Роль трансмедійного сторітелінгу у формуванні імерсивного досвіду аудиторії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.44.2024.318736

Ключові слова:

трансмедійний сторітелінг, імерсія, аудіовізуальна культура, наративні підсистеми, трансмедійна екосистема, «Міністерство часу»

Анотація

Мета статті — дослідити вплив трансмедійних проєктів на створення ефекту глибокого занурення (імерсії) аудиторії у вигадані світи. У роботі проаналізовано основні структурні елементи та принципи організації трансмедійних всесвітів, зокрема досліджено методи та стратегії розширення наративу через різні медіаплатформи. Особливу увагу приділено аналізу ролі наративного ядра, сателітного контенту та естетичної єдності у формуванні глибокого занурення аудиторії. Результати дослідження показують, що трансмедійний підхід до побудови наративу дає змогу створити інтерактивний і залучений досвід для аудиторії. Аналіз конкретних трансмедійних проєктів, таких як «Міністерство часу», демонструє, що стратегічне використання методів додавання, упущення, транспозиції та перестановки є ефективним для підтримання інтересу та творчої активності аудиторії. Виявлено, що ключовим чинником успіху трансмедійного сторітелінгу є гармонія між різними наративними елементами та збереження цілісності вигаданого всесвіту. Наукова новизна роботи полягає у виявленні ключових чинників, що визначають здатність трансмедійних проєктів створювати імерсію для аудиторії. Висновки. Проведено детальний аналіз взаємодії між структурними елементами трансмедійних всесвітів та їхнім впливом на занурення користувачів у вигадані світи, системно досліджено роль наративного ядра, сателітного контенту та естетичної єдності в досягненні імерсивного досвіду, що надає нові можливості для застосування трансмедійних технологій у різних галузях сучасної аудіовізуальної культури.

Біографія автора

Денис Сучков, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософії, старший викладач

Посилання

Beddows, E. (2012). Consuming transmedia: how audiences engage with narrative across multiple story modes [Doctor of Philosophy, Swinburne University of Technology]. https://doi.org/10.25916/sut.26255831.v1 [in English].

Berger, P. (2013, March 20–22). Immersion, from Goggles to Transmedia. In VRIC 2013 Virtual Reality International Conference - Laval Virtual (pp. 1–8). Association for Computing Machinery. http://diccan.com/Blog/Berger/Immersion.pdf [in English].

Blazheievska, Yu. M. (2019). Lonhrid yak sposib podachi informatsii v suchasnykh internet-ZMI [Long read as a way of presenting information in modern online media]. The Journal of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Social Communications, 16. https://periodicals.karazin.ua/sc/article/view/15131 [in Ukrainian].

Boni, M. (Ed.). (2017). World Building: Transmedia, Fans, Industries. Amsterdam University Press. https://library.oapen.org/bitstream/handle/20.500.12657/25975/1004106.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in English].

Evans, E. (2011). Transmedia Television: Audiences, New Media, and Daily Life. Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203819104 [in English].

Gambarato, R. R. (2013). Transmedia Project Design: Theoretical and Analytical Considerations. Baltic Screen Media Review, 1, 80–100. http://dx.doi.org/10.1515/bsmr-2015-0006 [in English].

Garner, R. P. (2016). Symbolic and cued immersion: paratextual framing strategies on the Doctor Who Experience Walking Tour. Popular Communication, 14(2), 86–98. https://doi.org/10.1080/15405702.2016.1153101 [in English].

Havrilova, L., & Topolnyk, Ya. (2017). Tsyfrova kultura, tsyfrova hramotnist, tsyfrova kompetentnist yak suchasni osvitni fenomeny [Digital culture, digital literacy, digital competence as the modern educational phenomena]. Information technologies and learning tools, 61(5), 1–14. https://doi.org/10.33407/itlt.v61i5.1744 [in Ukrainian].

Havrilova, L., & Voronova, N. (2017). Tsyfrova kultura yak fenomen suchasnoho informatsiinokomunikatsiinoho pedahohichnoho seredovyshcha [Digital culture as a phenomenon of modern nformational and communication pedagogical environment]. Information Technologies and Learning Tools, 48, 21–34. http://doi.org/10.5281/zenodo.1312912 [in Ukrainian].

Hurova, I. V. (2023). Kultury spivuchasti u novykh media yak fenomen suchasnoho kulturotvorennia [Cultures of participation in the new media as a phenomenon of modern cultural creation]. Culturological almanac, 1, 167–173. https://doi.org/10.31392/cult.alm.2023.1.22 [in Ukrainian].

Jenkins, H. (2006). Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press [in English].

Konczak, J. (2018). Transmedia Storytelling and Transcendental Experience: Using Media Archaeology in Creative Practice to Explore Narrative and Space within the Virtual Screen [Doctor of Philosophy, Nottingham Trent University]. https://irep.ntu.ac.uk/id/eprint/38007/1/Julian%20Konczak%202019.pdf [in English].

Leshko, U. (2020). Lonhrid yak forma suchasnoi multymediinoi zhurnalistyky [The longread as a form of modern multimedia journalism]. Visnyk of the Lviv University. Series Journalism, 48, 180–188. http://dx.doi.org/10.30970/vjo.2020.48.10558 [in Ukrainian].

Miranda-Galbe, J., Cabezuelo-Lorenzo, F., & López-Medel, I. (2021). Analytical Model of Transmedia Storytelling Ecosystems in Audiovisual Fiction: The Spanish Model of "The Ministry of Time". Communication & Society, 34(1), 1–13. https://doi.org/10.15581/003.34.1.1-13 [in English].

Polkovenko, T. V. (2017). Perspektyvy rozvytku krosmedia [Crossmedia Development Prospects]. In V. E. Shevchenko (Ed.), Krosmedia: kontent, tekhnolohii, perspektyvy (pp. 207–213). Taras Shevchenko National University of Kyiv. https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/22638/1/T_Polkovenko_CrossMedia_IJ.pdf [in Ukrainian].

Sánchez-Castillo, S., & Mora-Llabata, M. R. (2019, July 1–3). Transmedia storytelling as collaborative environment and autonomous in higher education. In EDULEARN 2019: 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (pp. 8436–8441). IATED. https://doi.org/10.21125/edulearn.2019.2099 [in English].

Scolari, C. A. (2009). Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production. International Journal of Communication, 3, 586–606. http://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/477/336 [in English].

Synorub, H. P., Nestayko, I. M., Poplavska, I. V., Medynska, O. Y., & Poplavska, N. M. (2019). Crossmedia as an innovative technology in training the humanities students in higher school. Information Technologies and Learning Tools, 70(2), 257–270. https://doi.org/10.33407/itlt.v70i2.2762 [in English].

Tenderich, B., & Williams, J. (2015). Transmedia Branding: Engage Your Audience. USC Annenberg Press [in English].

Tilikina, N. (2021). Media-, informatsiina i kompiuterna hramotnist yak komponenty tsyfrovoi hramotnosti [Media, Information and Computer Literacy as Components of Digital Literacy]. Scientific Notes of Lviv University of Business and Law. Series "Economics". Series "Law", 29, 46–56. http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.5149025 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-27

Як цитувати

Сучков, Д. (2024). Роль трансмедійного сторітелінгу у формуванні імерсивного досвіду аудиторії. Питання культурології, (44), 145–157. https://doi.org/10.31866/2410-1311.44.2024.318736

Номер

Розділ

КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКІ ТА ОСВІТНІ ПРАКТИКИ