/news/17 [in Ukrainian].
Horban, Yu., Oliinyk, O., & Kobyzhcha, N. (2024). Tsyfrovizatsiia osvitnoho protsesu v konteksti realii informatsiinoho suspilstva [Digitalisation of Educational Process in the Context of Information Society Realities]. Digital Platform: Information Technologies in Sociocultural Sphere, 7(1), 24–37. https://doi.org/10.31866/2617-796X.7.1.2024.306996 [in Ukrainian].
Illiashenko, S. M., Shypulina, Yu. S., & Illiashenko, N. S. (2022, May 10). Tsyfrova transformatsiia osvitnoi diialnosti zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy v umovakh viiny [Digital transformation of educational activities of higher education institutions of Ukraine in the conditions of war]. In Vyshcha osvita za novymy standartamy: vyklyky u konteksti didzhytalizatsii ta intehratsii v mizhnarodnyi osvitnii prostir [Higher education according to new standards: challenges in the context of digitalization and integration into the international educational space] [Conference proceedings] (pp. 7–10). Kharkiv National Automobile and Highway University [in Ukrainian].
Johnston, B., MacNeill, S., & Smyth, K. (2018). Conceptualising the Digital University: The Intersection of Policy, Pedagogy and Practice. Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-319-99160-3 [in English].
Kucherak, I. V. (2020). Tsyfrovizatsiia ta yii vplyv na osvitnii prostir u konteksti formuvannia kliuchovykh kompetentnostei [Digitalization and its impact on the educational space in the context of the formation of key competencies]. Innovative Pedagogy, 2(22), 91–94. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/22-2.20 [in Ukrainian].
Lokshyna, O. I., Hlushko, O. Z., Dzhurylo, A. P., Kravchenko, S. M., Nikolska, N. V., Tymenko, M. M., & Shparyk, O. M. (2020). Vidpovid svitovoi spilnoty na vyklyky COVID-19 v osviti (liutyi-cherven 2020 r.) [The global community’s response to the challenges of COVID-19 in education (February-June 2020)]. Authoritet. https://doi.org/10.32405/978-966-97763-0-4-2020-36 [in Ukrainian].
Lukanska, A. (2023, October 12). "Tsyfrovyi universytet": yakist navchannia ta virtualna akademichna mobilnist ["Digital University": quality of education and virtual academic mobility]. Holos Ukrainy. http://www.golos.com.ua/article/374312 [in Ukrainian].
Martin, A. (2006). Literacies for the digital age: preview of Part 1. In A. Martin & D. Madigan. (Eds.), Digital Literacies for Learning (pp. 3–25). Facet. https://doi.org/10.29085/9781856049870.003 [in English].
Mertala, P. (2019). Paradoxes of participation in the digitalization of education: a narrative account. Learning, Media and Technology, 45(2), 179–192. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1696362 [in English].
Ovcharuk, O. V. (2020). Suchasni pidkhody do rozvytku tsyfrovoi kompetentnosti liudyny ta tsyfrovoho hromadianstva v yevropeiskykh krainakh [Current approaches to the development of digital competence of human and digital citizenship in european countries]. Information Technologies and Learning Tools, 76(2), 1–13. https://doi.org/10.33407/itlt.v76i2.3526 [in Ukrainian].
Peters, M., & Jandrić, P. (2018). The Digital University. A Dialogue and Manifesto. Peter Lang. https://doi.org/10.3726/b11314 [in English].
Reheilo, I. (2018). The system of universities’ academic staff values: methodological aspect. Education: Modern Discourses, 1, 89–105. https://doi.org/10.32405/2617-3107-2018-1-9 [in English].
Rzhechytska, S. A. (2022). Problemy ta perevahy dystantsiinoho navchannia v mystetskykh zakladakh vyshchoi osvity [Challenges and advantages of distance learning in art institutions of tertiary education]. Library Science. Record. Studies. Informology, 3, 100–105. https://doi.org/10.32461/2409-9805.3.2022.267003 [in Ukrainian].
Sliusarenko, N., & Kokhanovska, O. (2021). Tsyfrovi ekosystemy v osviti [Digital ecosystems in education]. Bulletin of the T. H. Shevchenko National University "Chernihiv Colehium", 170-171(14-15), 37–43. https://visnyk.chnpu.edu.ua/index.php/visnyk/article/view/261/281 [in Ukrainian].
Spirin, O. M. (2021). Tsyfrovizatsiia osvity, osvitnoho protsesu [Digitalization of education, educational process]. In V. H. Kremen (Ed.), Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education] (2nd ed., pp. 1099–1100). Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Teslia, Yu., & Zaspa, H. (2020). Rozrobka kontsentrychnoi informatsiinoi tekhnolohii tsyfrovoi transformatsii zakladiv vyshchoi osvity [Development of concentric information technology of digital transformation of higher education institutions]. Management of Development of Complex Systems, 44, 105–115. https://doi.org/10.32347/2412-9933.2020.44.105-115 [in Ukrainian].
Vorotnykova, I. P. (2017). Vykorystannia instrumentiv LMS Moodle dlia zabezpechennia yakisnoi pisliadyplomnoi osvity vchyteliv [LMS Moodle tools inventory implementation to assure quality in-service teacher training]. Open educational E-environment of modern university, 3, 310–319. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.31019 [in Ukrainian].
Williamson, B., Eynon, R., & Potter, J. (2020). Pandemic politics, pedagogies and practices: digital technologies and distance education during the coronavirus emergency. Learning, Media and Technology, 45(2), 107–114. https://doi.org/10.1080/17439884.2020.1761641 [in English].
Yatsyshyn, A. V. (2018). Vykorystannia tsyfrovykh vidkrytykh system pid chas pidhotovky aspirantiv i doktorantiv [Use of open digital systems in training of postgraduate and doctoral students]. Education and development of gifted personality, 1, 18–24. http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2018/1/05.pdf [in Ukrainian].
Zubavina, I. (2018). Poliloh z ekranom abo Buttia yak interfeis-meniu [Polylog with a Screen or Life as a Menu Interface]. Artistic culture. Topical issues, 14, 15–19. https://doi.org/10.31500/1992-5514.14.2018.150888 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.