СУЧАСНІ КУЛЬТУРОТВОРЧІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ТЕОРЕТИЧНИХ МОДАЛЬНОСТЕЙ АКТИВНОСТІ МИСТЕЦТВА

Автор(и)

  • Микола Миколайович Бровко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1311.33.2017.141575

Ключові слова:

активність мистецтва, модальності активності мистецтва, культуротворчість, художній образ, твiр мистецтва

Анотація

Мета роботи визначається тим, що виникає в сучасній естетиці, та й, зрештою, в культурології нагальна потреба з’ясування теоретичних модальностей активності мистецтва в реаліях сучасних культурних практик. Методологія дослідження зумовлена необхідністю застосування для аналізу теоретичних модальностей активності мистецтва компаративістського підходу, що відкриває більш ефективні можливості осмислення означеної проблеми. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше активність мистецтва досліджується в контексті розвитку феномену естетичного, що має поліфункціональні параметри свого конституювання у сфері культуротворчого буття. Висновки. Для з’ясування теоретичних модальностей сутності активності мистецтва в соцiокультурному процесi необхідно аналізувати ту мережу проблем, котрі, з одного боку, розкривають генетичну причетність мистецтва до предметно-практично творення, його культуротворчий потенціал, а з іншого – дозволяють скласти дослідницьку програму аналiзу результатiв художньої дiяльностi в контекстi їх дiйового функцiонування в суспiльствi, в певнiй системi культури, в процесi взаємодiї з iншими соцiокультурними феноменами.

Біографія автора

Микола Миколайович Бровко, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор філософських наук, професор

Посилання

Ivanov, V. (1971). Practice and aesthetic consciousness. Kyiv: Naukova dumka.

Ivanov, V. (1980). ‘The problem of subject and object in the subject and methodology of aesthetics’. Khudozhestvennaya deyatelnost: Problema subjekta i objektivnoy determinizatsii [Artistic Activity: The Problem of Subject and Objective Determinism]. Kyiv. pp.15-104.

Ivanov, V. (1977). Human activity-cognition-art. Kyiv: Naukova dumka.

Kanarskyi, A. (1979). Dialectics of the aesthetic process. Dialectics of the aesthetic as the theory of sensory cognition. Kyiv: Vyshcha shkola.

Lanovenko, O. (1983). The social status of art: representations, problems, solutions. Kyiv: Vyshcha shkola.

Mazepa, V. (1974). Artwork as cognition. Kyiv: Naukova dumka.

Opanasiuk, O. (2018). Intentionality in the area of culture: artistic, cultural and philosophical aspects. Kyiv: Aura Buks.

Rusin, R. (2015). Artistic image: from classics to postmodern. Kyiv: “Kyivskyi universytet”.

Tasalov, V. (1971). ‘Ten years of aesthetic problems (1956-1966)’. Voprosy estetiki [Questions of aesthetics]. no. 9, p.187.

Tolstykh, V. (1973). Art and morality: on the social essence and function of art. Moscow: Politizdat.

Shulha, R. (2008). Art in the practice of culture. Socioculturological essay. Kyiv: Institut sotsiologii Natsionalnoi akademii nauk Ukrainy, Instytut filosofii Natsionalnoi akademii nauk Ukrainy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-08-10

Як цитувати

Бровко, М. М. (2017). СУЧАСНІ КУЛЬТУРОТВОРЧІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ТЕОРЕТИЧНИХ МОДАЛЬНОСТЕЙ АКТИВНОСТІ МИСТЕЦТВА. Питання культурології, (33), 9–21. https://doi.org/10.31866/2410-1311.33.2017.141575

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ